پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بهترین کاشی استخری – چه سرامیکی مناسب استخر است؟

بهترین کاشی استخری

بهترین کاشی استخری – چه سرامیکی مناسب استخر است؟

فهرست مطالب

پس از انجام زیرسازی‌ها و تکمیل تمام مراحل ساخت استخر نوبت به انتخاب بهترین کاشی استخری می‌رسد که تا حد زیادی در زیبایی و جلوه ظاهری استخر مؤثر است، استفاده از یک کاشی مناسب برای استخر نه‌تنها در ظاهر استخر مؤثر است بلکه اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تا سال‌های طولانی بدون هیچ‌گونه خرابی استفاده شود؛ همچنین توجه کنید به دلیل رطوبت بالا در استخر استفاده از تجهیزات مناسب مانند چسب کاشی، پودر بندکشی و… تا حد زیادی در ماندگاری و طول عمر کاشی و سرامیک نقش دارد.

بهترین کاشی استخری

بهترین کاشی استخری با توجه به شرایط استخر، علاقه مشتری و ویژگی‌های مختلف دیگری سنجیده می‌شود که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم اما بهترین کاشی می‌تواند علاوه بر زیبا کردن ظاهر و نمای استخر مقاومت استخر را نیز تأمین کند و در برابر مواد شیمیایی که برای تمیز کردن استخر استفاده می‌شود تغییر رنگ ندهد و دچار خوردگی نشود.

همچنین هر یک از انواع کاشی و سرامیک با توجه به متریال استفاده‌شده در ساخت آن مقاومت و درنتیجه طول عمر متفاوتی دارند، دقت کنید کاشی‌های معمولی را نمی‌توان به‌عنوان کاشی استخری استفاده کرد زیرا هیچ‌گونه مقاومتی در برابر رطوبت زیاد و آب ندارند، بنابراین انتخاب بهترین کاشی برای استخر به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی ویژگی‌های مختلف آن می‌پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاشی استخری چیست؟!

کاشی استخری چیست؟

شاید برای شما نیز تاکنون این سؤال پیش‌آمده است که کاشی استخری چیست و چه تفاوت‌هایی در این نوع کاشی وجود دارد که آن را مخصوصاً کاشی‌های استخری نام‌گذاری می‌کنند، از نام این محصول پیداست که طراحی و تولید آن به‌گونه‌ای بوده که برای مکان‌هایی با رطوبت بالا تولیدشده است، میزان جذب آب و رطوبت در این نوع کاشی به حداقل ممکن رسیده است و سال‌های زیادی است که به‌عنوان یک کاشی کاربردی برای عایق‌بندی و همچنین تأمین زیبایی استخرها استفاده می‌شود و به همین سبب طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

مشخصات سرامیک استخری

همان‌طور که اشاره شد جذب آب در سرامیک استخری کمترین میزان ممکن و یا صفر است و همچنین در مقابل یخ‌زدگی نیز مقاومت بالایی دارد و پس از چسباندن آن در حالت عادی تحت هیچ شرایطی از سطح استخر جدا نمی‌شود امـا در مقابل کاشی و سرامیک معمولی ممکن است حتی در شرایط عادی نیز از سطح جدا شوند و در مکان‌های مرطوب نیز این احتمال دوچندان افزایش می‌یابد بنابراین از مهم‌ترین مشخصات سرامیک استخری استحکام آن در شرایط مختلف است.

تفاوت کاشی  استخری و کاشی معمولی

  • کاشی استخری در مقابل آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد اما کاشی معمولی نمی‌تواند در برابر رطوبت مقاومت زیادی داشته باشد.
  • کاشی استخری در مدت طولانی با آب در تماس است و استحکام بالایی دارد اما کاشی معمولی برای محیط‌های خشک و عادی طراحی‌شده است.
  • اگر یک قطره آب بر روی کاشی استخری بریزیم جذب آن نمی‌شود، اما همین کار را با کاشی معمولی انجام دهیم آب را به خود جذب می‌کند و این نشان‌دهنده عدم جذب آب توسط بیسکوییت است، بنابراین کاشی‌های استخری مرحله پخت بیشتری داشته و بیسکوئیت شده‌اند.
  • کاشی و سرامیک استخری در برابر سرما مقاوم است و از استخر جدا نمی‌شود درحالی‌که کاشی معمولی مقاومت چندانی در برابر سرمای زمستان ندارد و ممکن است در صورت قرار گرفتن در مجاورت سرما از بدنه استخر جدا شوند.
  • کاشی سرامیک استخری آب را به خود جذب نمی‌کند بنابراین تا مدت طولانی بر روی دیواره‌های استخر ماندگار است اما اگر برای کاشی کردن استخر از سرامیک معمولی استفاده شود در مدت کوتاهی ناچار به تعویض آن‌ها هستیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین کاشی استخری

نکات مهمی در انتخاب کاشی استخری وجود دارد که در ادامه برخی از این موارد را اشاره می‌کنیم که لازم است هنگام خرید در نظر داشته باشید تا بتوانید درنهایت خرید خوب و صحیحی را تجربه کنید.

  • بودجه خرید کاشی

ابتدا لازم است بودجه موردنظر خود را برای خرید کاشی در نظر بگیرید، بخصوص اگر قصد دارید استخر بزرگی را کاشی و سرامیک کنید حتماً قبل از خرید میزان بودجه خود را برآورد کنید، زیرا ممکن است لازم باشد چند مدل مختلف کاشی را باهم مقایسه کنید و سپس با توجه به بودجه خود انتخاب کنید تا درنهایت باهم همخوانی داشته باشد.

البته توجه داشته باشید که برای خرید کاشی و سرامیک بهتر است کیفیت را نیز در نظر داشته باشید و برای پایین آوردن هزینه‌ها به دنبال خرید کالای بی‌کیفیت نباشید زیرا در مراحل بعدی نگهداری را دشوار می‌کند و درنتیجه هزینه‌های نگهداری نیز اضافه می‌شود، پس بهتر است همان ابتدا علاوه بر بودجه پروژه کیفیت نیز در نظر گرفته شود.

  • مواردی که برایتان مهم است را اولویت‌بندی کنید

فاکتورهایی که در هنگام خرید کاشی استخری برایتان اهمیت دارد را حتماً در نظر داشته باشید و بر اساس اولویت‌بندی خود درنهایت محصول موردنظر را انتخاب کنید، به‌عنوان‌مثال اگر برایتان تمیزی مهم‌تر است زیبایی است بهتر است سرامیک‌های بزرگ‌تری را انتخاب کنید زیرا سرامیک‌های بزرگ در مقایسه با سایز کوچک‌تر رسوب کمتری گرفته و دیرتر کثیف می‌شوند، بنابراین برای افرادی که زیبایی اولویت دوم آن‌ها است استفاده از کاشی‌های کوچک توصیه نمی‌شود.

  • رنگ کاشی را انتخاب کنید

شاید تصور کنید انتخاب رنگ کاشی تنها یک مسئله شخصی است اما حتماً این نکته را در نظر داشته باشید رنگ کاشی با انعکاس نور می‌تواند عوامل مختلفی را تحت تأثیر قرار دهد.

به‌عنوان‌مثال اگر تمیز کردن استخر برای شما سخت نیست بهتر است، می‌توانید رنگ سفید را برای سرامیک و کاشی استخر خود انتخاب کنید، البته اگر آدم تنوع‌طلبی هستید ممکن است رنگ سفید شما را دلزده کند، بنابراین بهتر است از رنگ‌هایی مانند سبز، آبی یا ترکیبی از این دو رنگ استفاده کنید که در عین زیبایی تمیز کردن آن نیز ساده‌تر از رنگ سفید است.

توجه کنید رنگ کاشی و سرامیک شما هر زمینه‌ای که باشد، تیره یا روشن، برای تمیز کردن استخر حتماً دوره‌های منظمی را در نظر داشته باشید و متناسب با رنگ این کار را نکنید زیرا اگر محیط استخر کاملاً مرطوب و خیس است، بنابراین اگر به‌موقع ضدعفونی و تمیز نشود درنهایت ممکن است خطرات زیادی را برای بدن داشته باشد.

کدام کاشی برای استخر خوبه ؟

کدام کاشی برای استخر مناسب است؟

برای انتخاب کاشی استخری موارد مهمی را با یکدیگر بررسی کردیم که در انتخاب نوع کاشی باید در نظر داشته باشید، اما انتخاب نوعی کاشی استخری تا حدی با توجه به سلیقه فرد می‌باشد که خوشبختانه تولیدکنندگان برای هر نوع سلیقه‌ای کاشی موردنظر را تولید کرده‌اند، در ادامه با برخی از مدل‌های کاشی آشنا می‌شویم تا بدانیم کدام کاشی برای استخر مناسب است.

  • کاشی با نمای سنگ

ممکن است شما روحیه‌ای طبیعی پسند داشته باشید، در این صورت انتخاب کاشی با نمای سنگی بهترین گزینه است چراکه می‌تواند نمای یک استخر طبیعی را برای شما تداعی کند، همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که کاشی‌هایی با نمای سنگ ویژگی‌های سنگ را ندارد، این‌گونه که از رشد هرگونه جلبک در آب جلوگیری می‌شود، درصورتی‌که سنگ‌های طبیعی این ویژگی‌ها را ندارند.

ممکن است انتخاب کاشی سنگی کمی گران باشد و آن‌هم به دلیل وجود گرانیت است اما با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی که برای شما به همراه دارد خرید آن به‌صرفه می‌باشد و پرداخت هزینه برای خرید این نوع کاشی استخری ارزشمند است.

  • کاشی پرسلانی

کاشی پرسلان و همچنین موزاییکی یک انتخاب همیشگی برای استخر شما هستند که افراد زیادی نیز این گزینه را برای نمای استخر خود انتخاب می‌کنند، زیرا در عین زیبایی، بادوام، مقرون‌به‌صرفه و ارزشمند است و خرید آن توجیه اقتصادی دارد.

از مزایای این نوع کاشی استخری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ‌بندی آن در طیف وسیعی تولیدشده است.
  • دارای اندازه‌های گوناگون است
  • در برابر خراش مقاوم است
  • تمیز کردن آن به‌راحتی امکان‌پذیر است
  • در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم است.

با توجه به ویژگی‌هایی که این نوع کاشی‌های پرسلانی دارد افراد زیادی این نوع کاشی را برای استخر خود انتخاب می‌کنند و یکی از پرکاربردترین انواع کاشی و سرامیک به شمار می‌آید.

  • کاشی‌های شیشه‌ای

یکی از انواع کاشی استخری با شفافیت بالا است که با انعکاس نور می‌تواند زیبایی استخر را دوچندان کند، این نوع کاشی با رعایت استاندارد تولیدشده است بنابراین هنگام تماس با بدن فرد هیچ خطری او را تهدید نمی‌کند امــا به دلیل لغزندگی آن راه رفتن در آب را تا حدی دشوار می‌کند که این مسئله ممکن است برخی افراد را از خرید آن منصرف کند؛ اما در حالت کلی استفاده از کاشی شیشه‌ای تا حد زیادی در لوکس شدن استخر شما مؤثر است و دقیقاً مانند تجهیزاتی همچون وان جکوزی، یا پنل دوش حمام می‌تواند قیمت ملک شما را افزایش دهد.

خرید انواع مدل های کاشی استخری

با شرایط ویژه و اقساطی

از سرام پخش

کلام آخر

انواع کاشی و سرامیک در طرح‌های متنوعی وجود دارد که در این مقاله به بررسی بهترین کاشی استخری پرداختیم و مشخصات هر نوع کاشی را باهم مرور کردیم، چنانچه برای خرید انواع کاشی استخری یا کاشی حمام و سرویس بهداشتی با مشکل مواجه هستید می‌توانید از کارشناسان سرام پخش کمک بگیرید تا به‌خوبی در این مسیر شما را رهنمایی کنید.

بازار آنلاین سرام پخش شرایط خرید انواع کاشی سرامیک استخری، سرامیک طرح چوب و… را برای تمام مشتریان خود به‌صورت نقد و اقساط فراهم کرده است؛ این‌یک فرصت ویژه است پس آن را از دست ندهید، همین حالا اقدام کنید.

بله انتخاب رنگ کاشی با توجه به انعکاس نور و همچنین تمیز کردن بیشتر رنگ‌ها روشن حتماً باید هنگام خرید در نظر گرفته شود، بنابراین از آن غافل نشوید.

بله کاشی‌های استخری استحکام بیشتری دارد، در برابر آب و رطوبت نیز مقاومت آن بالاتر است درحالی‌که کاشی‌های معمولی نمی‌توانند در برابر رطوبت مقاومت کنند.

کاشی‌های استخری پرکاربرد عبارت‌اند از کاشی با نمای سنگ، کاشی پرسلانی و کاشی شیشه‌ای که متناسب با ویژگی‌های هرکدام می‌توانید برای استخر خود انتخاب کنید.

خرید از برندهای معتبر یک مسئله مهم یاست که اگر در تمام خرید خود به آن توجه کنید حتماً می‌توانید محصولاتی باکیفیت تهیه کنید و تا سال‌های طولانی از آن استفاده کنید.

اغلب کاشی‌های استخری در برابر سرما مقاومت بالایی دارد و به دلیل نوع ساختار آن در برابر یخ‌زدگی مقاومت می‌کند.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments