پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چطور در رکود اقتصادی پس از کرونا بفروشیم؟

چطور در رکود اقتصادی پس از کرونا بفروشیم؟

چطور در رکود اقتصادی پس از کرونا بفروشیم؟

بهبود فروش در رکود اقتصادی پس از کرونا

چطور در رکود اقتصادی پس از کرونا بفروشیم؟ | فرض کنید پس از کرونا، شما در مغازه کاشی سرامیک خود نشسته اید و به فروش کاشی سرامیک، پرسلان، اسلب و یا سنگ طبیعی مشغول هستید.

هر چند شما ویترین جالب و تمیزی برای مغازه تدارک دیده اید و کالاهای باکیفیتی نیز می فروشید، ولی باز هم می دانید که حداقل ۵۰ درصد افرادی که به مغازه شما مراجعه می کنند، تنها نگاه کوتاهی به کاشی سرامیک و سایر محصولات می اندازند و پس از مکث کوتاهی، با بی اعتنایی از مغازه شما می روند و حتی زحمت سوال پرسیدن هم را به خود نمی دهند!

با توجه به رکود اقتصادی پس از کرونا، احتمالاً شما هم مانند هر فروشنده دیگری، از این تراژدیِ تلخ فراری هستید و مایلید رهگذران بیشتری را به مشتری تبدیل کنید!

چرا باید به این نکات توجه کنم؟

شیوع کرونا تنها در بخش بهداشتی مشکل نشده، در واقع کرونا، اقتصاد جهانی را نیز بیمار کرده است. پیش بینی ها خبر از کاهش  ۱.۵% حجم اقتصاد جهانی می دهد. (برای مقایسه کافی ست اشاره کنیم که بحران مالی ۲۰۰۸ تنها ۰.۲% از حجم اقتصادی جهان را کاهش داد.) اثرات اقتصادی شیوع کرونا، حتی با تمام شدن آن ادامه می یابد. صنف کاشی سرامیک نیز از رکود اقتصادی پس از کرونا مستثنا نیست و در نهایت خرده فروشی ها و مغازه کاشی سرامیکی به بقای خود ادامه می دهد، که راهکارهای نوین بازاریابی را عملی کنند و پاسخ پرسش “چطور در رکود اقتصادی پس از کرونا بفروشیم؟” را بدهند.

چطور در رکود اقتصادی پس از کرونا بفروشیم؟

« چطور در رکود اقتصادی پس از کرونا بفروشیم؟ » چالش دور از ذهنی نیست!

با توجه به این که درصد زیادی از مراجعه کنندگانی که به مغازه کاشی سرامیک یا سنگ فروشی مراجعه می کنند واقعا قصد خرید دارند، ناگفته پیداست که این آرزوی بسیاری از فروشندگانِ مغازه کاشی سرامیک است که تعداد مشتریان خود را افزایش دهند و از این طریق عملکرد فروش خود را بهبود بخشد.

سوالی که مطرح است و سرام پخش می خواهد پاسخ های آن را بررسی کند؛ این سوال است: در دوران رکود اقتصادی پس از کرونا، بهترین راهکارها برای بالا بردن میزان فروش، زمانی که مشتری ها از دست به جیب شدن می ترسند، چیست؟

بیایید با هم پاسخ های قابل ارائه به این پرسش را مرور کنیم:

۱.مشتری ها را خوشحال کنید.

یا با مشتری ارتباط موثر برقرار کنید. بسیاری از فروشندگان کاشی سرامیک و همچنین خریداران از فضای حاکم بر مغازه کاشی سرامیک و برخورد مسئولین فروش گله دارند.

زمانی که مشتری از شما احساس خوبی دریافت نکند، در این فضا معمولاً نوعی جو بی اعتمادی حکمفرماست که احتملا بعد از مدتی شما هم از این تنش احساس نارضایتی می کنید.  بنابراین سعی نکنید در همان اول و با شتاب، یک کالا را به مشتری غریبه خود بفروشید.

چطور ارتباط موثر با مشتری پیدا کنم؟

مطلب راههای جذب مشتری در مغازه کاشی فروشی تهیه شده از مجله سرام پخش را بخوانید. در این مطلب  راهکارهایی ساده برای فروش بیشتر یک مغازه کاشی سرامیک ارائه شده و کمک شایانی در این زمینه به شما خواهد کرد.

نکته مهم دیگر آنکه…

بهتر است خرید را در همان جلسه اول نهایی کنید، اما برخی از مشتریان کاشی سرامیک نیز مایل هستند که از مغازه کاشی سرامیک دیگر هم بازدید داشته باشند. پس کارت ویزیت مغازه را به آنها بدهید یا شماره تماس یا ایمیل آنها را بگیرید و در شبکه های اجتماعی با آنها ارتباط بگیرید.

۲.خدمات رایگان ارائه بدهید.

اگر اوضاع به گونه ای نیست که بازدیدکنندگان بخواهند با آغوش باز، محصولات شما را بپذیرند، قدری به عقب بیایید و به آنها اجازه دهید اندکی کاشی سرامیک را با انگشتان خود لمس کنند.

تبلیغ و توضیح درباره خدماتِ رایگان ممکن است دیدِ یک شخص نسبت به محصول و مغازه کاشی سرامیک شما را کاملاً دگرگون کند.

چطور در رکود اقتصادی پس از کرونا بفروشیم؟

روی این سوال خوب فکر کنید: یک خریدار کاشی سرامیک به چه اطلاعات و خدماتی نیاز دارد؟ و شما تا چه اندازه می توانید به او کمک کنید؟

شرایط استفاده از خدمات با تخفیف ویژه یا رایگان را به حد کافی تسهیل کنید تا مزایای مغازه کاشی سرامیک شما، چشم مشتریان را بگیرد.

البته از سوی دیگر، این زمان باید به حد کافی کوتاه باشد تا فرد را به خریداری کالا علاقه مند سازد (یعنی ارزش خدمات اضافه، نباید آن قدر طولانی باشد که جای خرید را بگیرد).

۳.قیمت بدهید.

گاهی اوقات تعلل بیش از حد در دادن قیمت ها تمام کارها را خراب می کند.

پس اگر می خواهید در رکود اقتصادی پس از کرونا بفروشیم؛ رک و راست، به مشتری قیمت بدهید و سپس از او بپرسید: با توجه به هزینه ای که سرویس ما دارد، آیا مایل به خرید آن هستید؟  اگر زیر بار نرفت، بگویید در حال حاضر ما نمی توانیم کالاهای خود را با قیمت پایین تر عرضه کنیم اما تا جای ممکن پرداخت را برای مشتری ساده کنید تا مشتری به ادامه داد و ستد با شما متمایل شود.

۴.ارتباط طولانی مدت برقرار کنید.

قرار نیست در اولین برخوردی که مشتری با شما دارد، یک معامله جوش بخورد اما شما می توانید یک مکانیسم ارتباطی با او برقرار کنید. به عبارت دیگر پس از همان بار اول، مشتری را رها نکنید بلکه با وی ارتباط برقرار نموده و او را تنها نگذارید.

طبق قاعده، به احتمال زیاد، افرادی که با آنها آشنایی و ارتباط دارید، بیش از غریبه ها و دیگران از شما خرید خواهند کرد.

البته فراموش نکنید که شما نمی توانید به گونه ای برنامه ریزی کنید که کل این مکانیسم به طور خودکار انجام شود، اما قادرید آن را به گونه ای طرح ریزی نمایید که روند کار، به سادگی و سهولت پیش برود.

۵.سوال بپرسید.

فردی را در نظر بگیرید که واردِ مغازه کاشی سرامیک شما شده و در حال سبک و سنگین کردن کاشی و سرامیک های دکور شده مغازه است و هنوز تصمیمی برای خرید نگرفته است.

یکی از بهترین روش ها برای متقاعد کردن وی به خرید این است که از وی سوالی بپرسید.

ببینید این مشتری بالقوه، به دنبال چه محصولی است و یا دنبال چه ویژگی خاصی در کاشی سرامیک است که آن را ارزیابی می کند.

از او بپرسید چرا این کالا را امتحان نمی کنید؟

سپس به آنها اجازه بدهید که کالا را محک بزنند. فروش به تدبیر و تیزهوشی نیاز دارد، نه فقط زمان صرف کردن و استفاده از روش های کهنه. شما باید جواب های مشتریان را ارزیابی کرده و به دنبال محصولی باشید که مشتری با خرید آن، احساس رضایت کرده و برای خریدهای احتمالی بعدی دوباره به شما مراجعه کند.

۶.چند جور قیمت بدهید.

قرار نیست همه کالاهای شما حتی اگر از همه کاشی سرامیک باشند، قیمت یکسانی داشته باشند.

افراد بر اساس موجودی جیب خود، ممکن است به سراغ کالاهای درجه یک یا دو و یا حتی درجه سه بروند.

وقتی هر سه نوع، یک قیمت داشته باشند، انتخاب قدری سخت می شود که ممکن است مشتری از خرید صرفنظر کند ولی با ارائه سه قیمت متفاوت، کار را راحت تر می کنید.

۷.اندکی مهلت بدهید!

ما همه سرمان شلوغ است و کارهای زیادی داریم که باید انجام بدهیم. مشتری ها هم همین گونه هستند. شرایط اقتصادی که در این زمان بر جامعه حاکم است باعث می شود که گاهی اوقات افراد نه برای فرار از پول خرج کردن، بلکه به این دلیل که حواس شان به کالاها و پیشنهادهای شما نیست، آن را رد می کنند.

پس مراقب باشید!

در این مواقع، مقداری زمان در اختیار آنها بگذارید تا وارد ارتباط عمیق تری با شما و مغازه شما وارد شوند و با کاشی سرامیک و هر محصول دیگری که قصد عرضه و فروش آن را دارید، سر و کله بزنند.

آن وقت راحت تر و بهتر می توانند تصمیم بگیرند. اگر چه این کار باعث می شود برخی بازدیدکنندگان قید خرید را بزنند ولی در مجموع، این روش با موفقیت همراه است و باعث جذب مشتریان احتمالی خواهد شد.

۸.ریسک خرید را کاهش دهید.

خرید نکردن مردم، چند دلیل بیشتر ندارد: قیمت، اعتماد یا فقط به این علت که در آن زمان خاص، برای خرید آمادگی ندارند.

شما باید این معادله را معکوس کنید و این چالش های سه گانه را از بین ببرید: اطلاعات کافی به مشتری مردد ارائه کنید؛ گارانتی سفت و سختی برای محصول خود دست و پا نمایید یا خدماتی پس از فروش تضمین شده به وی پیشنهاد کنید تا به این طریق ریسک خرید برای مشتری پایین بیاید.

در یک جمله « ترس از خرید را از بین ببرید تا به سود سرشاری دست یابید.»

۹.به اهل فن بفروشید.

واقعیت اینجاست که مشتری ها همیشه برای دست به جیب شدن، با احتیاط و آرام عمل می کنند و در زمان هایی که با رکود مواجه می شوید، این مسئله تبدیل به یک چالش به تمام عیار می شود!

در شرایطی که شما مغازه کاشی سرامیک خود را بعد از دوران کرونا باز می کنید، یک راه غلبه بر این مانع آن است که محصولات خود را فقط به شرکت ها، پیمانکاران و افرادی بفروشید که تولیدات شما را می شناسند و با مزایای آنها آشنا هستند.

این یک دیدگاه و استراتژی محدود کننده ولی موثر در شرایط وخیم اقتصادی و دوران رکود است.

۱۰.تا می توانید اعتمادسازی کنید.

اگر مشتریان شما برای بستن قرارداد مردد هستند، فروش را رها کنید و قدری اعتماد وی را به خود جلب نمایید.

پاورقی: معمولاً اگر افراد بدانند فروشنده قصد ندارد با ترفند و چرب زبانی جیب آنها را خالی کند، راحت تر دست به جیب می شوند!

۱۱.اطلاعات صحیح و رایگان بدهید.

فروشنده های حرفه ای و موفق، مشاوران زبده ای هستند که روی محصولاتشان اشراف کاملی دارند پس اگر واقعاً قصد بهبود فروش دارید، مانند یک آموزش دهنده حرفه ای عمل کنید چرا که یکی از بهترین شیوه های فروش، آموزش قبل از فروش است.

در این روش شما اطلاعات ارزشمندی در اختیار مشتری قرار می دهید؛ از قبیل کاتالوگ، نرم افزارهای شبیه ساز یا … .

اگر افراد بدانند که با چه فروشنده کارکشته و دانایی طرف هستند، معمولاً راحت تر به پای امضای قرارداد می روند.

جنانچه مطلب “ چطور در رکود اقتصادی پس از کرونا بفروشیم؟توجه شما را جلب کرد، مطالب دیگر سایت سرام پخش با موضوع افزایش فروش برای مغازه کاشی سرامیک را از دست ندهید!

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments