پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

شرایط دوقطب اصلی تولید کاشی بعد کرونا 

شرایط دوقطب اصلی تولید کاشی بعد کرونا 

شرایط دوقطب اصلی تولید کاشی بعد کرونا 

صنعت کاشی و سرامیک ایتالیا با شیوع کرونا تعطیل شد. اسپانیا چطور؟

زنگ خطر در ایتالیا به صدا درآمده

شرایط دوقطب اصلی تولید کاشی بعد کرونا  | جیووانی ساوروانی، رئیس انجمن سرامیک ایتالیا، هشدار می دهد: “ما بسیار نگران هستیم زیرا تصمیمات گرفته شده توسط دولت ایتالیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، به شدت به رقابت اقتصادی در این بخش آسیب می رساند.”

از ۲۲ مارس با حکم نخست وزیری با هدف جلوگیری از گسترش شیوع کرونا، تمام فعالیت های تولیدی غیر ضروری در ایتالیا تعطیل شد، از جمله تولید کاشی و سرامیک و همین طور بخش بالادست آن یعنی تولید ماشین آلات مورد نیاز صنعت سرامیک.

به تولید کنندگان کاشی ۳ روز اضافه تر برای تعطیل کردن کوره های خود و تکمیل محموله های آماده شده برای ارسال زمان داده شد. اما هیچ کدام از این تمهیدات به نگرانی ها بابت شرایط تولیدکنندگان ایتالیایی کاشی کمک نکرده است.

در واقع رهبران صنعت کاشی سرامیک ایتالیا نگران اوضاع پس از شیوع کرونا هستند چرا که با تصمیمات گرفته شده از سوی دولت مبنی بر جلوگیری از شیوع این بیماری، تهدیدی جدی در رقابت اقتصادی بین المللی این بخش پدید می آید. این تصمیمات نه تنها به شرکت های تولیدی کاشی سرامیک آسیب می رساند بلکه موجب می شود تا این شرکت ها گردش مالی و سهم بازار را از دست دهند و در نهایت به کل اقتصاد کشور آسیب وارد می شود.

شرایط دوقطب اصلی تولید کاشی بعد کرونا 

خطر از دست دادن سهم بازار برای بازار کاشی ایتالیا

شرایط دوقطب اصلی تولید کاشی بعد کرونا  | نگرانی اصلی در حال حاضر خطر از دست دادن سهم بازار توسط رقبای اصلی اروپایی ایتالیا، یعنی تولید کنندگان کاشی اسپانیایی ست که علی رغم هشدارهای اضطراری بهداشت ملی همه فعالیت های اقتصادی و حمل و نقل داخلی و صادراتی خود را انجام می دهند. قبل از شیوع ویروس کرونا در جهان، برآوردهای اقتصادی سال ۲۰۲۰ حاکی از بهبود شرایط صنعت کاشی سرامیک اسپانیا به دنبال عدم موفقیت در تولید سال ۲۰۱۹ بوده است.

شایان به ذکر است که به رغم کاهش چشم گیر بخش تولیدی (میزان تولید به ۵۰۳ میلیون متر مربع (۵-%) کاهش یافت) صنعت کاشی سرامیکی اسپانیا به لطف عملکرد قوی هم در بازار داخلی (۸+%) و هم در بازارهای صادراتی (۳+%)، رشد ۴ درصدی در گردش مالی در سال ۲۰۱۹ تا ۳،۷۴۰ میلیون یورو ثبت کرد.

در واقع از ۲۹ مارس همه فعالیت های غیرضروری (از جمله صنعت سرامیک) در اسپانیا تعطیل شده اما طی دو دستور بعدی، اجازه ادامه فعالیت های حمل و نقل کالاها در انبار برای بازراهای صادراتی و داخلی اسپانیا از سوی وزارت صنعت این کشور داده شده است.

صنعت سرامیک ایتالیا قبلاً اعلام کرده تمام اقدامات مورد نیاز برای تضمین سلامت و ایمنی کارگران کارخانه، کارگران انبار و حمل و نقل را رعایت می کند، همچنین کارمندان اداری این صنعت می توانند فعالیتشان را به صورت دورکاری انجام دهند.

شرایط دوقطب اصلی تولید کاشی بعد کرونا 

بعد از قرنطینه، یک روز را هم از دست نمی دهیم

جوزپه لس (به عنوان رئیس فدراسیون ملی انجمن های تولید کنندگان کالاهای سرمایه):” شرکت های ایتالیایی باید به کار خود برگردند، ما نمی توانیم یک روز دیگر را از دست دهیم”

درخواست تجدید نظر رئیس فدراسیون تولید کنندگان کالاهای سرمایه ایتالیا (که شاملACIMAC  انجمن تولید کنندگان ماشین آلات سرامیک می شود)، از مؤسسات ایتالیایی و فدراسیون کارفرمایان (federation Confindustria ) که از ۱۳ آوریل بتوانند شرکت ها را مجدداً راه اندازی کنند.

وی گفت: “همانطور که قبلاً به رئیس کنفدارسیون Vincenzo Boccia و نمایندگان موسسات ایتالیایی درخواست نوشتیم، اگر بخواهیم از فروپاشی غیرقابلِ برگشت سیستم اقتصادی خود جلوگیری کنیم، حداکثر تا ۱۳ آوریل باید هرچه سریعتر به کار خود برگردیم.”

این سخنان جوزپه لسس، رئیس فدراسیون ایتالیایی از شرکت های تولیدکننده کالاهای سرمایه ایست که در تمامی بخشهای صنعتی فعالیت دارد. صنعتی که از بیش از ۵،۱۰۰ شرکت در سراسر کشور با گردش مالی ۵۰ میلیارد یورو تشکیل شده و سهم صادراتی بسیار بالایی (نزدیک به ۷۰٪) در اقتصاد ایتالیا ایفا می کند و ۲۰۰ هزار نفر نیروی کار در آن مشغول به کار هستند.

جبران مالی به تنهایی مشکلی را از صنعت کاشی حل نخواهد کرد

همچنین او هشدار داد: “با توجه به محدودیت های بودجه دولتی و ماهیتِ وابسته به سطح جهانی کل اقتصاد ایتالیا، این غیرقابل تصور است که اکثر فرایندهای تولید را دیگر تعطیل نگه داریم و تصور شود که می توان آنها را صرفاً جبران مالی کرد.”

ما نباید فراموش کنیم که بسیاری از کشورها، به ویژه آلمان، بزرگترین رقیب بخش هایی صنعتی، فعالیت های تولیدی خود را ادامه می دهند. این منجر به فرسایش سهام بازار می شود که طی سالها با این همه کار سخت و سخت کار کرده ایم، در نتیجه از دست دادن سفارشات و مشتریان به مشاغل که در عوض به فعالیت خود ادامه می دهند. ”

 

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments