پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

واحدهای تولیدی صادر کننده در کردستان ۵۳ درصد افزایش یافت

واحدهای تولیدی صادر کننده در کردستان 53 درصد افزایش یافت

واحدهای تولیدی صادر کننده در کردستان ۵۳ درصد افزایش یافت

سنندج – ایرنا – معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از افزایش ۵۳ درصدی تعداد واحدهای تولیدی صادرکننده در استان خبرداد و گفت: تعداد واحدهای تولیدی صادر کننده در کردستان تا پایان سال گذشته به ۴۰ واحد رسید.

پیمان الماسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سال ۹۶ تعداد واحدهای تولیدی صادرکننده استان ۲۶ واحد بود، اظهار داشت: ارزش صادرات این تعداد واحد ۱۲هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال بود.
وی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۷ تعداد واحدهای صادرکننده استان به ۴۰ واحد و ارزش کالاهای صادراتی آنها هم به ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از افزایش ۲۵ درصدی میزان تولید واحدهای صنعتی استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ خبرداد و افزود: مهمترین محصولات صنعتی که در استان تولید می شود به ترتیب اهمیت شامل پلی اتلین سبک، انواع لاستیک رادیال خودرو، سیمان خاکستری، شمش طلا، تراکتور سنگین، انواع نوشیدنی گازدار، کنسانتره سنگ آهن و کاشی و سرامیک است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی در راستای حفظ وضعیت موجود و نگهداشت سرمایه گذاری های انجام شده در استان جلسات کارگروه رفع و تسهیل موانع تولید به طور منظم در طول سال برگزار می شود.

الماسی یادآور شد: ۱۸۱ جلسه کارگروه تا پایان سال گذشته با حدود یک هزار و ۲۰۰ مصوبه و بالغ بر ۱۲ هزار نفر ساعت کار کارشناسی تشکیل شد.

۷۹۸ واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۳۹ واحد فعال و نیمه فعال و ۱۵۹ واحد هم غیر فعال است.
اشتغال اسمی واحدهای صنعتی استان ۱۵ هزار و ۷۵۳ نفر و اشتغال واقعی آنها هم حدود ۱۲ هزار نفر است.
حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی استان زیر ۱۰ نفر ، ۴۴ درصد بین ۱۰ تا ۵۰ نفر، ۳.۵ درصد ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۲.۵ درصد از واحدها بالای ۱۰۰ نفر اشتغال دارند.


منبع خبرگزاری ایرنا

گردآوری شده توسط پایگاه اطلاع رسانی سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments