پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای جامع تعویض و ترمیم کاشی‌های شکسته به همراه فیلم

نحوه-تعویض-کای-های-شکسته

راهنمای جامع تعویض و ترمیم کاشی‌های شکسته به همراه فیلم

فهرست مطالب

کاشی و سرامیک نقش موثری در بهبود ظاهری خانه شما ایفا می‌کنند. با این حال اگر این کاشی‌ها به درستی نصب نشده باشند، احتمال ایجاد نقص‌های مختلفی وجود دارد که ممکن است در این کاشی‌ها به وجود بیاید.

 انواع مختلفی از این نقص‌ها وجود دارند که می‌توانند در خانه شما دیده شوند؛ مانند کاشی‌های تابیده شده، کاشی ترک خورده، کاشی‌های رنگ پریده، تغییر رنگ و غیره.

این ویدیو از یک کاشی کارِ با تجربه به شما نشان می‌دهد چگونه با استفاده نکات گفته شده، کاشی شکسته شده را را بردارید:

کاشی‌های شکسته یکی از رایج ترین نقص‌هایی هستند که در کاشی‌های کف مشاهده می‌شوند و این مشکل در همه انواع کاشی‌ها، یعنی کاشی‌های سرامیکی، کاشی‌های شیشه ای، کاشی‌های موزاییک و غیره وجود دارند. شکستگی کاشی‌ها بر روی عملکرد کفپوش و ظاهر آن تاثیر زیادی می‌گذارند. بنابراین بسیاری از صاحبخانه‌ها بسیار علاقه‌مند به حذف کاشی‌های شکسته هستند.

این کار بسته به تعداد کاشی‌های شکسته شده کار سخت و پر زحمتی است، اما با دانستن و یادگیری شیوه حذف این کاشی‌ها می‌توانید به درستی این کار را انجام دهید و از نتیجه آن رضایت حاصل کنید.

ابزار مورد نیاز برای حذف کاشی کف

خرید اقساطی سرامیک کف از بازار آنلاین سرام پخش

سرامیک مات

مراحل ابتدایی؛ آماده سازی اتاق

رعایت این نکات باعث تسریع فرآیند حذف کاشی‌های کفپوش خواهد شد؛

  • اتاق را از فرش و مبلمان خالی کنید
  • سوراخ‌های تهویه مطبوع را با پلاستیک و نوار از گرد و غبار حفظ کنید تا گرد و غبار در سرتاسر خانه شما منتقل نشود
  • متناسب با حجم کار از ماسک، عینک محافظ و دستکش کار استفاده کنید

نحوه حذف کاشی کفپوش به صورت گام به گام

این مراحل، روش حذف کاشی کفپوش سرامیکی و بسیاری از انواع دیگر از جمله انواع کاشی پرسلانی، شیشه‌ای و کاشی سنگی را پوشش می‌دهند.

مرحله ۱

بندکشی‌های اطراف کاشی شکسته شده را بردارید. می‌توانید این کار را با استفاده از مته‌های برقی یا به‌صورت دستی انجام دهید. یک سوراخ ایجاد کنید و سپس با استفاده از چکش و پیچ گوشتی یا کاردک تیز، تمام بند کشی را بردارید؛ تا زمانی که تمام بندکشی‌های اطراف کاشی شکسته شده حذف شوند.

نکته: مراقب باشید که به کاشی‌های سالم اطراف آسیبی نرسانید. همینطور با مته خود سطح زیرین کاشی شکسته را خراش یا سوراخ نکنید.

در نهایت شما باید روی سطح، کاشی جدیدی نصب کنید، پس سطح باید در شرایط مناسبی قرار داشته باشد. در صورت ایجادِ هرگونه سوراخ و یا حفره‌های جزئی، باید سطح را با پر کننده مناسب تعمیر کرد و سپس برآمدگی‌های حاصل، صیقل داده شود.

نحوه نصب کاشی سرامیک کف

مرحله ۲:

محل کار را با استفاده از جاروبرقی از ضایعات پاک کنید

مرحله ۳

هنگامی‌که سطح کار خود را پاکسازی کردید، با همان کاردک و چکش می‌توانید کاشی شکسته را بردارید. اگر شکستگی جزئی بود، کاشی را به قسمت‌های کوچکتری بشکنید. از وارد کردن نیروی اضافی به سطح خودداری کنید؛ چرا که این نیروی اضافی ممکن است به مچ دست آسیب برساند.

احتیاط: کاشی‌های شکسته بسیار تیز هستند و بنابراین بهتر است کمتر به آن‌ها دست بزنید. برای پاک کردن خرده کاشی‌ها و جابجایی آن‌ها، می‌توان از جارو دستی استفاده کرد. بعد از این کار، چسب کاشی را هم با چکش بردارید.

مرحله ۴:

هنگامی‌که کف را از خُرده کاشی‌ها و چسب کاشی پاک کردید، سطح را مجدداً بررسی کنید و از نبود سوراخ، برآمدگی و یا هر عیب دیگر مطمئن شوید.

تعمیر-کاشی-لق

مرحله ۵:

از جارو برقی برای خلاص شدن از گرد و غبار و باقی مانده‌های ریز استفاده کنید.

مرحله ۶:

بعد از اینکه از شرایط مناسب کف، اطمینان حاصل کردید، چسب جدید را برروی سطح اضافه کنید و کاشی سالم را نصب کنید.

نحوه-تعویض-کای-های-شکسته

مرحله ۷:

پس از خشک شدن و ثابت شدن نهایی چسب و کاشی، بندکشی را انجام دهید.

کاشی‌های شکسته را چگونه ترمیم کنیم؟

گاهی ممکن است آسیب های وارده به کاشی خیلی زیاد نبوده و صرفا یک ترک خوردگی یا لب پرشدگی جزئی باشد. گرچه در این موارد در استفاده از کاشی مشکلی ایجاد نمی‌شود اما زیبایی فضا را تحت تأثیر قرار داده و جلوه‌ای ناخوشایند و ناهمگون به آن قسمت می‌بخشد.

ناگفته نماند که اگر کاشی دچار شکستگی شده باشد می‌تواند خطر آفرین نیز باشد. به هر حال در هر دوی این شرایط، چه به دلیل زیبایی و چه ایمنی، شما قصد این را دارید که کاشی و سرامیک آسیب دیده را تعمیر کنید. 

در حالتی که کاشی و سرامیک نیاز به تعمیر اساسی داشته باشد، پیشنهاد ما به شما استفاده از متخصصین این کار است. اما برای آسیب های جزئی‌تر راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.

در ابتدا بهتر است که سطح کاشی و سرامیک را تمیز کنید. همچنین باید یک دستمال را در آب و صابون خیس کرده و این تمیز کاری را انجام دهید. 

بعد از انجام این کار اگر دیدید که واقعا کاشی ترک خورده است بهتر است قبل از کاملا شکستن و یا خراب شدن آن، کاشی را تعویض کنید

همچنین در صورت دیدن ترک‌های کاشی می‌توانید با استاده از اپوکسی ترک کاشی آن شکستگی را ترمیم کرده و نیازی به جابجای کاشی نیست.

 چسب اپوکسی را با یک تکه چوب هم بزنید و سپس با یک کاردک مخصوص مقداری از آن را برداشته و روی قسمت ترک خورده بکشید. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز مقدار اضافی آن را حذف کنید.

رنگ آمیزی

حال نوبت رنگ کردن محل شکستگی است. برای این کار دو راه حل دارید:
یا می‌توانید رنگ مورد نظر را با مقداری چسب اپوکسی یا مواد پر کننده ترک کاشی ترکیب کرده و سپس این مواد را به محل شکستگی بزنید و یا می‌توانید بعد از پر کردن محل ترک خورده صبر کنید تا آن قسمت کاملا خشک شود و بعد آن ناحیه را رنگ کنید.

این کار در صورتی جواب می‌دهد که فقط رنگ قسمت‌هایی از کاشی به مرور زمان و در اثر استفاده از شوینده‌ها یا دلایل دیگر رفته یا کمرنگ شده باشد.

 در این صورت شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مخصوص و قلم‌های نازک و ظریف با هنرمندی و ظرافت این کار را انجام دهید.

 لعاب کاری

اگر شکستگی روی کاشی خیلی بیشتر از یک ترک ساده است کار شما سخت تر می‌شود. شما باید کاشی شکسته شده را جدا کرده و کاشی جدیدی جایگزین کنید.

خرید اقساطی کاشی آشپزخانه از بازار آنلاین سرام پخش

برای این کار بهتر است اول با در نظر گرفتن اندازه و ابعاد و همچنین ضخامت کاشی، یک کاشی که کاملا با کاشی شکسته شده همخوانی دارد را از فروشگاه سرام پخش خریداری کنید. 

در حالتی که کاشی حسابی ترک خورده یا شکسته باشد، از این روش می توانید بهره ببرید. قبل از لعاب کاری با ماده مخصوص یا دوغاب در نظر داشته باشید که باید سطح کاشی کاملاً تمیز باشد. بعد از تمیز کردن کاشی می‌توانید سطوح ترک برداشته یا شکسته را با لعاب پر کنید.

استفاده از چسب اپوکسی

برای پر کردن جای ترک خوردگی بعد از به هم زدن چسب اپوکسی مقداری از آن را با استفاده از وسیله‌ای مثل کاردک برداشته و قسمت ترک خورده را با استفاده از آن پر کنید. 

می‌توانید مقداری از رنگ مورد نظر را با چسب کاشی مخلوط کرده و سپس این کار را انجام دهید یا بعد از اتمام کار و خشک شدن چسب، آن محل را رنگ کنید.

 

 استفاده از درزگیر های سیلیکونی

استفاده از درزگیرهای سیلیکونی یک روش راحت برای پر کردن درزها و فضای خالی بین کاشی‌ها است. درزگیر های سیلیکونی رنگ‌های متفاوتی دارند که نسبت به رنگ کاشی خود می‌توانید از درزگیر با رنگ مورد نظر خود استفاده کنید. 

سیلیکون موجود در این درزگیرها برای پر کردن فضاهای خالی بسیار مناسب هستند. کار با این درزگیرها بسیار راحت بوده و تنها کافی است تا بعد از اتمام کار با یک دستمال سطح کار را تمیز کنید و تا قبل از خشک شدن، آن محل را از تماس با آب دور نگه دارید.

استفاده از پودر بندکشی

ممکن است خالی شدن فضای بین کاشی‌ها، زیبایی را از فضای کاشی‌کاری شده سلب کرده باشد. پودرهای بندکشی را می‌توانید بر اساس رنگ مورد نظرتان و بعد از تمیز کردن سطح کاشی‌ها، با استفاده از دستورالعمل مربوط به پودرهای بندکشی استفاده کنید. 

جمع‌بندی

امیدواریم این مراحل برای حل مشکل شما کمک کننده باشند. شما همچنین می‌توانید برای خرید کاشی و سرامیک در ابعاد و اندازه دلخواهتان به فروشگاه سرام پخش سری بزنید و درصورت داشتن هرگونه سوالی با کارشناسان سرام پخش در ارتباط باشید.

خرید اقساطی کاشی سرویس بهداشتی از بازار آنلاین سرام پخش

نظرات ۳

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments