پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه تخریب کاشی های خانه

نحوه تخریب کاشی

نحوه تخریب کاشی های خانه

نحوه تخریب کاشی های خانه | کاشی و سرامیک ، جنس بادوامی دارد که روی دیوار آشپزخانه، حمام و فضاهای مرطوب، مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل ماندگاری بالای این محصول، جدا کردن آن از دیوار گاها کار دشواری خواهد بود.

درآوردن و یا تخریب کاشی، کاری است طاقت فرسا که زمان و انرژی زیادی می طلبد. در این مطلب چگونگی تخریب کاشی های خانه را می آموزیم.

اقدامات لازم چهت تخریب کاشی های خانه

فضای اتاق و یا محلی را که می خواهید کاشی هایش را دربیاورید، خالی کنید. با پوشش های پلاستیکی و نوار، درگاه را از بقیه قسمت ها جدا کنید. می توانید تهویه ای در محل قرار دهید تا گرد و خاک را به بیرون ببرد. عینک ایمنی، لباس مناسب و کلفت، دستکش و ماسک باید بپوشید. بچه ها و حیوانات خانگی را نیز از آن ناحیه دور کنید.

جارو، خاک انداز و سطل یا نایلون زباله در اتاق داشته باشید و هر بار گرد و خاک و کاشی های شکسته را از آن ناحیه تمیز کنید.چکش مخصوص کاشی که شبیه مته های مخصوص سوراخ کردن سنگ است را مورد استفاده قرار دهید.

انتهای قلم چکش را داخل کاشی ترک خورده و یا درز بین آنها قرار دهید. قلم را روشن کنید و به صورت دایره ای آن را بچرخانید تا حفره ای ایجاد شود. بهتر است ابتدا لایه کاشی را درآورید و سپس ملاتی که مثل آهن سفت شده را دربیاورید.

نحوه تخریب کاشی های دیواری

با اهرم، سطح ملات را که در حال بیرون آمدن است، در بیاورید. بهتر است از اهرم بلند استفاده کنید. توجه داشته باشید که ممکن است به علت سخت بودن این سطح، به چند مرد تنومند نیاز باشد تا آن را در بیاورند. با یک قلم سنگ تراشی و چکش آهنگری شاید بهتر بتوانید قسمت های سخت تر را در بیاورید.

خرابه ها را با بیل کنار بزنید و داخل سطل زباله بریزید. بهتر است که یک نفر مسئول این کار باشد و هر بار که خرابه ها روی زمین می ریزند، آنها را جمع کند و دور بریزد. در این مرحله جارو نزنید، چرا که گرد و خاک بیشتر در هوا پخش می شود.

قبل از درآوردن پوشش های پلاستیکی، کل اتاق را تمیز کنید. با استفاده از جاروبرقی و یا مکنده، تمام گرد و خاک را جمع کنید. سپس پوشش های پلاستیکی و نوارهایی که زده اید را بردارید.

نکات و هشدارها

کاشی سرامیکی و چینی از جنس سیلیکات هستند. با خراب کردن آنها، سیلیکات در هوا پخش می شود که برای سلامتی مضر است. موارد ایمنی را در این مورد رعایت کنید.

 

• اگر محتوای این مقاله برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.همچنین شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مقاله با ما و سایر کاربران سرام‌ پخش در میان بگذارید.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

#کاشی #سرامیک #سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments