پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نکات اصلی درباره سیلر کفپوش ها

نکات اصلی درباره سیلر کفپوش ها

نکات اصلی درباره سیلر کفپوش ها

سیلر کفپوش یکی از راه حل شیمیایی ست که بر روی سطح انواع مختلف مواد پوشش دهنده کف، برای محافظت از کف در مقابل لکه ها و آسیب ها اعمال می شود. همچنین نوعی از سیلرها می توانند با بعضی از مواد فعل و انفعالاتی داشته باشد تا ظاهری شفاف تر و صیقلی تری به سطح اضافه کنند و برای اغلب برای موارد خاص به کار می رود.

کاربرد ابتدایی سیلر

این ماده یک پوشش دهنده شیمیایی ست که به بلافاصله پس از نصب اعمال می شود. از سیلر  معمولاً برای کفپوش هایی با تخلخل بالا استفاده می شود. این کفپوش ها به دلیل تخلخل بالا، لکه ها، رطوبت، قارچ ها و کپک ها را بیشتر در خود نگه می دارد و همین امر سبب غیر بهداشتی شدن سطح، تغییر رنگ و حتی کاهش طول عمر کفپوش می شود. کفپوش هایی که مستعد بروز لکه های عمیق مانند چوب پنبه، آجر، ماسه سنگ و سایر انواع مواد طبیعی سنگی، نمونه هایی از این مواد هستند.

استفاده منظم از سیلر

 برخی از مواد تنها به یکبار استفاده از سیلر نیازمند هستند. با این حال، گاهی اوقات این لایه با گذشت زمان از بین می رود، و شما مجبورید دوباره از سیلر به صورت دوره ای استفاده کنید. این کار معمولاً به صورت سالیانه انجام می شود، هر چند در بعضی از شرایط ویژه ممکن است دوره های کوتاه تر (هرشش ماه یکبار) مورد نیاز باشد.

سیلر، بازسازی کننده سطوح

این سیلر بدین منظور به سطح اعمال می شود تا ظاهر سطح را دوباره بازسازی کنند و به بیان دیگر بیشتر برای صیقلی کردن سطح (تا اثر خراشیدگی هایی که در مرور زمان روی سطح ایجاد می شود، را محو کند) این سیلر را اغلب برای سنگ های طبیعی و کاشی های غیر لعابی انجام می شود. سیلر کردن کفپوش های چوبی در دو مرحله اتفاق می افتد در ابتدا، لایه اولیه روی چوب قرار می گیرد و بعد از خشک شدن آن، دوباره یک لایه دیگر روی چوب می زنند.

تمامی مواردی که در ادامه خواهید خواند، نکاتی مربوط به انتخاب سیلر هاست و تمامی این اطلاعات باید در مشخصات محصول درج شود.

محدودیت های مواد

عوامل مختلف آب بندی برای پوشیدن انواع مواد مختلف کار خواهند کرد. برخی از مهر و موم ها چند منظوره خواهند بود و شما می توانید آنها را به انواع مختلف کفپوش ها اعمال کنید. بعضی دیگر برای اهداف خاصی تولید شده اند و یا ممکن است خواص ترمیمی خاصی داشته باشند. شما همچنین باید آگاه باشید که برخی از سیلر های که از مواد بازیافتی مانند لاستیک، باز تولید می شوند، نسبت به بقیه سیلرها متفاوت هستند.

برخی از سیلرها به طور خاص برای مقاومت در برابر انواع خاصی از خطرات مانند لکه های نفتی یا روغنی طراحی شدند و آن ها می توانند در مکان هایی مانند گاراژ ها و انبارها بسیار کاربردی باشند، این سیلرها همچنین در برابر مواد دیگری مانند رطوبت و مایعات غیر روغنی کارآیی خاصی ندارند.

تفاوت بین سیلر ها چیست؟

سیلر ها یک ماده شیمیایی هستند که با نفوذ به سطحِ مواد با جذب کنندگی بالا به صورت طبیعی در محافظت می کند و آنها سطح را مسدود می کند تا لکه های رنگی در مواد ثابت باقی نماند. پایان فرآیند سیلر کردن محصولی است که یک لایه محافظ نامرئی روی سطح کف ایجاد می کند و به عنوان یک مانع در برابر رطوبت و لکه های رنگی عمل می کند.

سیلر، مقاوم در برابر لغزش: این مواد شیمیایی هستند که می توانند کارآیی دوگانه داشته باشند، هم از سطح کفپوش  محافظت می کنند و هم کشش ملایم را در سطح آن ایجاد می کنند که در نهایت به مقاومت بیشتری در برابر لغزش منجر می شود. این امر می تواند یک عملکرد ایمنی عالی را در فضاهایی به وجود آورد که به شدت در معرض سقوط  قرار دارند یا فضاهایی که اغلب آب در آن مکان ها جمع می شود.

کاربرد: اکثر سیلر های کفپوش با استفاده از برخی از قلم موها روی سطح اعمال می شود. یک برس فومی ساده می تواند یک سطح سیلرشده بسیار نرم و صاف را به شما بدهد، اگر چه برس های تخصصی تری نیز می توانید استفاده کنید.

در هنگام سیلر کردن کفپوش باید توجه داشته باشید که قبل از شروع، کف باید عاری از هرگونه کثیفی و ذرات گرد و غبار شود. هر ذره کوچکی که در سطح قرار دارد می تواند در سیلر قرار گیرد. همچنین از چند بار سیلر کردن روی سطح استفاده می شود، این عمل باید هر بار بعد از خشک شدن کامل سیلر قبلی صورت بگیرد. قبل از شروع کار، مقدار کمی از سیلر را آماده کنید و هر بار بدون هیچ حباب و یا برآمدگی در سطح، تنها یک لایه نازک، روی کفپوش اعمال کنید.

انواع سیلر ها کفپوش

سه نوع اصلی سیلر ها پلی اورتان، آب و حلال است. پلی اورتان ها، قوی ترین و دائمی ترین پوشش را ایجاد می کند، اما همچنین می تواند تا حدودی سمی باشد و بوی مخصوص به خود را دارند که به مدت طولانی در محیط باقی می ماند. سیلر های برپایه آبی موادی کمتر سمی و بسیار سازگار با محیط زیست است، اما طول عمر آنها پایین و کمتر موثر هستند. مهر و موم های بر پایه حلال قوی هستند، اما می توانند بسیار سمی باشند و فقط باید در مکان هایی  دارای تهویه مناسب است، استفاده شوند.

بهبود طول عمر کفپوش با سیلر

فرآیند سیلر کردن و آب بندی برای محافظت از کف و افزایش طول عمر مفید آن انجام می شود. بعضی از کفپوش ها مانند سنگ مرمر باید همواره سیلر شده باشند، در حالی که برخی دیگر از مواد فقط با انجام یک بار سیلر در همان ابتدا نصب دیگر نیاز به استفاده مجدد از سیلر ندارند و تا پایان طول عمر آنها تقریبا بدون تغییر باقی می مانند. با گذشت زمان، سطح سیلری ممکن است شروع به فرسایش کند. این سایش را می توان با دنبال کردن شستشوی مداوم سطح، جارو کردن یا خنک سازی سطح و استفاده از مواد شوینده اسیدی رخ دهد.

اگر قصد استفاده از مواد شوینده برای تمیزکردن سطوح سیلر شده را دارید باید از یک شوینده تقریبا خنثی استفاده کنید و آن را با آرامی و بدون استفاده از اسکاچ ها و یا سیم های خشک روی سطح بکشید چون استفاده از اسکاچ های سخت و ضخیم نیز می توانند طول عمر سطح سیلری را کاهش دهند.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments