پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

علت ترک خوردن سرامیک کف

علت ترک خوردن سرامیک کف

فهرست مطالب

 هنگامی که در ساختمان خود هستیم ممکن است ، ترک خوردن کاشی را در بعضی از دیوارها را مشاهده کنیم و این سوال برای شما پیش بیاید که علت ترک خوردن کاشی کار شده چیست ؟
برای دانستن این سوال باید بدانیم که در درجه اول کاشی یک پوشش سطحی برای سطوح ساختمانی محسوب می شود و صرف استفاده ازکاشی باعث استحکام دیوارها و ساختمان نمی گردد بلکه بیشتر باعث حفظ حالت موجود و زیبایی و راحتی استفاده می شود.

در این مقاله بیشتر قصد داریم علت ترک خوردن کاشی کار شده دیواری را به شما بگوئیم .

خرید انواع کاشی و سرامیک از بازار آنلاین سرام پخش

سرامیک مات یا براق

دلایل ترک خوردن سرامیک کف

  • وجود لوله در زیر کار

در قسمتی از ساختمان که دچار ترک می شود ممکن است لوله آب یا گاز و یا برق در زیر آن رد شده باشد .

اگر ضخامت دوغاب پشت کاشی به اندازه کافی نباشد و کمتر از ۴ سانتیمتر باشد به علت انبساط و انقباض لوله سیمان های اطراف آن دچار شکستگی و در نتیجه کاشی روی آن نیز دچار شکستگی می شود .

  •  فشار زیاد بر دیوار و ترک خوردن

یکی دیگر از دلایل ترک خوردن کاشی کار شده فشار زیاد بر روی دیوار می باشد . ممکن است در اثر استفاده از پیکور کاری ویا ساخت و ساز در کنار ساختمان و لرزش های وارد بر ساختمان این اتفاق به وجود می آید .

  • وجود ستون در زیر کار

یکی دیگر از دلایل ترک خوردن کاشی کار شده وجود ستون در زیر کار است . گفتنی است چون انقباض و انبساط ستون های فلزی و بتنی با دوغاب سیمان و کاشی متفاوت می شود وستون های فلزی همواره تغییر وضعیت میدهند که باعث ترک خوردن کاشی کار شده میگردد .اگر برای جلوگیری از حرکت ستون ها از چیزی استفاده نشود ، ممکن است کاشی روی آن ترک بخورد .

بهتر است بر روی ستون ها قبل از اینکه کاشی کاری انجام شود با ستون را با لایه های فوم رولی پوشانده و با استفاده از راویز ببندیم که این امر از ترک خوردن محل ستون ها روی کاشی جلوگیری میکند .

علت ترک خوردن کاشی کار شده

  •  عدم وجود شناژ کف و زیر سازی مناسب در محل کار شده

در محلی که کاشی و سرامیک کار می شود اگر شناژ کف وجود نداشته باشد و زیرسازی مناسب وجود نداشته باشد ، به علت نشست دیوار پشت کار، کاشی روی آن نیز به موازات دیوار ترک خواهد خورد .

پس باید همواره در نظر داشته باشید که در هنگام دیوارچینی حتماً در زیرکار شناژ افقی بسته شده باشد تا از بروز نشست دیوار و شکست خوردن کاشی جلوگیری کرد . و همچنین اگر محل مورد نظر شفته و چرز می شود به اندازه کافی استحکام داشته باشد .

  •  عدم استفاده از دوغاب مناسب

همانطور که میدانید دوغاب سیمان تا ۲۸ روز در حال سفت شدن است . اگر در محل کاشی شده کاشی کار از دوغاب مناسب استفاده نکند امکان ترک خوردن کاشی افزایش میابد.

پس همواره از کاشی کار مطمئن برای کاشی کاری استفاده کنید تا از کیفیت کار خیالتان راحت باشد.

  •  کاشی نامناسب

اگر در هنگام خرید کاشی بیش از حد فاکتور قیمت برای شما مهم باشد ممکن است کاشی هایی را خریداری کنید که کیفیت نامناسبی دارند و در کوره حرارت کافی را ندیده اند و اینکه بیش از حد نازک هستند .

این امر به نوبه خود نیز باعث ترک خوردن کاشی کار شده میگردد .

————————————-

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله خرید عمده کاشی و سرامیک را مطالعه بفرمایید.

————————————-

نتیجه گیری

در مجموع ترک خوردن کاشی کار شده نشان از این موضوع است که زیر سازی کار و قسمت کلفت کاری ساختمان به خوبی انجام نشده است .

در مواردی بسیار معدود امکان دارد که فقط کاشی شکسته شود ، زیرا کاشی اگر استحکام لازم را نداشته باشد در هنگام تولید ، بعد از خروج از کوره می شکند و به بازار عرضه نمی گردد .

خرید اقساطی سرامیک کف از بازار آنلاین سرام پخش

سرامیک مات
منبع :
300tile
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments