پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

پنج فضای خانه که می توان کاشی کرد!

تغییر-دکوراسیون

پنج فضای خانه که می توان کاشی کرد!

پنج فضای خانه که می توان کاشی کرد! | خیلی از مردم در شرایط کنونی وجود ویروس کرونا، اوقات زیادی را در خانه بدون انجام کاری خاص می گذرانند.

فکر بدی نیست که از این  خانه نشینی تجربه ای مثبت کسب و تغییراتی در منزل خود ایجاد کنیم. تزئین و آراستن خانه را می توان تبدیل به یک پروژه خانوادگی سرگرم کننده کرد و از نتیجه به دست آمده احساس رضایت و از زیبایی بوجود آمده احساس شعف نمود.

یکی از گزینه های فوق العاده این است که منزل خود را با کاشی های دست ساز تزئین کنید. رنگ ها و طرح های این نوع کاشی بسیار زیاد است.

برای انتخاب گزینه هایی مثل کاشی های سیمانی انکاستیک، کاشی های ترازو، کاشی های سرامیکی، و همچنین زلیگه و بجمات وجود دارند.

ابتدا راجع به این موضوع تصمیم بگیرید که مناسب ترین کاشی برای فضای مورد نظرتان کدام نوع کاشی است.سپس، با همفکری اعضای خانواده، به شکل هر طرح و اینکه در فضای مورد نظر چه نمایی خواهد داشت.

بیندیشید، جزئیات طرح های گوناگون و رنگ های گرم و پر روح را خوب در نظر داشته باشید. زیبایی گزینه های مختلف کاشی ها وقتی به آنها نگاه می کنید، باعث آرامش شما می شود.

همه اعضاء خانواده را تشویق کنید تا نظر بدهند و تصمیم نهایی را بر اساس رأی اکثریت اتخاذ کنید. در اینجا به پنج کاری که در خانه با کاشی و سرامیک می توان انجام داد نگاهی بیندازیم.

 

کاشی-کاری-در-خانه

صفحات پشت شیرهای آب

این صفحات در قسمت پشت لگن ظرفشویی تعبیه می شوند تا از ترشح و پاشیدن آب به دیوار و همچنین پشت گاز و قسمت پخت و بز برای جلوگیری از ترشح روغن و غذا به سطح دیوار جلوگیری شود.

در بعضی جاها حتی می توان فضای بین کابینت ها و سطح روی کانتر را نیز با آن پوشاند. به راحتی می توان نمای کلی آشپزخانه را با نصب تنها چند متر کاشی به این شکل تغییر داد. آشپزخانه شما چه نمایی سنتی و چه مدرن داشته باشد، کاشی مناسب آن وجود دارد. همچنین با توجه به طیف وسیع رنگهای کاشی ها می توان برای تناسب یا تضاد با رنگ فعلی آشپزخانه، کاشی های جدیدی انتخاب و نصب نمود.

برای صفحات پشت شیر آب کاشی های سرامیکی و زلیگه ابجمات همگی مناسب هستند. سطح آنها را می توان به راحتی تمیز کرد، سطح با دوامی در آشپزخانه که هم زیباست و هم کاربرد خوبی دارد. اگر از کاشی سیمانی یا ترازو استفاده کنید باید یک سال در میان آن را درزگیری کنید.

فضای-خانه-آشپزخانه

حمام

سطوح حمام اعم از کف، دیوارها و محوطه دوش را می توان کاشی کرد. گزینه ها و ترکیب های زیادی برای انتخاب وجود دارند. خیلی از مردم برای کاشی های حمام رنگ روشن ظریف برای پوشاندن کف تا نیمه دیوار انتخاب می کند.

می توان با استفاده از کاشی های کوچک در قسمت بالای کاشی ها، خطی ترسیم کرد که شکل دیوار از حالت یکنواختی درآید. می توان برای قسمت کف، کاشی تک رنگ انتخاب کرد که در کنار دیوارهای طرح دار، ترکیب خوبی بوجود آید.

در حمام خانه می توان به واقع از دیدن طرح کاشی ها لذت برد. چون اکثر حمام ها کوچک هستند، بدون صرف هزینه گزاف می توان جلوه عظیمی خلق کرد. به همراه اعضای خانواده راجع به اینکه کدام قسمت را می خواهید کاشی کنید، تصمیم بگیرید. سپس به دیدن گزینه ها و انتخاب بپردازید.

فضای-خانه-حمام

راهرو ورودی خانه

راهرو ورودی به سالن هال جایی است که اولین تأثیر دیداری را بر مهمان یا بیننده می گذارد. در انتخاب کاشی کف خانه آن، به تأثیری که می خواهید بر افراد بگذارید بیندیشید.

خیلی از افراد برای این محوطه رنگ های گرم انتخاب می کنند تا مهمان احساس راحتی کند. چون تعداد زیادی از محصولات مان دست ساز با رنگ های طبیعی هستند، سایه های رنگ های کاشی ها ملایم و کمرنگ است.

برای تأثیرگذاری بصری بیشتر می توانید از طرح های درخشان تر یا پررنگ تر استفاده کنید. در هر صورت، انتخاب با شماست. کاشی های انکاستیک برای این محوطه گزینه ای ایده آل است.

چون برای این نوع محوطه های پر رفت و آمد، خوب دوام می آورد. به علاوه، وقتی آنها را درزگیری می کنید، به خود کثیفی و خاک جذب نمی کنند و برای سالیان طولانی ظاهرشان تغییر نمی کند.

همچنین اگر قصد فروش خانه را داشته باشید، این محوطه کاشی شده تاثیر دیداری مثبتی بر خریداران می گذارد و حتی شاید بر ارزش منزلتان بیفزاید.

تغییر-دکوراسیون-راهرو

آشپزخانه

محوطه آشپزخانه برای کاشی کردن گزینه جالبی ست. می توان سطح کف، دیوارها یا پشت شیرآب را کاشی کرد. همچنین می توان در جاهای مختلف آشپزخانه، کاشی هایی گوناگون را ترکیب کرد یا اینکه سراسر دیوارها و کف را تنها با یک مدل یایک رنگ کاشی پوشاند.

با انتخاب کاشی مناسب برای آشپزخانه آن را تبدیل به مکانی برای داشتن اوقات خوش با خانواده می نمایید. اگر آشپزخانه تان کوچک است می توانید از طرحی کمک بگیرید که بزرگتر به نظر برسد. اگر بزرگ است.

می توان طرح های بزرگتر و پررنگ تر را انتخاب کرد که به فضا روح ببخشد. با انتخاب کاشی ویژگی شخصیتی خود را به نمایش می گذارید. آشپزخانه جایی است که بیشتر وقت خانواده در آن می گذرد و بنابراین برای انتخاب کاشی از همه اعضا نظر بخواهید. اگر در اشپزخانه، محوطه غذاخوری هم وجود دارد ممکن است بخواهید آن قسمت را با کاشی هایی متفاوت از بقیه فضاء مشخص کنید. به هر حال گزینه زیاد است و می توانید نیروی تخیل خود را خوب به کار اندازید.

فضای-خانه-آشپزخانه

حیاط و باغچه، حیاط خلوت و گل خانه

کاشی های مخصوص محوطه های بیرونی ترازو برای نصب در حیاط، حیاط خلوت و گلخانه ایده آل هستند. این کاشی های زیبای سنتی و دست ساز در صفر درجه و در مقابل یخ زدگی مقاومند و بر عکس برخی دیگر از انواع کاشی ، ترک نمی خورند.

چون مقاومت بالایی دارند و گل و خاک را می توان به آسانی از رویشان پاک کرد. برای نصب در محوطه های بیرونی بسیار مناسب هستند.

کف چنین محوطه ای برای چیدن میز و صندلی ناهارخوری یا صندلی های محوطه چمن فوق العاده است. معمولا بهترین رنگ برای فضاهای بیرونی، رنگ های ملایم هستند.

چون با رنگ درختان و گیاهان موجود در باغ و باغچه ها، ترکیب می شود یا آنها را کامل می کند. اگر در شرایط کنونی قرنطینه شانس داشتن حیاط یا باغچه را دارید، سعی کنید از آن نهایت استفاده را به عمل آورید.

وقتی طبیعت شما را احاطه کند، آرامش بیشتری خواهید داشت و از اینکه چقدر خوشبختید که می توانید در محوطه خارج از خانه باشید. شکرگزار خواهید بود.

اجازه دهید بچه ها چسب را مخلوط کنند و کاشی ها را از جعبه ها بیرون بیاورند تا بدین طریق کمک کرده باشند. آنها را تشویق کنید تا حواسشان باشد هر کاشی در جای صحیح خود نصب شود.

فضای-خانه

برای محوطه بیرون از خانه، کاشی های بجمات و کاشی های سیمانی نیز مناسب هستند. برای نصب بجمات به فرایند اضافه ای نیاز نیست و نگهداری از آن نیز آسان است. اما کاشی های سیمانی را باید هر سال درزگیری نمود.

امید است پنج مورد مذکور که می توان در خانه انجام داد، شما و خانواده تان را ایمن و خوشحال نگهدارد. ما با هم و در کنار هم می توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم. در خانه بمانید و چند کاشی نصب کنید.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود برای دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments