پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نوآوری طراحی چاپ دیجیتال ۳D

نوآوری طراحی چاپ دیجیتال 3D

نوآوری طراحی چاپ دیجیتال ۳D

گروه سرامیکی Sassuolo دارای یک رسم قدیمی و محترمانه از نوآوری است که همیشه موضوع بحث، تجزیه و تحلیل است. قدرت گروه، به لحاظ تکنولوژی، به ویژه در دوره های تغییر کاملا مشهود است که این انقلابی در شیوه های کار ما است و حتی بر زندگی ما تأثیر میگذارد. بسیاری از این دوره های گذار به وسیله کارآفرینان آینده نگری که از طریق دیدگاه هایشان نوآوری های جدید را ایجاد کرده اند، هدایت شده است. برخی از مهمترین نمونه ها شامل چاپ با سیلندرهای سیلیکونی، تحول به چاپ دیجیتال، ظهور کاشی و اسلب های سایز بزرگ و همچنین بسیاری از نوآوری های دیگر است که برای ساخت کاشیه ای سرامیکی همیشه تغییر کرده است. نوآوری چاپ دیجیتال سرامیکی سه بعدی نیز برای باز کردن یک فصل جدید در طراحی محصول و آینده پروسه های صنعتی تنظیم شده است.

طرح، رنگ و شکل در تکنولوژی Durst D FREE  با هم ترکیب می شوند اصل استفاده از یک فرایند کاملا دیجیتال جهت اعمال ضخامت زیادی از مواد بدون چسب و در هماهنگی با رنگ، طیف وسیعی از ماشین آلات اعمال چاپ را راه گشایی میکند که می تواند به درستی به عنوان «چاپ سرامیک۳D » توصیف شود. این فرایند جدید، فناوری Durst FREE D امکان تولید کاشی برای تولیدکنندگان جهت طراحی در ابعاد سوم را فراهم می سازد. این فناوری جدید چاپ دیجیتال، فصل جدیدی را در پروژه های سرامیک باز می کند، به این ترتیب شرکت ها می توانند با استفاده خالقانه از مواد شیمیایی مواد مختلف را تغییر دهند و سطوح سرامیکی را ایجاد کنند که بیش از فقط یک چاپ است.

۲۰۱۹:سطوح دیجیتالی سه بعدی

مرزهای جدید طراحی سرامیک دیگر نمیتوانند بدون تکنولوژی دیجیتالی به دست آید. این در حال حاضر واقعیتی از زندگی برای شرکتهایی مانند Tecnografica است که به طور مداوم در جستجوی افکت ها و بافت های جدید هستند و به دنبال ایجاد پارامترهای جدید در زمینه نوآوری های صنعتی می باشند. اینها مفاهیمی است که در پی مشارکت با Durst حاصل شده است، که یک فناوری کاملا کاربردی مختلف دیجیتال را طراحی و توسعه داده است و با  Colorobbiaکه مواد را با سازگارترین مواد شیمیایی جهت استفاده توسعه داده است. چالشی که توسط Tecnografica مورد توجه قرار گرفت، توسعه سیستم ۳D Design  و آزمایش با آینده چاپ دیجیتال همراه با دو شریک خود بود. این کار سخت از سوی طراحان، تکنسینها و شیمیدانان، منجر به توسعه سطوح دیجیتالی سه بعدی گردید که یک نوآوری مهم فرایند است که هدف آن تغییر مفهوم چاپ سرامیک، به ویژه در پانل ها و اسلب های بزرگ است. همراه با اشتیاق قابل درکی که از درگیر شدن در یک روند تغییر کلی نشأت می گیرد، آگاهی هوشمندانه ای از پتانسیلی برای توسعه آینده Durst FREE D وجود دارد.

نوآوری طراحی چاپ دیجیتال 3D

 کسانی که با فرایند تولید کاشی سرامیک آشنا هستند، به آسانی می توانند درک کنند که سه بعدی تنها بخشی از پتانسیل چاپ فعلی است که به لطف استفاده کامل از مواد دیجیتال موجود است. در واقع، علاوه بر ابعاد سوم، طراحی سرامیک کاملا تغییر می کند. در طی دوره چند ماهه توسعه، Tecnografica با همکاری Durst و Colorobbia تست های چاپ متعددی را با فناوری Durst FREE D انجام دادند. هدف ایجاد محصولی پایدار از یک طرح بر روی سطح سرامیکی صاف بود. در حالی که نتایج زیبایی شناختی قابل توجهی در حال حاضر به دست آمده است، شاید مهمترین جنبه آن آگاهی از بسیاری از سناریوهای جدید است که توسط این تکنولوژی جدید باز شده است. در حالی که این رویکرد طراحی را تغییر داده است، در عین حال انتظار می رود که تأثیر آن تا حد زیادی بر مدیریت سطح تولید صنعتی تاثیر بگذارد.

سناریوهای جدید برای طراحی سرامیک

بزرگترین مزیت فناوری Durst FREE D انعطاف پذیری کامل این فرایند است. به عنوان مثال، از مجموعه ای از محصولاتی که در یک اندازه متعارف هستند، امکان ایجاد تعداد نامحدودی از سطوح مختلف بافت وجود خواهد داشت، یک روش بسیار طبیعی برای تفکیک تولید صنعتی است. از آنجا که چاپ دیجیتال سطوح استراکچر، امکان انعطافپذیری کامل تولید را فراهم میسازد، فناوری Durst FREE D نیز یک راه حل قطعی برای مسئله ساختارهای سه بعدی متعارف در اسلب های سایز بزرگ است. یکی دیگر از جنبه های کاملا نوآورانه برای پانل ها و اسلب های بزرگ، آسانی چاپ قبل از برش است. با هماهنگ سازی چاپ دیجیتال و طرح با برش ها، امکان تولید محصولات کاملا متفاوت از همان پانل یا اسلب وجود دارد که منجر به آزادی طراحی نامحدود می شود. به عنوان مثال، نوارهای برش خورده طرح چوب، از اسلب های بزرگ است، که در آینده ممکن است اثرات دانه های برجسته در یک نوار نسبت به نوار دیگر متفاوت باشد، حتی اگر آنها از همان نوار برش خورده باشند.

 مواد سرامیکی در آینده نه چندان دور، یکسان خواهند بود و حتی از طبیعت پیشی می گیرند و به طور مداوم، برای رسیدن به چیزی کاملا جدید از محدودیت های خالقیت فراتر خواهند رفت.


منبع: مجله دنیای سرامیک

مجله اینترنتی سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments