پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

شکل، الگو و طرح بندی کاشی ها

شکل، الگو و طرح بندی کاشی ها

شکل، الگو و طرح بندی کاشی ها

شکل، الگو و طرح بندی کاشی ها: جنبه سرگرمی و طراحی های جذاب

 

در حالیکه جنبه‌های بسیار متنوع و شگفت‌انگیزی در دنیای کاشی و سرامیک وجود دارد، شما می‌توانید براساس سلیقه خود شکل‌ها و الگوهای مختلف چیدمان را انتخاب کنید. از شکل‌ها و برش‌های استاندارد به صورت مربع و مستطیل گرفته تا شکل‌های پیچیده و منحصربه‌فرد، همه و همه وجود دارند تا شما بتوانید مطابق سلیقه شخصی خود از بین آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این‌جا قصد داریم تا الگوهای متفاوتی را به شما معرفی کنیم تا الهام‌بخش شما در انتخاب‌تان باشیم.

الگوها و چیدمان و یا اشکال مختلف کاشی و سرامیک یک روش عالی برای ایجاد حس حرکت در نظر مخاطب هستند و تاثیر بسیار زیادی در طرح‌بندی و نمای کاشی‌کاری در محیط خانه و یا محل کار شما دارد. با استفاده از خطوط بندکشی بین کاشی‌ها می‌توان احساس چند بعدی بودن را در مخاطب ایجاد کرد، در حالی که آنها به صورت کاملا مسطح و صاف روی زمین و یا دیوار قرار گرفته‌اند.

  •  طرح با بافت سبدی شکل

این الگو یک الگوی انتقالی است که می­تواند حس مدرن و یا سنتی بودن را در دید فرد ایجاد نماید. انتخاب اینکه بخواهیم کدام حس در مخاطب ایجاد شود، کاملا به نحوه چیدمان محیط پیرامون بستگی دارد.

شکل، الگو و طرح بندی کاشی ها

  • الگوی متناوب

این الگو یکی از طرح‌های کلاسیک، شناخته شده و معروف در چیدمان کاشی و سرامیک است. این الگو به دلیل انعطاف‌پذیری در رنگ و سبک می­تواند برای هر طرحی مناسب باشد. به علاوه این کاشی‌ها را با جنس مواد متفاوت از شیشه گرفته تا چینی و یا سنگ طبیعی می­توانید خریداری کنید. الگوی متناوب، الگویی بسیار زیبا است و حالت پوسته مانند فلس ماهی دارد و به دلیل درخشندگی برای حمام و آشپزخانه مناسب است.

شکل، الگو و طرح بندی کاشی ها

  • الگوی مورب(طرح نشانه)

بدون شک این الگو از سرگرم کننده‌ترین و جذاب‌ترین الگوهاست، چرا که ظاهری مانند امواج دریا به دیوار یا کف‌ها می‌بخشد و این باعث جذابیت چشم‌نواز و بی‌انتها برای محیط شما می‌باشد.

شکل، الگو و طرح بندی کاشی ها

کاشی‌های شش ضلعی بلند و یا شش ضلعی با ابعاد معمولی در طراحی داخلی بهترین گزینه هستند. در شکل فوق نمای زیبایی از این کاشی‌ها نشان داده شده است که فضایی زیبا، مدرن و خیره‌کننده‌ای را در هر مکانی به ارمغان می­آورد.

شکل، الگو و طرح بندی کاشی ها

  • طرح الماس

این کاشی‌ها تقریبا همانند کاشی‌های شش ضلعی هستند، با این تفاوت که کمی جذاب‌تر هستند و می­توانند فضای زیبایی را برای محیط شما ایجاد کنند. این طرح‌ها یادآور مشهورترین جواهرات هستند و چنین احساسی را ذهن مخاطب ایجاد می‌نمایند، بطوری که فرد تمایل دارد آنها را لمس کند تا احساس خوبی را تجربه کند.

شکل، الگو و طرح بندی کاشی ها

  • طرح عربی

اگر بخواهیم در طراحی کمی بیشتر احساسات نشان دهیم و با دیدگاه آزادی‌طلبانه به انتخاب شکل کاشی بپردازیم، می‌توانیم کاشی با شکل عربی را انتخاب کنیم؛ چرا که گلچین شده است و زیبایی طراحی آن بی‌انتهاست.

بدنه اصلی کاشی نه تنها منحصربه‌فرد است، بلکه به دلیل وجود قاب دور آن احساس حرکت را در مخاطب ایجاد می­کند.

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments