پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

منظور از بوک مچ چیست ؟ با کاربرد سرامیک پرسلان بوک مچ بیشتر آشنا شوید

منظور از بوک مچ چیست ؟ با کاربرد سرامیک پرسلان بوک مچ بیشتر آشنا شوید

فهرست مطالب

هر آنچه باید درباره بوک مچ بدانید!در صنعت ساختمان، اصطلاح بوک مچ به جفت کردن یک سری از سنگ‌ها و کاشی‌های سایزبزرگ به طور قرینه در کنار هم اشاره دارد.لازم به ذکر است این تکنیک سالیان سال مورد استفاده قرار می‌گرفته است؛ به گونه‌ای که سنگ تراشی‌های تخت جمشید که به‌صورت قرینه است، نیز می‌توان به‌عنوان بوک مچ در نظر گرفت.

اخیرا نیز به‌علت پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع سنگ‌ها با استفاده از تکنولوژی اسلب بر و همچنین تولید کاشی و سرامیک سایز بزرگ و اسلب استفاده از این تکنیک روز به روز بیشتر شده است.

بوک مچ چیست؟

یک روش برای نصب کاشی، سنگ و سرامیک بوک مچ است. این روش که قبلا بیشتر برای سنگ‌هایی با ابعاد بزرگ استفاده می‌شد به این صورت است که دو یا چهار سنگ را طوری در کنار هم قرار می‌دهند که نقش و نگارهای روی سنگ در امتداد هم قرار بگیرد.

بوک مچ چیست

البته این کاملا سلیقه‌ای است و طراح داخلی شما می‌تواند بسته به مکان طرحی منحصر به فرد و خاص برای شما ایجاد کند.

بوک مچ در اصطلاح به  جفت کردن دو یا چهار عدد کاشی یا سنگ سایز بزرگ در کنار هم به صورت قرینه به گونه‌ای که در کنار هم، به شکل یک نقاشی زیبا و یا ترکیب خاص در می‌آید. این تکنیک تا سالیان گذشته بیشتر فقط در مورد سنگ‌های مرمر و آن هم بیشتر در جاهای خاص مانند پیشخوان ها و دیوارها استفاده می‌شد؛ زیرا جلوه محیط را بسیار بالا می‌برد.

استفاده از چیدمان بوک مچ برای سرامیک

بعد از پیشرفت‌ها و بالا رفتن تنوع در صنعت کاشی و سرامیک، نصب بوک مچ برای این مصالح مورد استفاده قرار گرفت و هر روز شاهد طرح‌های خلاقانه‌تر و حرفه‌ای‌تر هستیم. رنگ‌ها، طرح‌ها و نقش و نگارهای سرامیک می‌تواند طرح‌های تازه را به شما بدهد.

 خرید سرامیک (اسلب) از بازار آنلاین سرام پخش به صورت اقساطی

استفاده از روش بوک مچ برای نصب سرامیک به یک نصاب حرفه‌ای و با تجربه نیاز دارد که بتواند با دقت بالا طرح مورد نظر شما را بوسیله در کنار هم قرار دادن سرامیک و کاشی به شکل دقیق و حرفه ای تحویل دهد.

استفاده از سرامیک‌های با کیفیت و دارای طرح‌های خلاقانه باعث می شود که برای نصب راحت‌تر عمل کنید و دردسرهای نصب سنگ‌های با ابعاد بزرگ را نداشته باشید.

همچنین سبک‌تر بودن سرامیک باعث می‌شود که وزن کلی ساختمان شما پایین‌تر باشد و از طرفی احتمال لق شدن و سقوط آن نیز پایین بیاید. مزایای دیگر استفاده از سرامیک نصب شده با روش بوک مچ عبارتند از:

  • طرح‌ها و مدل‌هایی با تنوع بسیار بیشتر برای انتخاب در اختیار دارید و این آزادی عمل خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.
  • زمانی که شما قصد اجرای بوک مچ با سنگ اسلب دارید، باید یک مرحله رزین کاری و پولیش کاری جداگانه برای هر کدام از سنگ‌ها انجام دهید و همین مورد باعث می‌شود هزینه بیشتری را متحمل شوید؛ این در صورتی است که سرامیک‌های بوک مچ به صورتی هستند که یک بسته سرامیک یک پازل است که کنار هم قرار دادن آن طرح‌های جالبی خواهید ساخت.
  • قیمت انواع سرامیک پایین‌تر از سنگ است و با انتخاب آن به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کنید.

البته این موارد به این معنی نیست که سنگ‌های اسلب برای این کار مناسب نیستند، اما در پایان این خود شما هستید که باید با توجه به سلیقه، بودجه و امکانات خود برای طراحی ساختمان و انتخاب مصالح خود تصمیم می‌گیرید.

مزایای استفاده از بوک مچ

  • بالا بردن لاکچری بودن محیط
  • جلب کردن نظر بیننده
  • بزرگتر نشان دادن محیط

معایب استفاده از بوک مچ

  • هزینه بالای نصب به علت شاسی کشی و جفت کردن
  • زمان بر بودن و تخصصی بودن نصب
  • نیاز به محیط بزرگ برای جلوه بیشتر

 خرید سرامیک طرح بوک مچ از بازار آنلاین سرام پخش به صورت اقساطی

سرامیک بوک مچ چیست؟

گفتنی است هر چه محیطی در آن از تکنیک بوک مچ استفاده می کنید بزرگ‌تر باشد، زیبایی محیط نیز به موازات آن افزایش پیدا می‌کند و هرچه محیط کوچکتر باشد،جلوه آن نیز به مراتب کاهش خواهد یافت.

 مکان‌های استفاده

بهترین مکان برای استفاده از تکنیک بوک مچ به علت هزینه بر بودن و سخت بودن فرایند نصب باید در جاهایی باشد که دیده شدن آن بالاتر باشد.

به عنوان مثال از بهترین جاها برای استفاده از این تکنیک در ورودی ساختمان‌ها، لابی‌ها، بین طبقات، پشت تلویزیون و کف ورودی ساختمان است. در جاهایی که رفت وآمد زیاد است و برای کف بهتر از اسلب کاشی برای استفاده کنیم.

خرید کاشی و سرامیک کف پذیرایی در فروشگاه آنلاین سرام پخش

سرامیک کف هال

سایر نکات در خصوص چینش بوک مچ

یکی از طرح‌های بسیار محبوب در بین مشتریان و طراحان، طرح‌های متقارن است که شباهت بیشتری به سنگ‌های طبیعی دارد و به این صورت شما خواهید توانست حال و هوای سنگ‌های طبیعی را همراه با مزایای سرامیک که برای شما توضیح دادیم داشته باشید. این طرح‌ها می‌توانند اشکالی مانند پروانه، گل برگ و غیره داشته باشند.
انواع سرامیک‌های بوک مچ به صورت بسته‌های چهار برگی در بازار عرضه می‌شوند و معمولا ابعاد آن‌ها ۱۲۰*۶۰ می باشد. سرامیکی که برای بوک مچ استفاده می‌شود باید رکتیفای باشد؛ یعنی لبه آن برش خورده باشد تا در زمان نصب هیچ خطی روی طرح اصلی نباشد.

برای مشاهده و خرید انواع کاشی و سرامیک از جمله سرامیک اسلب و بوک مچ به بازار آنلاین سرام پخش مراجعه کنید و از شرایط اقساطی آن بهره مند شوید.

نظرات ۷

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments