پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی مناسب کف پوش | تیرازو یا سیمانی

کاشی-مناسب-کف-پوش

کاشی مناسب کف پوش | تیرازو یا سیمانی

کاشی مناسب کف پوش | تیرازو یا سیمانی | هم کاشی های سیمانی و هم تیرازو کف پوش های فوق العاده ای هستند و می توان آنها را هم در فضاهای داخلی و هم محوطه های بیرونی استفاده کرد. هریک از آنها به خاطر روش های مختلف تولید و مواد مجزا، مزایای متفاوتی دارند.

بنابراین، بیایید نگاهی به برخی از تفاوت های بین این دو نوع کاشی بیندازیم تا به شما در انتخاب گزینه صحیح برای برآوردن نیازتان به انتخاب کفپوش کمک کرده باشیم.

ماندگاری

هر دو نوع کاشی ماندگار و با دوام هستند و حتی بعد از سالها استفاده همچنان رنگ های اصلی خود را حفظ خواهند کرد.

لایه رنگی کاشی های سیمانی هشت میلی متر ضخامت دارد. بنابراین می توان اطمینان خاطر داشت که همیشه رنگ های اولیه و اصلی خود را حفظ خواهند نمود. با این وجود، کاشی های تیرازو به خاطر اجزاء بسیار سخت گرانیت، مرمر، کوارتز و شیشه که در ساخت آن به کار می رود، سطح بسیار محکم و ماندگارتری دارد.

کاشی های تیرازو شاید به دلیل سختی و دوام بی نظیرشان برای استفاده در محوطه های بسیار پر رفت و آمد که مدام مورد استفاده است، بهترین گزینه می باشند.

رنگ ها و طرح ها

کاشی های سیمانی انکاستیک (که در آن رنگ و طرح به جای العاب از سفال ساخته شده) تعداد بسیار زیادی رنگ، شکل و طرح دارد. هر کاشی به صورت جداگانه و با استفاده از قالب هایی که به دقت برای خلق الگوهای پیچیده و گاها ظریف ساخته شده، به شکل دست ساز تولید می شوند.

برعکس، کاشی های تیراز و با اینکه تنوع رنگی دارند تنها یک طرح کلی خال مخالی با خال های رنگی متضاد دارند. اگر به دنبال کاشی تزئین شده کف با گزینه های بسیار متعددی از طرح می باشید، کاشی های سیمانی بهترین گزینه برای شماست.

کاشی-های-مناسب-کف-پوش

سهولت در نصب

نصب کاشی های سیمانی به این دلیل آسان تر است که به سختی کاشی های تیرازو نمی باشند بنابراین راحت تر می توان به اندازه دلخواه برش زد. با این حال، زمان نصب کاشی های طرح دار باید مراقب بود درست چیده شوند تا طرح مورد نظر به درستی پیاده شود.

کاشی های تیرازو چون تابع یک طرح کلی هستند، می توان آنها را در هر جهتی چید. همچنین بین کاشی های سیمانی باید فضایی کوچک گذاشت که بعدا با دوغاب پر شود که این خود یک مرحله به فرآیند نصب اضافه می کند. اما کاشی های تیرازو را معمولا تراز یکدیگر می چینند و به دوغاب ریختن نیازی نیست.

کاشی-مناسب-کف-پوش

جلوه و نمای پایانی کار

چون بین کاشی های سیمانی دوغاب قرار می گیرد می توان بسته به رنگ دوغاب به کار رفته، جلوه های مختلفی خلق کرد. گزینه های بسیار متنوع طرح و رنگ کاشی های سیمانی این امکان را فراهم می کند که فضاهایی بسیار متنوع به وجود آید، از مدرن و امروزی گرفته تا سنتی و قدیمی، و از فضاهای فوق العاده چشمگیر و خیره کننده گرفته تا مکان هایی که به نگاه بیننده آرامش می بخشد.

کاشی های تی-رازو جلوه و رنگ یکدست تری دارند که موجب شده بتوان آن را راحت تر با اسباب و اثاثیه ترکیب کرد.

 

• اگر محتوای این مقاله برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.
همچنین شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مقاله با ما و سایر کاربران سرام‌ پخش در میان بگذارید.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments