پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه جلوی خسارت بارش باران به ساختمان را بگیریم

چگونه جلوی خسارت بارش باران به ساختمان رو بگیریم

چگونه جلوی خسارت بارش باران به ساختمان را بگیریم

بررسی خسارت بارش باران به ساختمان :

درفصل پاییز و زمستان به دلیل بارش باران و برف امکان نفوذ رطوبت و خسارت بارش باران به ساختمان وجود دارد.نم و رطوبت که از بیرون ساختمان به دیوار ها و پشت بام و… به مصالح ساختمان نفوذ می کند، باعث عدم استحکام و پایین آمدن عمر ساختمان می شود. نفوذ رطوبت به مصالح سقف و دیوار ساختمان ممکن هست در شرایط حاد باعث ریزش سقف یا بخشی از دیوار شود. درشرایطی که ساختمان تازه احداث شده، باید کاملا مهندسی و اصولی ساخته شده باشد تا مدت زمانی،ساختمان دربرابر شرایط جوی و مسائل دیگر ایمن باشد اما باید طبق مبحث ٢٢ مقررات ملی ساختمان بازرسی ادواری صورت بگیرد تا وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی و جبران ناپذیر گرفته شود.

افزایش مقاومت و طول عمر ایزوگام جهت جلوگیری از خسارت بارش باران :

درصورتیکه کف بام ساختمان را قیرگونی یا ایزوگام کنید باید درنظر داشته باشید که ایزوگام باید باکیفیت و مناسب اقلیم ان منطقه باشد و اگر ایزوگام مقاومت کششی مناسبی نداشته باشد زمانی نمیگذرد که در برابر عوامل مختلف از جمله عوامل جوی، دچار ترک و شکستگی می شود. همچنین ایزوگام نامرغوب در دمای منفی حالت شکنندگی پیدا می کند.کم شدن عمر ایزوگام در صورت انباشته شدن آب برروی بام به مرور زمان کاهش پیدا می کند.

از آنجایی که نمیتوان متریالی را جایگزین ایزوگام یا قیرگونی کرد ولی میتوان متریالی را روی آنها به کاربرد که مقاومت و طول عمر ایزوگام  و قیرگونی را افزایش داده و جلوی هزینه های کنترل نشده بعدی را خواهد گرفت.به کاربردن موزائیک و سنگ  روی  قیرگونی و ایزوگام ، مقدار قابل توجهی از مشکلات فوق را کم می‌کند.

اجرای درست موزاییک کاری پشت بام ضروری است تا از عواقب عدم اجرای صحیح سقف پشت بام که همان نفوذ رطوبت است، جداً جلوگیری شود. زیرسازی و عایق کاری، مهم‌ترین مرحله در اجرای سقف پشت بام است که باید طبق نقشه‌های اجرایی مو به مو انجام شود. سپس سطح نهایی سقف که همان موازییک فرش کردن به عنوان آخرین مرحله اجرای ساختمان کار می‌شود.

برای انتخاب متریال کفسازی و بام موارد زیر را مدنظر داشته باشید :

متریال کفسازی باید مقاوم در برابر جذب آب باشند تا زمانی که در معرض آب باران و برف قرارمی‌گیرند رطوبت رو جذب نکنند.

• متریالی که برای کفسازی انتخاب میکنیم باید راحتی کاربران را ایجاد کند به طورمثال برای کفسازی بام یا حیاط و… کفسازی درشرایطی که درمعرض باران و بخصوص برف قرار می‌گیرد نباید لیز و لغزنده بشود .

• کفسازی باید دربرابر شوک حرارتی استانداردهای کافی را دارا باشد تا در محیط هایی که اختلاف دمای شب و روز دارند به مرور باعث ترک خوردن متریال کف نشود.

• متریال کفسازی باید در برابر مواد شیمیایی خانگی مقاومت لازم را داشته باشد تا هنگام شستشو ونظافت تغییر رنگ ندهد .

• نباید به کفسازی فقط به عنوان یک پوشش برای کف نگاه شود بلکه کفسازی یک نوع متریالی است که می‌تواند به فضا زیبایی و جلوه ببخشد و حتی کارایی فضا را بیشتر کند.

درصورت هرگونه راهنمایی جهت انتخاب و خرید متریال و همچنین تجهیزات نصب مجموعه سرام پخش آماده خدمت رسانی و راهنمایی به کاربران گرامی می‌باشد.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments