پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بررسی کاشی ها از دیدگاه هندسی

بررسی کاشی ها از دیدگاه هندسی

 

بررسی کاشی ها از دیدگاه هندسی: بازی با الگوهای مختلف چیدمان کاشی

کاشی هندسی

کاشی ها در اکثر مواقع با شکل­های هندسی کلاسیک و سنتی در دسترس بودند. برای مثال کاشی های مستطیلی شکل در مسیرهای مترو،کاشی های شش ضلعی در (معمولا در حمام ها به رنگ های سیاه و سفید) و یا کاشی هایی با نقوش اسلیمی در مراکش و…

با این حال یک طراحی مدرن، تقریبا ناآشنا و جذاب که  به تازگی در دنیای کاشی کاری پا گذاشته است می­تواند طراحی های جدیدتری را نمایان کند. مانند کاشی هایی که برجسته هستند و یا شکل خاصی را با چیدمان خاص خود به مخاطب هدیه می­دهند. البته گاهی یک کاشی نمایان گر یک طرح و یا شکل خاص است.

برای داشتن یک طرح مدرن از کنار هم چیدن کاشی ها و پایان دادن آنها در انتهای ردیف کاشی خداحافظی کنید  و در عوض کاشی ها را با الگویی خلاقانه و چشم نواز تنظیم کنید، مانند مستطیل های یک پازل که با اندازه های مختلف در کنار هم قرار می­گیرند.

کاشی های مثلثی شکل رنگی که به واسطه کنار هم قرار گرفتن به صورت تصادفی الگوهای خلاقانه و سنتی مانند مربع و مستطیل را ایجاد کردند . همچنین کاشی های به شکل الماس که میتوانند در زوایای مختلفی قرار گرفته و زمینه­هایی مانند گل یا مکعب را خلق کنند و مخاطب را با تصاویر هیبنوتیزم کننده تحت تاثیر قرار دهند.

اینگونه طرح های هندسی ظاهری جالب تر و جذاب تر به محیط هدیه می­دهند.

کاشی هندسی

تاثیر هندسه کاشی ها بسته به سبک فکری شما می­تواند ظریف تر باشد و انتخاب های جسورانه تری به شما بدهد. به طور مثال کاشی­های سفید شش ضلعی الگویی ظریف تر از کاشی­های سبز تیره مثلثی شکل به محیط می­دهد. شما می­توانید با طرح چشم نواز خود، محیط اتاق خود را زیبا و منحصر به فرد جلوه دهید، این کار به شما اجازه می­دهد تا بخش های دیگر دکوراسیون خانه خنثی به نظر بیایند.

بررسی کاشی ها از دیدگاه هندسی ( بررسی کاشی های  Backsplash )

برای سطوح معمولا کاشی ها از نوع آجری یا مثلثی کاملا صاف به نظر می­رسند. با این حال لبه داخلی(حاشیه) آنها شکل اریب مانند دارند. همین جزئیات در ظاهر کوچک در کاشی ها باعث جذب نور بر روی سطح می­ شود و باعث ایجاد عمق و بعد در کاشی می­شود و یک تلالو نوری را در خیال و تصور مخاطب ایجاد می­نماید.

کاشی های مثلثی شکل انتخاب مناسبی برای آشپزخانه، مخصوصا برای بخش های backsplashe هستند. و انتخاب این نوع کاشی ها ایده ای جسورانه و ناب برای طراحی آشپزخانه است. بنابراین پس از نصب این کاشی ها، انتخاب و نصب کاشی های دیوار و کف آشپرخانه بسیار مهم است.

بررسی کاشی های کف از دیدگاه هندسی

به نظر شما چه چیزهایی باعث می­شود تا طرح جالب تری برای کاشی های کف در محیط ایجاد شود؟ طرح کاشی های کف می­تواند باعث ایجاد طرح های برجسته و چشم نوازی شود که احساس عمق و بعد سوم را در دیدگاه مخاطب ایجاد نماید.

کاشی های بزرگ تولید شدن با واترجت دارای ابعاد بزرگ و الگوهایی هستند که به محیط احساس لوکس بودن را می­بخشد.

طراحی های منسجم و یکپارچه

هندسه کاشی های کف می­تواند طراحی منسجم و یکپارچه را برای کف ایجاد نماید. به ترکیب  کاشی های سیاه و سفید فکر کنید!

مانند کاشی های شش ضلعی که اگر به محیط اضافه شوند با لمس آنها پر از عاطفه و احساس می­شوید.

پیشنهاد: استفاده از سنگ های طبیعی

زیبایی سنگ طبیعی با الگویی منحصر به فرد و خاص را نمیتوان با کاشی دیگری قیاس کرد و این بهترین راه برای ایجاد یک کف(سطح) خیره کننده است. به یک سنگ مرمر عمیق با روکش از جنس برنج فکر کنید، از هر دودیدگاه ظاهری(زیبایی) و دوام برتری دارد.

 

 

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments