پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

جایگاه کاشی هند در جهان

جایگاه کاشی هند در جهان

در این گزارش به مرور وضعیت صنعت کاشی و سرامیک هند می­پردازیم.


 زمینه

امروزه کاشی های سرامیکی تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از بهبود خانه سازی شده است. کاشی و سرامیک  می تواند تغییر عظیمی  از نظر ظاهری در دکوراسیون  داخلی و خارجی منزل شما ایجاد کند . صنایع کاشی هند، علیرغم کاهش کلی اقتصاد در چند سال اخیر، همچنان با رشد سالیانه ۱۵ درصد به کار خود می کند. سرمایه گذاری در ۵ سال گذشته بیش از ۷۰۳ میلیون دلار تخمین زده شده است . حجم کل صنعت کاشی سرامیک هند حدود ۲۵۳میلیون دلار است. تولید در طول ۲۰۱۱-۱۲ در حدود تقریبا۶۰۰ میلیون متر مربع برآورد شده است.

صنعت کاشی هند به دو بخش سازمان یافته و سازماندهی نشده تقسیم شده است. بخش سازمان یافته شامل حدود ۱۴ کمپانی است. اندازه فعلی بخش سازمان یافته حدود ۱۰۱۲ میلیون دلار ارزیابی  می­شود. بخش غیردولتی تقریبا ۶۰ درصد از کل صنعت را تشکیل می دهد که گواه پتانسیل رشد این بخش است.

هند از نظر تولید کاشی های جهان در فهرست ۳ کشور برتر قرار دارد. با برنامه ریزی مناسب و کنترل کیفیت بهتر، سهم صادرات (در حال حاضر ناچیز) می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

به غیر از ظاهر تزئینی خود، کاشی های سرامیک عمدتا محصولات بهداشتی هستند و این صنعت طیف گسترده ای از خواسته مصرف کنندگان محصولات را در برمی­گیرد. این مطلب را به وضوح از استفاده متنوع کاشی و سرامیک در حمام و آشپزخانه توسط  ​​خانواده های هندی و همچنین در ساختمان مراکز پزشکی، آزمایشگاه ها، غرفه های شیر، مدارس، امکانات عمومی، مراکز خرید و مراکز متعدد دیگر، مشهود است. که نشانگر استفاده از کاشی و سرامیک در  زندگی روزمره جامعه است . کاشی سرامیک اساسا “محصول ابزار” است و این بدین معناست که مصرف کننده قادر به یافتن و قرار دادن تمام اجزای با هم برای ایجاد محصول نیست این مطلب همواره در صنعت کاشی و سرامیک  صدق می­کند. پروژه های مسکن عمومی و متداول به طور فزاینده ای به جای موزاییک سنتی وقدیمی از کاشی های سرامیکی  استفاده می کنند و حتی گرانیت یا سنگ مرمر به علت عوامل متعددی در این پروژه ها استفاده می­شود . سهولت در توانایی نصب و قرار دادن ، همه کاره بودن، قیمت پایین و بهداشت بودن از جمله مزایای کاشی  سرامیک است .

با این وجود،  جنبه تزئینی کاشی سرامیک برای همیشه در اولویت برای مصرف کننده  قرار دارد. افزایش بازار این صنعت  با طرح های پررنگ و متفاوت ، نشان از این واقعیت است که اکثر خانواده ها ، کاشی های سرامیکی را به عنوان دکوراسیون برای ایجاد ظاهر زیبایی در مقابل کف پوش های قدیمی خود و یا دیوار بدون مبله در نظر می گیرند.


تصویر کلی از صنعت

امروزه کاشی های سرامیکی به عنوان یک محصول به میزان تقریبی ۶۸۰ میلیون متر مربع در سال تولید می شود. با این حال،  پتانسیل این صنعت عالی به نظر می رسد ، به خصوص به دلیل اینکه بخش مسکن، بخش خرده فروشی، IT و بهداشت در سالهای اخیر شاهد رونق بی سابقه بوده است.

محرک اصلی کاشی های سرامیکی در هند، رونق بخش مسکن است که همراه با سیاست های دولت باعث رشد شدید در بخش مسکن می شود. رکود خرده فروشی در اقتصاد هند نیز بر تقاضا برای محصولات با کیفیت بالا تاثیر گذاشته است. به طور کلی، رشد صعودی در اقتصاد هند، به طور چشمگیری بر رشد صنایع کاشی سرامیکی هند تاثیر گذاشته است.

بخش اصلی محصولات کاشی دیواری، کاشی کف، کاشی شیشه ای و کاشی صنعتی است. سهم بازار (به ترتیب ارزش) ۲۰٪، ۲۳٪ و ۵۰٪ و ۷٪ به ترتیب برای دیوار، کف، ظروف شیشه ای و کاشی های صنعتی است. کاشی ها در طرح های متنوع، بافت ها و اثرات سطح موجود هستند.

از هر دو روش یعنی روش سنتی تولید (تونل) و همین طور روشهای پیشرفته  ساخت کاشی در تولید استفاده  می شوند. برخی به روز ترین روشها در روش های تولید در هند دیده می شود.

صنعت همچنین از تمایز منحصر به فرد بودن بسیار بومی با فراوانی مواد خام، مهارت های فنی، امکانات زیربنایی برخوردار است با وجود اینکه نسبتا سرمایه فشرده است. در مجموع بیش از ۵.۵۰.۰۰۰ نفر در این بخش مشغول به کار هستند. از این تعداد، ۵۰،۰۰۰ نفر به طور مستقیم کار می کنند و ۵،۰۰۰،۰۰۰ به طور غیر مستقیم مرتبط هستند. با توجه به مصرف سرانه کاشی های سرامیکی در هند، این پتانسیل بسیار زیاد است. این در حال حاضر تولیدات کاشی در هند،  ۰.۵ متر مربع برای هر شخص  تخمین زده می­شود، در مقایسه با کشورهای مشابه مانند چین، برزیل و مالزی که  بیش از ۲ متر مربع برای هر فرد برای است، بازار رو به رشدی پیش بینی می­شود.


کجا ایستاده ایم و چه باید بکنیم؟

صنعت هند کاشی به عنوان یک عامل مهم درآمد زایی ارز خارجی یا یک بازیگر جهانی، توجه جهان را در بخش کاشی سرامیک به خود جلب کرده است. برای حضور در سطح بین المللی، کارخانه های ما باید به واحدهای بزرگی که  در حال حاضر در چین ترکیه عمل می­کنند، رقابت کند و این صنعت به وسیله دستورالعمل های اقتصادی هدایت شود. همچنین این دستورالعمل ها به ما کمک خواهند کرد که هزینه های تولیدمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. همینطور پشتیبانی زیرساختی یک عامل کلیدی است که سرعت رشد را تعیین می کند. زیرساخت بهتر، رشد و ثبات را در این صنعت افزایش می دهد. حمل و نقل، عرضه انرژی و گاز، مسائل مربوط به هزینه های کلیدی که در صنعت تاثیر می گذارد را شامل می­شود. در دسترس بودن، عرضه ثابت و قیمت مناسب برای رشد صنایع کاشی سرامیکی بسیار مهم است.

همین طور ناهنجاری های زیاد مربوط به مقررات گمرکی اساسی در واردات کاشی های سرامیکی از چین و مواد خام وارداتی از خارج کشور باید اصلاح شود تا از تخلیه کاشی های چینی  جلوگیری شود.


وضعیت فعلی صنعت

صنایع کاشی سرامیک در هند روند مشابهی را در سطح بین المللی دنبال کرده است  و با  ظرفیت های بیشماری و حاشیه های کاهش یافته به کار خود ادامه می­دهد. کشورهایی مانند مالزی، تایلند، اندونزی، سریلانکا و ویتنام دارای صنعت کاشی سرامیک  هستند . چین به عنوان یک رقیب اصلی ظاهر شده است . تولید کنندگان اسپانیا و ایتالیا از هزینه های حمل و نقل پایین تر در مقایسه با ایالات متحده و آلمان استفاده می کنند. در هند، مصرف سرانه هر فرد در مقایسه با چین (۲.۶ متر مربع به ازای هر نفر)، اروپا (۵ تا ۶ متر مربع به ازای هر نفر) یا برزیل (۳.۴ متر مربع به ازای هر نفر) به ازای هر فرد برابر با ۰.۵۰ متر مربع است. افزایش درآمد یکباره مصرف طبقه متوسط ​​رو به رشد و ۴۰ میلیون واحد کمبود مسکن، پتانسیل بسیار بالایی برای رشد این صنعت دارد.

یک تغییر عمده که صنعت کاشی سرامیک را به دگرگون کرد، معرفی کاشی های شیشه ای و چینی بود. گفته می شود که این نوع جدید از محصولات وارداتی، کاشی های تولیدی در سالهای آتی است. در سطح  بین المللی این کاشی ها از فروشندگان عمده هستند. این دسته از محصولات تقریبا ۵۰٪ کل سهم  فروش کاشی را بر اساس ارزش در این صنعت از آن خود کرده است.

این محصولات جدید و کاشی های دیوار و کف معمولی با هم باعث شده است که صنعت سازمان یافته کاشی سرامیک رشد کند و منجر به فروش قابل ملاحظه ای شود، حدود ۱۰۱۲ میلیون دلار. این در کنار گسترش بسیاری از کارخانه جات و شرکت های سرمایه گذار، باعث می شود که چشم انداز این صنعت در آینده بسیار امیدوار کننده به نظر برسد.

در حال حاضر هند در فهرست کشورهای عمده صادرات نیست. اما این واقعیت می تواند به این دلیل که صادرات هندی در سالانه رشد سریع تری به دست می آید، تغییر کند. لازم به ذکر است بازار صادرات جهانی در حال حاضر تحت سلطه چین (۳۶.۸٪) و ایتالیا (۱۵.۱٪) قرار دارد .


(منبع: جمع آوری شده با استفاده از اطلاعات شرکت کاتالیست هند، ASCER، بررسی سرامیک جهانی و دیگر انجمن ها.)

(Source: Compiled using information from Corporate Catalyst India, ASCER, Ceramic World Review and other associations.)

منبع: سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments