پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

برش کاشی و سوراخ کردن آن به صورت مربعی

برش کاشی و سوراخ کردن آن به صورت مربعی

در سطح کاشی و سرامیک گاهی نیاز است که برش هایی به صورت مربعی ایجاد کنیم، سوراخ کردن کاشی به صورت مربعی جهت کار گذاردن کلید و پریز و مواردی که نیاز به برش مربعی داریم، باید با ظرافت و دقت انجام گیرد، چرا که بر زیبایی کار تاثیر زیادی دارد و همچنین مانع از شکستن و ترک خوردن در سطح کاشی و سرامیک می شود.

 

کم کردن و ساییدن ابعاد کاشی به وسیله ی چرخ سمباده:

هنگام اجرای کاشی کاری، گاهی در بعضی از فضاها از جمله کناره در و پنجره، قرنیز و …  لازم است که قسمتی از کاشی بریده شود یا به شکل نیمه و باریک به کار رود که در روش ابتدایی می توان به وسیله ی تیشه (تراشیدن با تیشه) کاشی را برید و تراش داد، به این صورت که از جایی که کاشی باید بریده شود، به وسیله ی ماژیک علامتگذاری شود، سپس با استفاده از سنگ تیشه و تیشه ی دو سر سبک و کاملا تیز، کناره ی کاشی را می تراشند و در صورت نیاز با  کشیدن سنگ ساب دستی، کناره آن را صاف می کنند.

در روش دیگر با چرخ سمباده ی برقی می توان کاشی را تراش داد که در این روش پس از خط کشی کنار کاشی، به آهستگی به وسیله ی دستگاه چرخ سمباده برقی کناره ی کاشی را تراش می دهند. در این روش به علت حرکت سریع چرخ سمباده، کناره ی کاشی کاملا تیز و بدون دندانه خواهد بود.

برش کاشی


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments