پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تولید و مصرف جهانی کاشی و سرامیک در سال ۲۰۱۶ ( قسمت دوم)

تولید و مصرف جهانی کاشی و سرامیک

تولید و مصرف جهانی کاشی و سرامیک در سال ۲۰۱۶ ( قسمت دوم)

تولید و مصرف جهانی کاشی و سرامیک در سال ۲۰۱۶

 ۶) در سال ۲۰۱۶ چین همچنان بزرگترین تولید کننده، مصرف کننده و صادر کننده کاشی های سرامیکی در جهان باقی ماند و رشد تولید را که سال گذشته متوقف شده بود از سر گرفت. اگرچه صنعت چین و بازار چینی با توجه به اختلاف بسیار زیاد بین آمار و ارقام موجود، مشکلات عدیده ای جهت برآوردهای آماری داشت، تخمین های ما حدود ۶.۴۹۵ میلیون متر مربع تولید چینی در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ %۸/۸ افزایش یافته است و در حال حاضر %۷/۴۹ از کل تولید جهان تولید را به خود اختصاص داده است. که این خود در مقایسه با ظرفیت تولیدی محاسبه شده توسط منابع رسمی چینی با بیش از ۱۱ میلیارد مترمربع برآورد گردید که در حدود ۱۴۰۰ شرکت و ۳۵۰۰ خط تولید را در بر می گیرد. مصرف داخلی برآورد شده نیز در ۵۴۷۵ میلیون متر مربع برآورد می شود که %۸/۴۲ از مصرف کل جهانی را شامل می شود.

میزان صادرات نیز برای سومین سال متمادی کاهش یافت و از ۱۰۸۹ به ۱۰۲۵ میلیون متر مربع رسید (%۹/۵-، بیشترین افت در سه سال گذشته) که معادل %۷/۳۶ از صادرات کل جهان را در بر می گیرد. میزان فروش در تمامی قاره ها به جز اقیانوسیه (%۷+، ۳۵ میلیون متر مربع) کاهش یافت. فروش در آسیا، که %۸/۵۸ از کل صادرات چین را به خود اختصاص می دهد، %۳/۱ کاهش یافت و به ۵۸۳ میلیون متر مربع رسید، در آفریقا %۱۴- (۱۹۸ میلیون متر مربع، %۸/۱۹کل صادرات)؛ %۷/۱۱- در آمریکای شمالی (۷۸ میلیون متر مربع) و %۱۱- در آمریکای جنوبی (۸۰ میلیون متر مربع)، هر دو با %۸ از کل سهم صادرات چین، %۲۰- در کشور های عضو اتحادیه اروپا (۱۶ میلیون متر مربع، %۶/۱ صادرات جهان) و %۹- در کشور های خارج از اتحادیه اروپا(۱۰ میلیون متر مربع) که تنها %۱ از کل صادرات چین را به خود اختصاص داده است.

تولید و مصرف جهانی کاشی و سرامیک

در  بازارهای اختصاصی، بزرگترین سقوط در نیجریه (از ۵۲ به ۱۵ میلیون متر مربع، %۷۱ -)، هند (از ۳۲ تا ۱۲ میلیون متر مربع، %۶۲-)، مکزیک (از ۲۵ تا ۹ میلیون %۶۲ ) و عربستان سعودی که با ۶۴ میلیون متر مربع بزرگترین بازار صادراتی در سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داده بود، در سال ۲۰۱۶ به میزان ۴۹/۵ میلیون مترمکعب (%۲۳-) برآورد گردید. فیلیپین بزرگترین بازار کاشی های چینی (۶۷ میلیونمتر مربع، %۲۷+) و پس از آن، کره جنوبی (۶۶ میلیون متر مربع، %۲۱+)، اندونزی (۵۷ میلیون متر مربع، %۲۹) و ایالات متحده آمریکا (۵۶ میلیون متر مربع، %۱۱) تخمین زده شد. نیاز به عکس

۷) در سال ۲۰۱۶، هند برزیل را غافلگیر کرد تا دومین تولید کننده و مصرف کننده کاشی جهان شود. میزان تولید از ۸۵۰ به ۹۵۵ میلیون متر مربع (%۱۲+) افزایش یافت، در حالی که مصرف داخلی %۹/۲ افزایش به ۷۸۵ میلیون متر مربع رسید. بخش سرامیکی در موربی (گجرات) رشد سریع خود را ادامه داد، و این رشد به دلیل تجهیز بیش از ۵۰۰ خط تولید است، که بیشتر آن ها به تولید محصولات صادراتی اختصاص یافته است. فروش خارجی در سال ۲۰۱۶ با افزایش چشمگیری رو به رو شد و از ۱۳۴ به ۱۸۶ میلیون متر مربع (%۸/۳۸+) رسید و جایگاه چهارم را در میان کشورهای صادر کننده بزرگ جهان از آن خود نمود. میزان صادرات از لحاظ ارزش به ۵۹۸ میلیون یورو رسید که قیمت متوسط ​​فروش ۲/۳  یورو به ازای هر متر مربع را رقم زد که یکی از پایین ترین رقم های کشورهای صادر کننده است. عربستان سعودی به عنوان بزرگترین بازار صادرات هند با سهم %۵/۳۲ (۴۹ تا ۶۰ میلیون متر مربع و %۲۳) باقی مانده است و ظاهرا واردات از هند را جایگزین کشور چین کرده است. رتبه بعدی از آن کشور عراق (۱۱.۵ میلیون متر مربع، %۵/۲۹+)، امارات متحده عربی (۱۱.۴ میلیون متر مربع، %۶/۱۳+)، عمان و کویت (هر دو با حدود ۱۰ میلیون متر مربع، بیش از دو برابر رقم ۲۰۱۵) می باشند. در حالی که مکزیک (۷ میلیون متر مربع) برای اولین بار به عنوان یک مقصد اصلی برای صادرات هند قرار گرفت، این در مقایسه با کاهش شدید فروش در برزیل (۳.۱ میلیون متر مربع، %۶۲-) بود. در مجموع، قاره آسیا %۵/۷۴ از صادرات هند (۱۳۸ میلیون متر مربع، %۳۸)، آفریقا %۱۳ (۲۴ میلیون متر مربع، %۳۳)، اروپا %۸/۴ (کشور های عضو و خارج از اتحادیه اروپا ۹/۸ میلیون متر مربع، %۱۰۲+)، امریکا شمالی (نفتا) %۳/۴(تقریبا مکزیک) و امریکا جنوبی %۳ (۵/۵ میلیون متر مربع، %۴۷-) را از آن خود نمود.

تولید و مصرف جهانی کاشی و سرامیک در سال 2016

تولید و مصرف جهانی کاشی و سرامیک در سال 2016

۸) برزیل در میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اصلی جهان تنها کشوری است که در سال  ۲۰۱۶در رکود اقتصادی به سر می برد، چرا که میزان تقاضای داخلی در سال ۲۰۱۶، %۵/۱۳ کاهش یافت و از ۸۱۶ تا ۷۰۶ میلیون متر مربع رسید. این رکود به دنبال کاهش ۴ درصدی در سال ۲۰۱۵ به وقوع پیوست. این میزان کاهش صادرات خود موجب کاهش تولید شد و میزان تولید از ۸۹۹ تا ۷۹۲ میلیون متر مربع (%۹/۱۱-) رسید.

در مقابل، بهبود صادرات به مدت چهار سال ادامه یافت و به ۹۴ میلیون متر مربع (%۲۲+) و از لحاظ ارزش ۳۰۹ میلیون دلار (%۵+) تخمین زده شد. صادرات به طور کامل به بازارهای آمریکای لاتین و ایالات متحده آمریکا، دومین بزرگترین بازار خارجی برای کاشی های برزیلی، تعلق دارد. هیتور المیدا، رئیس هیئت مدیره Anfacer، در این خصوص اذعان داشت که رکود اقتصادی ناشی از بحران سیاسی داخلی موجب فلج ساختن صنعت ساختمان و بازار املاک و مستغلات برزیل شده است که در سال ۲۰۱۶ به میزان %۴۰ کاهش یافته است. بنابراین تا زمان بروز اولین نشانه های بهبود که احتمالاً از سال ۲۰۱۸ به بعد نمایان می شود، افزایش صادرات به آمریکای شمالی و جنوبی تنها گزینه واقعی برای تولیدکنندگان برزیل است.

۹) اسپانیا با صادراتی معادل  ۳۹۵میلیون متر مربع و %۵/۴ رشد در سال ۲۰۱۶، موقعیت خود را به عنوان دومین صادرکننده بزرگ جهان تقویت کرد. همچنان با ادامه افزایش رشد در تولید، رقمی معادل ۴۹۲ میلیون متر مربع (٪۸/۱۱) توانست موقعیت خود را به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ در جهان تحکیم کند که خود موجب ادامه روند بهبود در اسپانیا گردید. بهبود شرایط را می توان در اثر افزایش فروش داخلی دانست که بر طبق گزارشات Ascer ( انجمن تولیدکنندگان کاشی سرامیک اسپانیا) این کشور بیش از ۱۲۵ میلیون متر مربع به ارزش ۷۴۶ میلیون یورو به بازار عرضه نمود(%۱۶+). فرانسه، رتبه عربستان سعودی را به عنوان بازار برتر صادراتی اسپانیا (۸/۳۷ میلیون متر مربع، %۸/۱۴+)، عربستان سعودی (به میزان ۶/۲۷ میلیون متر مربع،۱۹%)، الجزایر (۲۳.۵ میلیون متر مربع، %۹-) ، ایالات متحده آمریکا (که در آن صادرات %۶/۴۹ افزایش یافت و از ۸/۱۳ به ۷/۲۰ میلیون متر مربع رسید) و در آخر بریتانیا( ۲/۲۰ میلیون متر مربع و %۶۵+) تعلق یافت. بازار های عمده خارجی از لحاظ ارزش کشور های فرانسه (۲۵۷ میلیون یورو)، ایالات متحده آمریکا(۱۸۸ میلیون یورو،%۳۰+)، انگلیس (۱۶۶ میلیون یورو) و عربستان سعودی(۱۴۶ میلیون یورو) شناخته شدند. در سال ۲۰۱۶ افت محصولات اسپانیا از لحاظ حجم و ارزش به اروپا %۷/۳۹ ( ارزش %۸/۴۵)، خاورمیانه و آسیا %۹/۲۷(%۲۴ ارزش)، آفریقا %۶/۱۹ (%۲/۱۴ ارزش) و آمریکا %۳/۱۲(%۱۵ در ارزش) برآورد گردید. درآمد صادراتی به ۲۶۷۰ میلیون یورو رسید(%۸/۴+)، در حالی که قیمت فروش به صورت متوسط ۵/۶ یورو به ازای هر متر مربع باقی مانده است. حجم معاملات کل صنعت اسپانیا به ۳۳۱۶ میلیون یورو(%۱/۷+) رسید.

تولید و مصرف جهانی کاشی و سرامیک


منیع: سرام پخش

اینستاگرام


نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments