پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تجزیه و تحلیل بازار کاشی سرامیک

تجزیه و تحلیل بازار کاشی سرامیک

انتظار می رود اندازه بازار کاشی و سرامیک از ۳۵۸.۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۴۸۹.۷۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ افزایش یابد که در دوره پیش بینی CAGR 6.43 درصد است.
بازار کاشی و سرامیک یکی از انواع پیشرو در بازار کفپوش است. هند، دومین تولیدکننده بزرگ کاشی و سرامیک پس از چین، یکی از بازارهایی بود که به دلیل شیوع ویروس که منجر به کمبود کاشی های تمام شده در بازار شد، بدترین آسیب را دید. با این حال، بخش ساخت و ساز، یک بازار کلیدی برای کاشی و سرامیک، نیز به دلیل COVID-19 که بازار کاشی و سرامیک را تحت تاثیر قرار داده است، آسیب دیده است.
کاشی و سرامیک محصولاتی هستند که کاربردهای متنوعی در مناطق جغرافیایی و صنایع مصرف کننده مختلف دارند. چندین عامل محرک برای رشد بازار در سراسر جهان وجود دارد. برجسته ترین فعالیت های ساخت و ساز فزاینده است که توسط نیاز فزاینده به مسکن حمایت می شود. در اقتصادهای در حال توسعه، مانند کشورهای خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه، شهرنشینی سریع و افزایش درآمدهای قابل تصرف نیز به طور قابل توجهی به پویایی بازار کمک می کند. تجارت ساخت‌وساز چین، ژاپن و هند به دلیل رشد ناشی از بازار آسیا-اقیانوسیه و بازار جهانی، رشد قوی را تجربه می‌کنند. افزایش درآمد قابل تصرف و جمعیت بالا و عوامل دیگر، تأثیر مثبتی بر بخش ساخت و ساز دارد که بازار کاشی و سرامیک را به حرکت در می آورد. فروشندگان از پیشرفت‌های فناوری چاپ دیجیتال برای ارائه کاشی‌های سرامیکی با طیف وسیعی از زیبایی‌شناسی طراحی استفاده می‌کنند. بازار کاشی و سرامیک حدود ۸۰ درصد از بازار کفپوش های غیر ارتجاعی را به خود اختصاص داده است. کاشی و سرامیک به دلیل دوام و ماهیت مقاوم در برابر ترک به طور گسترده ای در ساختمانهای مسکونی و تجاری کاربرد دارد. علاوه بر این، پوشش‌های محافظ روی کاشی‌های سرامیکی مقاومت بالایی در برابر آب، محافظت در برابر لکه و تمیز کردن سطح کاشی ارائه می‌کنند.

روند بازار کاشی و سرامیک

گسترش بخش ساخت و ساز و املاک به بازار برای ثبت درآمد بیشتر کمک می کند
تقاضا برای کاشی و سرامیک با گسترش بخش‌های املاک و مستغلات و ساخت‌وساز در سراسر مناطق افزایش می‌یابد. ساخت و سازهای تجاری و مسکونی و املاک و مستغلات در اکثر کشورها در مسیر توسعه قرار دارند. بخش مسکونی که سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهد، معاملات بیشتری را هم با ساخت خانه های جدید و هم با ساخت و ساز جایگزین و بازسازی ثبت می کند. با توجه به همه گیری کووید-۱۹، بخش ساخت و ساز با چالش های متعددی مانند کمبود سرمایه گذاری، عدم تکمیل پروژه به موقع، کمبود مواد اولیه، کمبود نیروی کار ماهر، هزینه های بالای عملیاتی و غیره مواجه بوده است آرام آرام به مسیر رشد بازگشت. پیش‌بینی می‌شود که این روند همچنان ادامه یابد و به گسترش کاشی‌های سرامیکی به بازارهای خاص‌تر کمک کند.

پیش بینی می شود منطقه آسیا و اقیانوسیه با بالاترین نرخ رشد کند
آسیا و اقیانوسیه سریعترین بازار در حال رشد است و انتظار می رود در طول دوره پیش بینی بر بازار جهانی کاشی و سرامیک تسلط داشته باشد. همانطور که گفته شد، صنعتی شدن و شهرنشینی سریع و مزایای هزینه، دلایل اصلی رشد بازار کاشی و سرامیک در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. از نظر حجم، چین و هند بر بازار جهانی کاشی و سرامیک تسلط دارند. علاوه بر این، مقررات و چارچوب‌های دولتی، مانند مزایای مالیاتی و مشوق‌ها، بسیاری از آنها نقش حیاتی را برای افزایش عملیات در آسیا و اقیانوسیه جذب کردند. چین و هند به عنوان پرجمعیت ترین کشورها، صنایع ساخت وساز بیشتری را به وجود آورده اند. این امر انگیزه ای را برای بازار کاشی و سرامیک در منطقه فراهم می کند. کشورهای در حال توسعه سریع مانند هند، چین، ژاپن، اندونزی و ویتنام نقش حیاتی در بازار کاشی و سرامیک در منطقه آسیا و اقیانوسیه ایفا می کنند.

نمای کلی صنعت کاشی و سرامیک

گزارش بازار کاشی و سرامیک نقش عمده بین المللی فعال در بازار مورد مطالعه را پوشش می دهد. از نظر سهم بازار، تعداد کمی از آنها نقش اصلی در حال حاضر بازار را تحت سلطه خود دارند. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری محصول، شرکت‌های متوسط تا کوچکتر حضور خود را در بازار با تضمین قراردادهای جدید و استفاده از بازارهای جدید افزایش می‌دهند.

بخش بندی صنعت کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک مخلوطی از خاک رس و دیگر مواد طبیعی مانند شن، کوارتز و آب است. آنها عمدتاً در خانه ها، رستوران ها، ادارات، مغازه ها و غیره برای دیوارها و سطوح کف حمام وآشپزخانه استفاده می شوند. تحلیل پس‌زمینه کامل بازار کاشی‌های سرامیکی، که شامل ارزیابی روندهای نوظهور بر اساس بخش‌ها و بازارهای منطقه‌ای، تغییرات قابل‌توجه در پویایی بازار، و مروری بر آن است، در این گزارش پوشش داده شد.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments