پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کمک هزینه فرآوری و جایگزینی مواد اولیه وارداتی و تکمیل زنجیره آزمایشگاه سرامیک تامین شود

کمک هزینه فرآوری و جایگزینی مواد اولیه وارداتی و تکمیل زنجیره آزمایشگاه سرامیک تامین شود

مدیرعامل مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران از معاون رئیس جمهور خواستار تامین هزینه فرآوری و جایگزینی مواد اولیه وارداتی و تکمیل آزمایشگاه پایلوت این مرکز شد.

رامین زارع در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: کاشی و سرامیک به عنوان یکی از هفت صنعت راهبردی کشور مطرح است و یزد تولیدکننده ۵۹ درصد و صادرکننده ۶۰ درصد از کاشی کشور است.

وی با بیان اینکه در کشور ۳.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده است، افزود: ۵۱ درصد از این میزان سرمایه گذاری مربوط به استان یزد است.

زارع خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۴ درصد کاشی یزد به عراق صادر می‌ شود و به جز افغانستان و پاکستان، تنها ۱۸ درصد کاشی و سرامیک کشور به سایر کشورها صادر می‌شود.

مدیرعامل مرکز ادامه داد: ایجاد مزیت رقابتی با دو راهبرد کاهش هزینه از طریق ذخیره و بهره ‌وری و انرژی و منابع، و خلق نوآوری به منظور رفع چالش‌ های نوآوری مدنظر است که در صنعت کاشی و سرامیک دنبال می ‌شود.

زارع با اشاره به چالش‌های نوآوری عنوان کرد: بهینه سازی مصرف آب از چالش ‌ها است زیرا برای یک مترمربع کاشی ۲۰ لیتر آب مصرف می‌ شود. که چنانچه بتوان به فناوری باز چرخانی آب رسید و حداقل ۵۰ درصد آن را ذخیره که به میزان ۳۲ هزار نفر در استان یزد صرفه جویی آب صورت می پذیرد.

وی، چالش بعدی این صنعت را تکمیل شبکه های آزمایشگاهی در مرکز توسعه فناوری سرامیک اعلام کرد و افزود: هدف  آزمایشگاه مرجع، بررسی استاندارد محصولات صادراتی برای حفظ برند کاشی و سرامیک، بعنوان یک کالای ایرانی است.

زارع تاکید کرد: به آزمایشگاه پایلوت و مواد سرامیک نیاز داریم تا واحدها و هسته های دانشی و نوآور بتوانند در این واحد محصولات خود را مورد آزمایش و نمونه سازی قرار دهند.

وی، عدم فرآوری و جایگزینی مواد اولیه را از دیگر چالش‌های صنعت کاشی و سرامیک اعلام کرد و از معاون رئیس جمهور خواستار تأمین کمک هزینه فرآوری و جایگزینی مواد اولیه وارداتی، تکمیل زنجیره آزمایشگاه سرامیک مرکز و تولید فناوری با چرخانی آب شد.


منبع: ایسنا

گردآوری شده توسط پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments