پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی و انواع آن بر اساس ساختار و کاربرد

کاشی و انواع آن بر اساس ساختار و کاربرد

کاشی ها دارای رنگ، طرح، کیفیت و ابعاد مختلفی هستند و دارای دسته بندی متفاوتی می تواند باشد اما از لحاظ ساختار و کاربرد آن به انواع کلی زیرتقسیم بندی می شود:

۱_ کاشی بدنه (دیوار ):

کاشی بدنه یا همان کاشی دیوارهمانطور که از نام آن مشخص است جهت نصب در دیواراستفاده می شود، روند ساخت این کاشی ها به این صورت است که ماده سازنده ی آنها را درون قالب میریزند وآنها را با حرارت می پزند یا به صورت طبیعی خشک می کنند، همچنین می توانند برای رنگ دهی به این کاشی در ماده ی اولیه آنها از رنگ استفاده کنند.
این نوع کاشی مشابه کاشی های کف(سرامیک) بوده اما دارای سطوح پرجلوه تر و مقاومت کمتری نسبت به آن می باشد.
 تنوع در طرح و سایزاین نوع کاشی به مراتب بیشتر از دیگر کاشی هاست.

۲_ کاشی کف (سرامیک) :

این نوع کاشی ها که در اصطلاح عامیانه به آن سرامیک نیز گفته میشود، مختص کف بوده و به علت اینکه درمعرض اصطکاک بیشتری قرار دارد در درجه حرارت بالا پخته می شود.
این نوع کاشی ها دارای جذب پایین تر نم و رطوبت می باشند بنابراین، از مقاومت بالاتری برخوردار است و نسبت به کاشی بدنه دارای مقاومت و ضخامت بیشتر و مستحکم تر است.

کاشی کف به عنوان کاشی بدنه نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد اما کاشی بدنه را به عنوان کاشی کف نمیتوان استفاده کرد.

۳_کاشی پرسلانی :

کاشی پرسلانی از جدیدترین انواع محصولات در صنعت کاشی می باشد که علاوه بر زیبایی، دارای خصوصیات خوب ومهم یک پوشش است که همین امرموجب شده در نما و کف ساختمان ها استفاده های بیشتری داشته باشد.این نوع کاشی در دمای و فشار بسیار بالا و ازمواد اولیه مرغوب نظیر خاک رس سفید پخته می شود و به همین دلیل دارای مقاومت بیشتر، تراکم بالا، استحکام و سختی بیشتری نسبت به انواع دیگر کاشی ها است.

کاشی پرسلانی در برابر اصطکاک، سایش، شکستگی، یخ زدگی و عوامل دیگرمقاومت بالایی دارد. به علت مزایای مختلفی که این نوع کاشی دارد، معمولا از آن در اماکن پرتردد استفاده میشود. علاوه بر مزایای اشاره شده، به دلیل ظاهر زیبا و تنوع بالا، طراحان و معماران از این نوع کاشی در نمای ساختمان نیز به طور گسترده ای استفاده می کنند.

۴_کاشی گرانیتی :

کاشی گرانیتی شباهت زیادی به کاشی های پرسلان دارد.فرمول بدنه کاشی گرانیتی نیز مشابه کاشی پرسلانی بوده، با این تفاوت که نسبت به آن جذب آب کمتری دارد و بر خلاف کاشی پرسلانی، فاقد پوشش لعاب است که دراین نوع جهت ایجاد سطحی صاف، براق و صیقلی، در مراحل آخر تولید، پولیش می‌گردد.

کاشی گرانیتی شباهت بسیاری به کاشی پرسلانی دارد و مانند آن در دمایی بالا حدود ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد پخته می‌شود و همچنین دارای استحکام بالایی می باشد و قابلیت نصب در همه مکان ها را دارد.
به دلیل پایینتر بودن قیمت کاشی گرانیتی نسبت به سنگ های گرانیتی، این محصول به عنوان جایگزینی مناسب برای سنگ های گرانیتی به حساب می آید.


مطالب خواندنی دیگر:

کاشی سرامیکی و نکات مهم در انتخاب آن

کاشی و سرامیک و تصاویر آن

اینستاگرام سرام پخش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments