پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بررسی جوانب مثبت و منفی کاشی سرامیک

بررسی جوانب مثبت و منفی کاشی سرامیک

بررسی جوانب مثبت و منفی کاشی سرامیک

بررسی جوانب مثبت و منفی کاشی سرامیک و روش تعمیر و نگهداری آن

بررسی جوانب مثبت کاشی سرامیک

۱.مقاومت کاشی های سرامیکی در برابر رطوبت

سرامیک دارای یک لعاب قوی هستند که به عنوان محافظ تلقی شده و باعث می شود که کاشی ها در مقابل آب و بسیاری از لکه های رنگی غیر قابل نفوذ باشد.

۲.کاشی ها نمی سوزند

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، کاشی ها مواد نسوز هستند و در نتیجه گذاشتن قابلمه داغ و افتادن خاکستر داغ (خاکستر سیگار و یا ذغال) روی کاشی های سرامیکی اثر ندارند.

۳.کاشی و سرامیک، محصولی بهداشتی است

یکی از دلایل رواج استفاده از کاشی سرامیک ها و صنعتی شدن این محصول، بهداشتی بودن کاشی سرامیک است. در واقع سطوح کاشی سرامیک های لعابی و یا حتی بدون لعاب، بسیار متراکم است و در نتیجه قارچ ها، کپک ها و دیگر میکروارگانیسم هایی که موجب ایجاد بیماریهای آلرژی زا می شوند، شانس ورود به این کفپوش را نخواهند داشت.

همچنین خاک، گرد و غبار، گرده و یا سایر مواد آلرژی زا بر روی سطح سخت و جامد کاشی های سرامیکی جذب نمی شوند.

بررسی جوانب مثبت و منفی کاشی سرامیک

۴.تنوع بی نظیر کاشی و سرامیک

هنگامی که شما طرح خاصی را در نظر دارید و می خواهید یک هماهنگی ِکامل در فضای دلخواهتان ایجاد شود، کاشی سرامیک یکی از انتخاب های کلیدی در انتخاب پوشش محیط هستند. کارخانه های تولید کاشی و سرامیک با تکیه بر تجهیزات صنعتی مدرن، محصولی را تولید می کنند که می تواند در روش های مختلف چاپ شود.

۵.استحکام کاشی و سرامیک

استحکام این کفپوش مزیت فوق العاده و کاملا منحصر به فردیست که به طور خاص در این محصول وجود دارد. رنگ کاشی ها  در صورت نگه داری صحیح از بین نمی روند. همچنین ریختن مواد رنگی گوناگون بر روی کاشی ها باعث رنگ گرفتن این ماده نمی شود. تمام کاری که بعد از ریخته شدن ماده بر روی کاشی باید انجام دهید، پاک کردن سطح کاشی با یک پارچه مرطوب است.

بررسی جوانب مثبت و منفی کاشی سرامیک

۶.ضد خراش بودن کاشی و سرامیک

برای خراشیدن کاشی باید از وسیله ای سنگین و بسیار قوی استفاده کنید. به منظور جلوگیری از آسیب در برابر رطوبت و یخ زدگی، کاشیهای سرامیکی در خارج از منزل باید در برابر لغزش مقاوم باشند. با توجه به تعداد بیشتری از اتصالات در کاشی های کوچک، این کاشی ها دارای خواص مقاوم در برابر لغزش هستند.

همچنین برای تاثیر بیشتر سیستم حرارتی از کف، تقریباً چیزی بهتر از کاشی نیست؛ زیرا کاشی ها هدایت حرارتی خوبی دارند.

بررسی جوانب منفی کاشی سرامیک

۱.سرد بودن کاشی سرامیک!

بررسی جوانب مثبت و منفی کاشی سرامیک | هنگامی کفپوش های کاشی سرامیک نسبت به گزینه هایی همچون لمینت و پارکت چوبی، اندکی خنک هستند و در فصل زمستان می تواند کاملا ناراحت کننده باشد. اما همین نکته یک مزیت در نواحی گرم و بیابانی محسوب می شود!

به یاد داشته باشید کاشی، سرامیک و پرسلان محصولاتی با هدایت گرمایی خوب می باشند و با اضافه کردن یک سیستم گرمایی از کف در خانه شما با چنین مشکلی مواجه نخواهید بود.

۲.سختی

سختی کاشی سرامیک یک مزیت اصلی به شمار می آید اما گاهی اوقات ممکن است با راه رفتن بدون پوشش مناسب، احساسی ناراحت کننده به وجود بیاید.

۳.دوام کاشی سرامیک!

هیچ شکی نیست که سرامیک محصولی بسیار بادوام است و باعث حفظ محیط خانه و افزایش طول عمر خانه شما می شود. اما یک روی سکه آن زمانی ست که شما از ظاهر سرامیک نصب شده، خسته شوید!

باید بدانید که در صورت انتخاب اشتباه، شما نمی توانید آن را به سرعت تغییر دهید. حتی در مواقع بحرانی، حتی  اگر بر تصمیمتان پافشاری کردید، با یک پروژه تعمیرات خانه کثیف و پر هزینه روبرو خواهید شد!

اما راه حل این مشکل کجاست؟ از سرام پخش استفاده کنید!

پیشنهاد ما دنبال کردن و مطالعه مجله سرام پخش درباره نحوه انتخاب کاشی سرامیک، پرسلان و حتی سنگ های طبیعی می باشد.

همین طور شما می توانید با سر زدن به فروشگاه سرام پخش و انتخاب محصولاتی که به تازگی در ترندهای دکوراسیون قرار گرفته اند، تاریخ انقضای ظاهر کاشی سرامیک را به تعویق بیاندازید.

به یاد داشته باشید انتخاب طرح های کاشی و سرامیک های بروز به شما کمک میکند تا فروش خانه موفق تر عمل بکنید.

روش تعمیر و نگهداری کاشی سرامیک

سرام پخش همواره توصیه می کند از پاک کننده های غیر اسیدی و ضد باکتریایی برای کاشی، سرامیک و پرسلان و همچنین سنگ طبیعی استفاده کنید. تمیزکننده های مخصوص سرامیک گزینه ی مناسبی برای نگهداری این محصول هستند.

اگر کاشی سرامیک شما ترک خورده بود، ابتدا از تجهیزات ایمنی نظیر دستکش و عینک محافظ استفاده کنید. با استفاده از کاردک فلزی، همه ی بندکشی اطراف کاشی آسیب دیده را از بین برده و با چکش، کاشی را به قطعه های کوچکتری بشکنید.

توجه

در هنگام تعمیر کاشی ترک خورده نباید به هیچ کاشی دیگری و یا سطح زیرین آسیب برسد. برای راهنمایی کامل مطلب نحوه حذف کاشی های ترک خورده را بخوانید.

بررسی جوانب مثبت و منفی کاشی سرامیک

به منظور مراقبت بهتر از کاشی سرامیک…

بررسی جوانب مثبت و منفی کاشی سرامیک | حتما کفپوش خود را (به خصوص برای نواحی که در معرض رطوبت زیاد قرار دارند) آب بندی یا سیلرزنی کنید. این کار سبب می شود تا کاشی ها در برابر لکه ها بیشتر مقاوم شوند.

آب بندی یا سیلر زنی برای کاشی سرامیک ها تقریبا به صورت سالیانه انجام می شود.

ساده ترین راه برای اینکه بفهمید کاشی سرامیک نیاز به سیلر مجدد دارد یا خیر، این است که مقدار کمی آب روی آن اسپری کنید. اگر قطرات آب بر روی سطح باقی بمانند، سیلر شرایط خوب قرار دارد. اگر قطرات آب جذب شوند، کفپوش باید دوباره آب بندی شود.

شما میتوانید با مراجعه به بخش” خودت نصب کن سایت سرام پخش ، تمامی آموزش ها را از مراحل خرید تا نصب کاشی و سرامیک و آشنایی با ابزار آلات و تجهیزات موردنیاز برای نصب کاشی و سرامیک را مطالعه نمایید.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments