پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

انواع شیرآلات هوشمند + ویژگی و کاربرد آن ها

انواع مدل شیرآلات هوشمند

انواع شیرآلات هوشمند + ویژگی و کاربرد آن ها

پس از معرفی شیرآلات توکار که طراحی خلاقانه‌ای داشتند و سر و صدای زیادی در بازار به راه انداختند، نوبت رونمایی از شیرآلات هوشمند بود. یکی از ویژگی‌هایی که شیرآلات هوشمند را از سایر انواع شیرآلات متمایز می‌کرد، صرفه‌جویی قابل توجه آن‌ها در مصرف آب بود.

این نوع شیرآلات برای درمان فرهنگ غلط مصرف آب ما ایرانی‌ها که سه برابر میزان جهانی است، قابل توجه بود. در ادامه به توضیح انواع شیرآلات هوشمند خواهیم پرداخت و پس از آن از معایب چشمگیر این نوع از شیرآلات پرده برمی‌داریم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 خرید آسان و اقساطی شیرآلات هوشمند از بازار آنلاین سرام پخش

انواع مدل شیرآلات هوشمند

معرفی انواع شیرآلات هوشمند

در این نوع شیرآلات هیچ اهرم یا پیچی برای باز و بسته کردن جریان آب وجود ندارد و آن‌ها تنها با استفاده از سنسورهای حساس کار می‌کنند. شیرآلات هوشمند خود به دو دسته تقسیم می‌شوند: شیرآلات هوشمند چشمی و شیرآلات هوشمند لمسی

انواع شیرآب هوشمند

  • شیرآلات هوشمند چشمی

شیرآلات چشمی تنها بر‌اساس مادون قرمز کار می‌کنند. نحوه کار آن‌ها به‌این‌صورت است که دستگاه‌های بسیار ظریف گیرنده و فرستنده مادون قرمز روی شیر آب قرار دارند. در حالت عادی، دستگاه فرستنده اشعه، مادون قرمز را اتساع می‌کند و به گیرنده می‌رساند.

زمانی که دستمان را زیر شیر می‌بریم، فرستنده متوجه وجود مانعی شده و شیر آب باز می‌شود. این اشعه مادون قرمز برای انسان هیچ ضرری ندارد و می‌توانید فاصله دستتان تا سنسور برای فعال شدن آب را به‌راحتی تنظیم کنید.

  • شیرآلات هوشمند لمسی

شیرآلات لمسی در بین مصرف‌کنندگان بسیار محبوب هستند و در آشپزخانه‌ها به‌وفور استفاده می‌شوند. شیرآلات هوشمند لمسی نیز مانند نوع چشمی‌شان با سنسور کار می‌کنند، ولی جنس سنسورهای آن‌ها لمسی است.

نکته قابل توجه درباره شیرآلات هوشمند لمسی، قابلیت تبدیل آن‌ها به شیرهای اهرمی است. چرا که در بعضی مواقع ممکن است این سنسورها دچار خرابی شوند و در قطع و وصل آب با مشکل مواجه شوید.

آشنایی با انواع شیرآلات هوشمند

  • شیرآلات هندزفری

شیرآلات هندزفری یکی دیگر از انواع شیرالات هوشمند هستند که قابلیت کنترل جریان آب به وسیله سنسور قدرتمند دارند. این شیرالات دارای سنسور چشمی و پدال هستند لذا به هر دو صورت می‌توانید از شیرهای هندزفری استفاده کرده و نیازهای خود را برطرف نمایید.

  • مدل اتوماتیک

مدل اتوماتیک نیز نوع دیگری از انواع شیرآلات هوشمند است که با احساس شدن اجسام توسط اشعه مادون قرمز موجود در آن، باعث باز شدن آب می‌شود و به محض دور شدن جسم از آن جریان آب بسته می‌شود. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در مصرف آب شده است.

 خرید آسان و اقساطی شیرآلات چشمی از بازار آنلاین سرام پخش

عملکرد شیرآلات چشمی

ویژگی های شیرآلات هوشمند

  • دبی آب در شیرآلات هوشمند ۱۲ لیتر در دقیقه است و سنسور آن ها قابل برنامه ریزی می باشد. برخی از مدل های این شیرآلات دارای نمایشگر هشدار اتمام باتری هستند. شیرآلات هوشمند می توانند با استفاده از باتری و برق به صورت همزمان نیز کار کنند. به همین علت این شیرآلات می توانند در زمان قطع برق نیز مورد استفاده قرار بگیرند.
  • به منظور رعایت بهداشت از این نوع شیر آب استفاده می شود که مانع انتقال ویروس، میکروب و هر عامل بیماری زا می شود.
  • به دلیل طراحی های مدرن بسیار زیبا هستند که به عنوان یک کالای لوکس شناخته می‌شوند.
  • در رنگ های متنوع سفید، مشکی، استیل، نقره ای و طلایی تولید می شوند.
  • جنس بدنه آن ها از انواع فولاد ضد زنگ مثل آلیاژ، برنج و استیل است که ماندگاری و طول عمر بالایی دارند.
  • کمک به صرفه جویی در مصرف آب است که در کاهش مصرف آب به طور گسترده در حین مصرف تاثیر گذار هستند.

شیرآلات هوشمند رنگ طلایی

سخن پایانی
شیرآلات هوشمند حاصل پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه شیرآلات هستند. امروزه تهیه و استفاده از آن‌ها در منزل برای همه افراد امکان‌پذیر است. محصولات متنوعی از آن در بازار وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز افراد با سلیقه‌های مختلف باشد. شما عزیزان می‌توانید شیرآلات چشمی و لمسی با ویژگی‌های مورد نظرتان را در فروشگاه سرام‌ پخش انتخاب کرده و در کنار سایر محصولات مانند شیر روگازی و غیره به آسانی آن را خریداری کنید.

سوالات متداول…

شما می‌توانید انواع شیرآلات اتوماتیک (چشمی و لمسی) را از فروشگاه‌ آنلاین سرام پخش با شرایط اقساطی و ویژه خریداری کنید.

شیرآلات چشمی / شیرآلات لمسی/ شیرآلات اتوماتیک/ شیرآلات هندزفری

شیرآلات هوشمند مخصوصا شیرآلات هوشمند چشمی نسبت به سایر شیر‌ها کاربرد بیش‌تری دارند. نمونه آن عدم نیاز به تماس دست با شیر و صرفه جویی در مصرف آب است.

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments