پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

اولین کارخانه تولید اسلب در ایران

اولین کارخانه تولید اسلب در ایران

اولین کارخانه تولید اسلب در ایران

تولید اسلب در ایران چرخه تولید کاشی و سرامیک ممتاز در کشور را کامل می کند

به گزارش نشان های ماندگار، بهنام عزیززاده، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در گفتگوی اختصاصی با سردبیر نشان های ماندگار مشکلات بازار تولید کاشی و سرامیک را بررسی کرد و گفت: در روند رفع مشکلات ناشی از افزایش سرسام آور قیمت مواد اولیه، مشکلات ارزی و بانکی و .. هیچ تغییر خاصی وجود ندارد. مسائل مربوط به تامین مواد اولیه و تعرفه های بالای واردات همچنان پابرجاست. بحث حمل و نقل و مشکلات بدهی برخی شرکتها بخصوص آندسته که از صندوق توسعه صادرات یا صندوق توسعه ملی وام گرفته اند که قرار بود با وضع قانون رفع موانع تولید برطرف شوند؛ لاینحل باقی مانده و هیچ گشایشی ایجاد نشده است. این در حالی است که بابت تسویه حساب این شرکت ها، ضرب العجلی تا تاریخ  ۲۸/۰۳/۹۸ تعیین شد که شرکتها توان تسویه یکجا را ندارند.

در این زمینه انجمن تلاشهای بسیاری انجام داد تا مبالغ بدهی برخی شرکتها تقسیط شود اما هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است و شرکتها همچنان درگیر مسائل جاری خود هستند.

تولید کاشی و سرامیک متناسب با نیاز بازار

عزیززاده در مورد برخی حمایت های سازندگان ممتاز از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک جهت تولید محصولات باکیفیت و لوکس برای پروژه های ممتاز گفت: تمامی محصولات شرکتهای تولیدکننده کاشی و سرامیک ایران باکیفیت و ممتاز هستند و کاملا خواست سازنده های لوکس ساز را فراهم می کنند. تولیدکننده های کاشی و سرامیک تولیدات خود را علی رغم توان و ظرفیت بالا، متناسب با نیاز بازار تولید می کنند. در شرایط سخت اقتصاد کنونی تولیدکننده هایی وجود دارند که محصولاتشان در سراسر اروپا بفروش می رسد، بنابراین محصولات صنف کاشی و سرامیک ایران از نظر کیفیت و طرح کلیه خواست سازندگان ممتاز را پاسخگو هستند. شاید پیش از این حلقه مفقوده هایی در برخی از اسلب ها وجود داشت که این نوید را می دهم، اولین کارخانه تولید اسلب در ایران راه اندازی شده است و نمونه های آزمایشی آن نیز در حال تولید است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور ادامه داد: اسلب ها در خارج از ایران نیز برای سازه های خاص و چیزی در حدود ۲۰ درصد ظرفیت تولید می شوند. اسلب های وطنی هماهنگ با تکنولوژی روز دنیا تولید می شوند که هم توان رقابتی با نمونه های خارجی دارند و هم توان تولید خواست ساختمانهای لوکس را پوشش خواهند داد.

قیمتها را بازار انتخاب می کند

عزیززاده در مورد افزایش قیمت کاشی و سرامیک ها افزود: افزایش قیمتها بستگی به عرضه و تقاضا در بازار دارد. همیشه حرف آخر را بازار می زند.

وی معتقد است: افزایش قیمت کاشی و سرامیک در بخش صادرات حتما باید لحاظ شود و در داخل نیز متناسب با افزایش قیمت اولیه و تورم حاکم بر جامعه باید محاسبه شود. این در حالی است که میزان افزایش قیمت ها با توجه به شرایط و توجیه اقتصادی هر شرکت متفاوت اعمال می شود. ممکن است شرکتی فراخور فعالیتهایشان ۵ یا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد که غیر از این، در شرایط کنونی توان ادامه حیات مجموعه های تولیدی وجود ندارد. در نظر داشته باشیم در جایی که قیمت مواد اولیه، هزینه های آب و برق، هزینه های سربار و …  نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، شرکتها هیچ راهی برای ادامه حیاتشان به جز افزایش قیمتها حداقل به میزان افزایش تورم ندارند.

برندها و بازرگانان قوی تر از تولیدکنندگان

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در مورد نمایشگاه تخصصی اخیر کاشی و سرامیک گفت: این نمایشگاه بازدیدکنندگان همیشگی خود را دارد. حضور  بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان در نمایشگاه اخیر رضایت بخش بود اما افزایش حضور برندها و بازرگانان جای خالی حضور بیشتر تولیدکنندگان را بیش از پیش نمایان کرد که این موضوع از یک سو نشاندهنده ضعف مالی تولیدکنندگان برای حضور در نمایشگاه است و از سوی دیگر نشاندهنده افزایش قدرت برندها و بازرگانان این حوزه است. این در حالی است که فضایی که ما به شرکتهای تولیدکننده، بازرگانان و صنایع وابسته اختصاص داده بودیم نسبت به گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته بود.

عزیززاده افزود: نمایشگاه امسال با رشد کمی و کیفی مواجه شد و با وجود اینکه حضور تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود اما انتظار ما حضور حداکثری تولیدکنندگان نسبت به برندها و بازرگانان در این نمایشگاه است.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments