پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کفپوش مناسب برای پشت بام

کفپوش مناسب برای پشت بام

کفپوش مناسب برای پشت بام

فهرست مطالب

آیا امکان دارد سطح پشت بام را کاشی کنیم؟

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که نصب کفپوش برای پشت بام چه اهمیتی دارد؟ آیا این یک هزینه اضافی است؟ خیر، کفپوش پشت بام برای انجام هر فعالیتی در پشت بام ضروری است و باعث می‌شود سقف خانه شما از هرگونه آسیبی در امان باشد. 

علاوه بر آن استفاده از کفپوش در پشت بام، باعث به‌وجود آمدن فضایی مفید و جذاب برای فعالیت‌های مختلفی مثل بازی کودکان یا وقت گذرانی و… می‌شود.

 حتی می‌توان از آن برای ساخت یک روف گاردن زیبا استفاده کرد. برای انتخاب کفپوش مناسب برای پشت بام خانه خود، شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

استفاده از کفپوش برای پشت بام خانه چه فوایدی دارد؟

استفاده از کفپوش مناسب برای پشت بام، فواید زیادی برای اعضای خانواده دارد و باعث استفاده‌های مفید از این مکان فراموش شده می‌شود که در ادامه تعدادی ازین استفاده‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • محافظت از بام خانه

قرار دادن وسایل به صورت مستقیم روی پشت‌بام باعث آسیب به پشت‌بام و ایزوگام روی آن‌ می‌شود. اولین و مهم ترین فایده استفاده از کفپوش مناسب برای پشت بام، محافظت از پشت بام خانه شما است و نگرانی شما را برای آسیب دیدن بام و ایزوگام، نشت آب در اثر راه رفتن روی پشت بام، قرار دادن وسایل و ساخت روف گاردن زیبای مورد علاقه شما از بین خواهد برد.

کفپوش مناسب پشت بام

  • ایجاد فضای کاربردی

شما با کفپوش کردن پشت بام، فضایی کاربردی ایجاد می‌کنید. با کمی تغییر در ظاهر پشت بام می‌توان آن را به مکانی برای برگزاری مهمانی‌ها، بازی کودکان و جایگزینی برای وقت گذراندن خارج از خانه تبدیل کرد.

  • جذابیت فضای پشت بام

استفاده از کفپوش مناسب سقف را به مکانی جذاب و سرگرم کننده تبدیل می‌کند.

کفپوش مناسب پشت بام

 

ویژگی‌های یک کفپوش مناسب برای پشت بام

کفپوش‌ها با جنس‌ها و متریال‌های مختلف ویژگی‌های متفاوتی را در برمی‌گیرند. اما شما با درنظر گرفتن ویژگی‌های یک کفپوش مناسب برای پشت بام خانه خود، به راحتی می‌توانید از میان انواع طیف وسیعی از آن‌ها با جنس، طرح و رنگ متفاوت، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

  • عایق بودن

به‌طور معمول سطح پشت بام و ایزوگام آن در برابر عوامل محیطی مانند گرمای هوا، سرما و… قرار دارند و راه رفتن روی آن‌ها می‌تواند منجر به آسیب ‌دیدن آن‌ها شود.

 اما قرار گرفتن یک کفپوش روی پشت بام باعث ایجاد محیطی گرم‌تر و نرم‌تر برای لایه ضدآب زیرین شده و به صورت عایق از آن در برابر آسیب‌ها محافظت خواهد کرد.

  • ضدآب بودن

یکی از ویژگی‌های مهم کفپوش، ضدآب بودن آن است. زیرا برخلاف توقع از یک کفپوش مناسب، با وجود امکان بارش برف و باران، قرار گرفتن در معرض آب، موجب کپک‌زدگی خواهد شد؛ به همین دلیل باید در هنگام خرید به ضد آب و ضد کپک بودن آن توجه کرد.

  • ضد لغزش بودن

پشت بام از محیط‌هایی است که افراد خانواده باید بتوانند به صورت آزادانه روی آن راه بروند و از ریسک ناشی از افتادن در امان باشند. کفپوشی برای بام خانه مناسب است که با وجود بارش برف و باران امکان لغزش و افتادن کاربر را به حداقل برساند.

  • مقاوم در برابر اشعه‌های خورشید

رنگ و رو رفتگی و آسیب پذیری از اتفاقاتی است که برای یک کفپوش نامناسب می‌افتد. برای خرید مناسب آن باید نوعی از آن را که در برابر اشعه UV پایدار بوده و برای سال‌ها رنگ خود را حفظ می‌کند انتخاب کنید.

 انتخاب بهترین کفپوش برای پشت بام

برای پوشاندن پشت بام با استفاده از کفپوش‌ها از جنس‌های متفاوت آن مثل کامپوزیت، چوبی، پرسلان، کاشی ‌های سرامیک، چمن مصنوعی و… استفاده می‌شود که برای انتخاب بهترین آن‌ها باید انواع کفپوش‌ها را بشناسید. در ادامه به معرفی و بررسی مزایا و معایب هرکدام می‌پردازیم.

  • پوشش چوبی

کفپوش چوبی فضایی زیبا و دلنشین را به ارمغان می‌آورد. به روز بودن و از مد نرفتن از مزایای استفاده از این متریال است.

 همچنین شما می‌توانید آن را با هر سبک و مدل و درهمه طرح‌ها استفاده کنید. به طور کلی دسترسی به این متریال و انتخاب سبک، طرح و مدل مورد نظر از بین انواع کفپوش‌های چوبی بسیار آسان است.

  • پوشش چمن مصنوعی

یکی دیگر از کفپوش های مناسب برای پشت بام چمن مصنوعی است که بعد از کفپوش چوبی طرفداران زیادی دارد و تهیه آن آسان است. کاشت چمن طبیعی کاری پر درد سر است و نیاز به مراقبت، آبیاری و … دارد ولی چمن مصنوعی، نیاز به صرف وقت و هزینه برای چمن‌زنی، آبیاری و … ندارد.

 البته ناگفته نماند هزینه خرید اولیه آن ممکن است کمی گران کننده باشد. اگر شما چمن مصنوعی با هزینه بالا خریداری کنید، کسی متوجه طبیعی نبودن آن نمی‌شود؛ زیرا مانند چمن طبیعی نرم بوده و برای بازی کودکان یا حیوانات خانگی مناسب است.

کفپوش مناسب برای پشت بام

  • پوشش کامپوزیت

کفپوش کامپوزیت دارای محصولات در طرح‌ها و رنگ‌های  متنوع است. مزایای خرید و استفاده از آن، شست‌وشوی سریع، نصب آسان و مقاومت در برابر حرارت و آتش است. این کفپوش به دلیل ساخته شدن از الیاف طبیعی با طبیعت سازگاربوده و می‌توان آن را بازیافت کرد.

  • پوشش پی وی سی

عده‌ای از مردم ممکن است بسته به سلیقه و با توجه به مزایای پی‌ وی سی از آن برای پوشش پشت بام استفاده کنند. این کفپوش با داشتن تنوع در طرح و رنگ، نیاز هر فرد با هر سلیقه ای را برطرف می‌کند. از ویژگی‌ مهم پی‌وی سی مقاومت بالا در برابر رطوبت و نصب و نگهداری آسان است.

  • موزاییک پشت بامی

موزاییک های پشت بامی در مقایسه با موزاییک های معمولی دارای ویژگی هایی مثل وزن کمتر، مقاومت بیشتر در برابر آب، هوا، رطوبت و فشار می باشد. همچنین این نوع موزاییک ها لیز نخواهند بود.

خرید کاشی و سرامیک کف پذیرایی در فروشگاه آنلاین سرام پخش

سرامیک کف هال
  • پوشش سرامیک برای پشت بام

سرامیک نیز، کفپوش‌ مناسب برای پشت بام است که از مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی، شرایط آب وهوایی و نور خورشید برخوردار بوده و با کم‌ترین هزینه می‌توان آن‌ها را نصب و نگهداری کرد. به دلیل در دسترس بودن این متریال، خرید سرامیک کف پشت بام به راحتی امکان پذیر است. اما در نظر داشته باشید سرامیک پشت بام با بقیه سرامیک‌ها متفاوت است.

  • کفپوش لاستیکی

    کفپوش های لاستیکی از ترکیب لاستیک با چسب های مخصوص ساخته می شود. کفپوش گرانول و کفپوش باشگاه دیگر نام های کفپوش های لاستیکی هستند.

    برخلاف آنچه که تصور می شود کفپوش های لاستیکی گزینه ای کاملا مناسب برای نصب در کفپوش پشت بام و دیگر فضاهای باز هستند.
    این نوع کفپوش برای بازی کردن کودکان و جلوگیری از سر و صداهای زیاد به طبقه پایینی بسیار مناسب می باشد. از دیگر خاصیت های این نوع کفپوش می توان به وزن کم و مقاومت بالا در برابر لغزش اشاره کرد. با این حال کفپوش های لاستیکی ماندگاری چندانی ندارند و در شرایط آب و هوایی نامناسب به سختی تاب می آورند.

موزاییک-پشت-بام

از کجا کاشی سرامیک های مناسب برای بالکن و پشت بام تهیه کنم؟

برای خرید کاشی سرامیک های مناسب برای نصب در بالکن و پشت بام می توانید به فروشگاه اینترنتی سرام پخش مراجعه کنید. با انتخاب “کاشی و سرامیک” یا “پرسلان” به دسته بندی های مختلف محصولات وارد می شوید. سپس انتخاب و در نهایت، کاشی سرامیک یا پرسلان های مناسب برای نصب در بالکن و پشت بام را مشاهده خواهید کرد.

سرامیک مخصوص کف پشت بام

سرامیک مخصوص کف پشت بام دارای ویزگی‌های خاصی است که آن را از کاشی و سرامیک‌های دیگر و حتی پوشش‌های دیگر پشت بام متمایز کرده و یکی از بهترین کفپوش‌ها محسوب می‌شود.

ویژگی سرامیک مخصوص کف پشت بام چیست؟

  • سبک بودن
  • لغزنده نبودن
  • جلوگیری از رشد قارچ و کپک
  • مقاومت در برابر رطوبت و آب
  • وزن کم‌
  • مقاومت بالا
  • سازش با دما های مختلف محیطی، سرما، گرما و …

 خرید سرامیک مناسب حیاط و پشت بام از بازار آنلاین سرام پخش 

برای پشت بام موزاییک بهتر است یا ایزوگام؟

در گذشته برای پوشش بام و زیبا سازی سطح بام از موزاییک استفاده می‌کردند اما جایگزین موزاییک برای پشت بام ایزوگام است که شیوه مدرن عایق کردن سقف خانه در برابر نفوذ آب و همچنین پوششی برای سطح بام خانه است. مزایا و معایب استفاده از موزاییک و ایزوگام را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

ایزوگام برای پشت بام

مزایا و معایب استفاده از موزاییک برای پوشش سطح بام:

  • مقاومت بالا
  • عمر طولانی
  • نیاز به تعویض ندارد
  • زیبایی ظاهری
  • وزن بالا و نامناسب برای سقف
  • نیاز به دوغاب‌ریزی پس از گذشت مدتی از نصب

مزایا  و معایب استفاده از ایزوگام برای پوشش سطح بام:

  • نصب آسان
  • جذب کم گرما
  • ترمیم و تعمیر آسان
  • عمر طولانی
  • مقاومت کم در برابر پارگی
  • حساس در برابر فشار و ضربه
  • وزن نسبتا زیاد

جایگزین موزاییک برای پشت بام چیست؟

شما می‌توانید به جز موزائیک از کفپوش‌های دیگری مانند کاشی‌های سرامیکی استفاده کنید که در طرح و رنگ‌های گوناگونی تولید و روانه بازار می‌شوند. همچنین این کاشی‌ها در برابر آب و هوا مقاوم بوده و از رشد کپک و قارچ نیز جلوگیری خواهند کرد.

کفپوش‌های لاستیکی نیز گزینه مناسب دیگری هستند که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان پوششی برای پشت بام استفاده کنید. کفپوش گرانول و کفپوش باشگاه نام‌های دیگر این نوع کفپوش‌ها هستند.

کفپوش مناسب برای پشت بام

 آیا نصب ایزوگام روی موزاییک امکان پذیر است؟

یکی از روش‌هایی که ممکن است به‌کار گرفته شود نصب ایزوگام روی موزاییک پشت بام خانه است که معایب زیادی دارد. سطح موزاییک صاف و صیقلی است و این ویژگی باعث می‌شود چسبندگی خوبی بین موزاییک و ایزوگام به وجود نیاید.

 ایزوگام و موزاییک هر دو سنگین اند و استفاده از هردو آن‌ها به صورت همزمان خطرات احتمالی ناشی از وزن زیاد سقف را مانند فرو ریختن هنگام زلزله و حوادث طبیعی را افزایش می‌دهد.

خرید سرامیک برای پشت بام

در این مقاله بهترین کفپوش‌های موجود در بازار برای استفاده در کف پشت بام را با هم مرور کردیم. برای مشاهده و خرید این کفپوش‌ها به فروشگاه سرام پخش مراجعه کنید و درصورت داشتن هرگونه سوالی با کارشناسان سرام پخش در ارتباط باشید.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد. انتخاب کفپوش مناسب برای پشت بام دارای اهمیت است، زیرا باعث به‌وجود آمدن فضایی زیبا و کاربردی بوده و محافظی برای سقف خانه و پوشش زیرین خود به‌شمار می‌رود. کفپوش‌ها تنوع زیادی دارند. اما کفپوش مناسب ویژگی‌هایی مثل: عایق بودن، ضدآب، ضد لغزش، مقاوم در برابر اشعه‌های خورشید و… را دارا است.

سؤالات متداول 

همه‌ی کفپوش ها با قرار گرفتن در معرض کامل آفتاب داغ می شوند، پس این امکان وجود ندارد که در وسط تابستان بخواهید بدون هیچ پوششی روی کفپوش قدم بزنید. برای کم کردن حرارت ناشی از تابش خورشید روی کفپوش می توانید:

  •  پشت بام را با آب بشویید.
  •  از رنگ های روشن تر استفاده کنید.
  •  برای مناطق خیلی گرم، از سایه بام های پارچه ای یا فلزی استفاده کنید.

برای ماندگاری رنگ کفپوش، پیشنهاد می کنیم کفپوش پشت بام را کاشی سرامیک، پرسلان، آجر یا سیمان انتخاب کنید. تغییر رنگ در این کفپوش ها بسیار کم است و به راحتی محو نمی شوند.

کفپوش پشت بام را می توان با جارو دستی یا برقی، آب و کارواش های خانگی تمیز کرد.

تجمع آب در زیر کفپوش بسته به کفپوشی که انتخاب می کنید و همینطور نوع نصب کفپوش دارد. توجه داشته باشید که کفپوش های غیر متخلخل نظیر کاشی سرامیک، پرسلان در برابر آب عملا نفوذناپذیر می باشند. همینطور نصب کاشی ها باید استاندارد باشد تا امکان تجمع آب را در زیر کفپوش از بین ببرد.

کفپوش های مناسب برای پشت بام به صورت اختصاصی ضد لغزش هستند. همچنین می توانید برای ایمنی بیشتر، از ورود کودکانتان بدون کفش جلوگیری کنید.

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments