پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

خرید شیرآب کم مصرف به جهت مصرف بهینه آب !

خرید شیرآلات کم مصرف

خرید شیرآب کم مصرف به جهت مصرف بهینه آب !

فهرست مطالب

امروزه تمام دنیا برای جلوگیری از بحران کم‌آبی روش‌های نوینی را در پیش می‌گیرد که شیرآلات کم‌مصرف یکی از بهترین پیشنهادها برای استفاده درست و مناسب از منابع آبی است، در برخی از کشورهای پیشرفته آب شرب را از آب مصرفی برای شست و شوی ظروف، ماشین و غیره جدا می‌کنند اما با توجه به اینکه در ایران این تفکیک انجام‌نشده است بنابراین بهتر است در اولین فرصت شیرآلات بهداشتی منزل، اداره یا هر ساختمانی را تعویض کنیم و به سراغ خرید شیر آب کم‌مصرف برویم تا ما نیز قدمی در صرفه‌جویی آب و حفظ این عنصر ارزشمند برای آیندگان خود برداریم.

خرید شیرآلات کم مصرف از بازار آنلاین سرام پخش

کاهش مصرف آب با خرید شیر آب کم‌مصرف

سؤال مهمی که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد این است که آیا واقعاً استفاده از شیرآلات کم‌مصرف در صرفه‌جویی آب مؤثر است یا این‌ها فقط شعار تبلیغاتی است؟! حتماً در نظر داشته باشید اگر شیرآلات منزل خود را از فروشگاه‌های معتبر و دارای برند معتبر خریداری کنید قطعاً شیرآلاتی که با عنوان شیرآلات کم‌مصرف می‌باشد در مقدار آب استفاده‌شده تأثیرگذار است؛ این مسئله را می‌توانید تنها با قبض آب یک دوره خود متوجه شوید که نسبت به ماه‌های گذشته تا چه اندازه‌ای مؤثر بوده است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد با توجه به کاهش منابع آبی در سراسر جهان تولیدکننده‌های مختلفی در تمامی زمینه‌ها به فکر تولید کالای مصرفی با حداقل استفاده از آب افتاده‌اند و این مسئله تنها به شیرآلات حمام یا شیرآلات توالت ختم نمی‌شود، به‌عنوان‌مثال انواع توالت فرنگی، فلاش‌تانک و محصولات مختلفی از این قبیل با رعایت میزان آب مصرفی تولیدشده‌اند که درنهایت در رفع مشکل کم‌آبی مؤثر واقع‌شده است.

آشنایی با شیرالات کم مصرف

آیا شیرآلات کم‌مصرف فشار آب را کاهش می‌دهند؟

بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند که مبادا با خرید شیرآلات کم‌مصرف فشار آب آن‌ها کاهش یابد و نتوانند آن‌طور که باید کارهای روزمره خود را انجام دهند، به‌عنوان‌مثال هنگام حمام کردن یا شست و شوی ظروف اگر فشار آب پایین باشد بسیار آزاردهنده است، اما اصلاً جای نگرانی نیست زیرا با استفاده از آبفشان مناسب می‌توان این مشکل را رفع کرد؛ این‌گونه که پرلاتور باکیفیت با ترکیب آب وهوا فشار لازم را برای استفاده صحیح فراهم می‌کند.

بنابراین در نظر داشته باشید که فشار آب در هر شیرآلاتی به پرلاتور موجود در آن بستگی دارد پس اگر شیرآلاتی که قصد خرید آن را دارید دارای پرلاتور مناسبی باشد درنتیجه نه‌تنها فشار آب کم نمی‌شود بلکه ممکن است آب با فشار بیشتر و بهتری خارج شود؛ پس می‌توان بدون کاهش فشار آب از شیرآلات کم‌مصرف استفاده کرد و این به معنای تولید استاندارد و صحیح است.

دقت کنید حتی اگر آب با فشار بالایی در ساختمان شما جریان دارد بهتر است همیشه حواستان به مصرف بهینه آب باشد تا این سرمایه هستی را از دست ندهیم و بتوانیم برای همیشه از آن استفاده کنیم.

پرلاتور در شیر آب کم‌مصرف

پرلاتور یا سرشیر کاهنده مصرف آب از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند باعث کاهش مصرف آب در شیرآلات کم‌مصرف شود، این بخش از شیرآلات با ترکیب فشار هوا و آب درنهایت جریان خروجی را با فشار استاندارد از لوله خروجی آب یا همان سرشیر خارج می کند و همین مسئله می‌تواند فشار یکنواختی را در آب خروجی از شیر حفظ کند و درنهایت آب حالت کف مانندی دارد اما فشار آن را تأمین می کند.

بنابراین اگر تا این لحظه به دلیل نگرانی از کاهش فشار آب از خرید این شیرآلات امتناع داشتید همین حالا بدون نگرانی انواع شیرآلات کم‌مصرف را از بازار آنلاین سرام پخش خریداری کنید، ذکر این نکته لازم است که پرلاتور مانند یک صافی جریان آب را به واحدهای کوچک‌تری تقسیم می کند که درنتیجه آب به هر بخش آن وارد می‌شود و با ثابت نگه‌داشتن میزان آب خروجی و بدون کاهش فشار در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

خرید پرلاتور(سرشیر کاهنده مصرف آب) از بازار آنلاین سرام پخش

انواع پرلاتور (سرشیر کاهنده مصرف آب)

کارتریج مناسب شیرآلات کم‌مصرف

ابتدا لازم است اشاره‌ای به مهم‌ترین وظایف کارتریج در شیرآلات داشته باشیم:
• مشخص کردن سهم آب گرم و سرد
• کنترل جریان خروجی آب
• فراهم کردن حرکت راحت در اهرم انواع شیرآلات
• کاهش مصرف آب در شیرآلات کم‌مصرف

کارتریج مناسب و اندازه یکی از عوامل مهم در شیرآلات کم‌مصرف به شمار می‌آید؛ انواع کارتریج‌ها در سایزهای ۲۵، ۳۵، ۴۰ و ۴۵ طراحی و تولید می‌شوند اما آنچه مهم است کارتریج‌های متداول در بازار ایران است که می‌توان به ۴۰ میلی‌متری با دبی ۲۲ لیتر در دقیقه و کارتریج ۳۵ میلی‌متری با دبی ۲۰ لیتر در دقیقه اشاره کرد؛ توجه کنید در برخی منابع برای فریب تأکید می‌کنند که قطر کارتریج می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی در صرفه‌جویی آب داشته باشد حتماً توجه کنید که این مسئله صحیح نیست و قطر کارتریج به‌تنهایی تأثیری در کاهش مصرف آب ندارد.(دبی آب به مقدار آبی گفته می‌شود که در واحد زمان از نقطه مشخصی عبور می کند و به آن آبگذری نیز می‌گویند)

——————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کارتریج شیرآلات اهرمی چیست را مطالعه بفرمایید.

——————————————

در خرید شیرآلات کم‌مصرف به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید شیرآلات کم‌مصرف لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید، پیش‌تر اشاره شد که تنها کارتریج در این شیرآلات نمی‌تواند باعث صرفه‌جویی مصرف آب شود، پرلاتور به‌عنوان یک بخش مهم در شیرآلات کم‌مصرف نقش اصلی را در مصرف بهینه آب ایفا می کند، بنابراین نه‌تنها پرلاتور مصرف آب را کاهش می‌دهد بلکه فشار آب را نیز حفظ می کند پس هنگام خرید این شیرآلات به پرلاتور آن توجه کنید.

نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید شیر آب کم‌مصرف به آن توجه کنید، فشار کلی آب در ساختمان شما است اگر فشار آب در ساختمان شما کم است یا آب به مقدار لازم در لوله‌ها وجود ندارد بهتر است از خرید این شیرآلات صرف‌نظر کنید و ابتدا مشکل فشار پایین در جریان اصلی آب را برطرف کنید و سپس به سراغ شیرآلات کم‌مصرف بیایید تا بتوانید بهترین نتیجه را از نصب این شیرآلات بگیرید.

نکات مهم خرید شیرآلات کم مصرف

انواع شیرآلات کم‌مصرف

شیرآلات کم‌مصرف در انواع گوناگونی طراحی و تولیدشده است تا افراد مختلفی با هر نوع سلیقه و طراحی ساختمان بتوانند از این شیرآلات استفاده کنند، در ادامه برخی از پرکاربردترین این شیرآلات را باهم مرور می‌کنیم.

• شیرآلات کم‌مصرف اهرمی

شیرآلات تک دستگیره و اهرمی را حتماً تاکنون مشاهده کرده و از آن استفاده کرده‌اید، این نوع در مقایسه با انواع شیرآلات دو دستگیره در مصرف بهینه آب بسیار مؤثر است، زمانی که شما با یک دستگیره می‌توانید آب سرد و گرم را با فشار دلخواه خود تنظیم کنید تا حد زیادی از هدر رفتن آب جلوگیری می‌شود.
این نوع شیرآلات می‌تواند تا ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کند، پس اگر قصد دارید شیرآلات روشویی یا شیرتوالت خود را تعویض کنید این نوع شیرآلات را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید.

• شیرآلات هوشمند کم‌مصرف

شیرآلات هوشمند که در برخی اماکن عمومی بیشتر مشاهده می‌شود دارای سنسورهای حساس یا چشمی با دقت هستند که در برابر اشعه مادون‌قرمز حساس است و با قرار دادن دست‌ها در معرض دید این شیرآلات جریان آب وصل می‌شود و درنهایت با خارج کردن از محدوده دید این اشعه جریان آب قطع می‌شود.
شیرآلات هوشمند تا حد زیادی در صرفه‌جویی و کنترل میزان مصرف آب نقش اساسی دارد و این مقدار تا ۷۰ در صد تخمین زده می‌شود، در منازلی دارای سبک مدرن، اماکن عمومی اعم از هتل‌ها، رستوران و… استفاده از این شیرآلات رایج است.

خرید شیرآلات هوشمند از بازار آنلاین سرام پخش

عملکرد شیرآلات چشمی

• سر دوش کم‌مصرف

حتماً شما نیز زمانی که در حال دوش گرفتن هستید از ماندن در زیر دوش آب لذت می برید، حال تفاوتی نمی‌کند علم دوش یونیکا باشد یا علم دوش یونی‌تر است به‌هرحال برخورد آب با فشار ملایم و متناوب با بدن احساس خوشایندی را به وجود می‌آورد اما فراموش نکنید که در همین زمان شما در حال مصرف حجم زیادی از آب هستید و اگر شما روزانه یک‌بار این کار را تکرار کنید به‌تنهایی سرانه مصرف آب را جابجا می‌کنید 😊

ابتدا بهتر است در نحوه دوش گرفتن و استفاده صحیح از آب دقت کنید و در مرحله بعد پیشنهاد ما خرید سر دوش کم‌مصرف است که با ترکیب آب‌وهوا فشار آب را افزایش داده و درنتیجه تا حد زیادی در کاهش مصرف آب نیز مؤثر است.

• فلاش‌تانک‌های کم‌مصرف

برخی از فلاش‌تانک‌های دو زمانه یا دومرحله‌ای نیز می‌توانند باعث صرفه‌جویی در مصرف آب شوند، در نظر داشته باشید در حالت عادی حجم مصرف آب فلاش‌تانک‌ها بالا است اما با خرید انواع فلاش‌تانک‌های دو زمانه مصرف آب را به حداقل ممکن برسانید و همچنین به تخلیه بهتر توالت خود نیز کمک می‌کنید.

خرید فلاش تانک کم مصرف از بازار آنلاین سرام پخش

بررسی انواع فلاش تانک

خرید شیر آب کم‌مصرف

برای خرید شیر آب کم‌مصرف حتماً به نکات ذکرشده در بخش قبلی توجه کنید تا بتوانید درنهایت یک محصول باکیفیت موردنظر خود خریداری کنید، همچنین در نظر داشته باشید برای خرید شیرآلات یا تجهیزات آشپزخانه اعم از سینک ظرف‌شویی، شیر قابلمه پرکن و… حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید تا شیرآلات استاندارد را از برندهای معتبر و شناخته‌شده خریداری کنید، زیرا برند و اعتبار یک مجموعه ضمانت و اصالت کالای شمارا تأمین می کند.بازار آنلاین سرام پخش متشکل از انواع برندهای مطرح شیرآلات بهداشتی و ساختمانی با بهترین طرح و برند شیرآلات امکان خریدی مطمن ، آسان و به صرفه با شرایط ویژه و اقساطی امکان پذیر کرده که جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان فروش سرام پخش در ارتباط باشید

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا اهمیت و مزایای خرید شیر آب کم‌مصرف را برای شما بازگو کنیم تا درصورتی‌که قصد تعویض یا خرید شیرآلات برای منزل خود دارید حتماً با خرید شیرآلات کم‌مصرف تا حد زیادی به مصرف بهینه آب کمک کنید؛ برای خرید این شیرآلات می‌توانید از طریق بازار آنلاین سرام پخش به‌صورت نقد و اقساط خرید خود را انجام دهید.

خرید  شیر توالت از بازار آنلاین سرام پخش 

راهنمای خرید شیر توالت

سوالات متداول…

پرلاتور یا سرشیر کاهنده مصرف آب یکی از مهم‌ترین بخش‌های شیرآلات کم‌مصرف است که نقش اساسی در صرفه‌جویی مصرف آب دارد.

اگر شیرآلات شما هیچ مشکلی اعم از چکه کردن یا نشتی آب نداشته باشد و در استفاده صحیح از آب دقت کنید بله می‌توانید اما استفاده از شیرآلات جدید کم‌مصرف تا حد زیادی در مصرف بهینه آب مؤثر است.

خیر شیرآلات کم‌مصرف با ترکیب فشار هوا و آب علاوه بر مصرف بهینه آب می‌تواند فشار آب را تا حد زیادی افزایش دهد.

بله به دلیل مصرف بالای آب در فلاش‌تانک‌ها، اگر از فلاش‌تانک‌های دو زمانه یا دومرحله‌ای استفاده کنیم تا حد زیادی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنیم.

استفاده درست و بهینه از منابع آبی وظیفه تمام افراد است که می‌توانید در هر نوع ساختمانی از شیرآلات کم‌مصرف استفاده کنید و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments