پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مزایا و معایب و کاربردهای شیرآلات سفید {بررسی کیفیت شیرآلات سفید}

مزایا و معایب شیرآلات سفید

مزایا و معایب و کاربردهای شیرآلات سفید {بررسی کیفیت شیرآلات سفید}

فهرست مطالب

امروزه با پیشرفت صنعت ساختمان، شیرآلات و ابزار به کار رفته در ساختمان‌سازی نیز پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. یکی از لوازم ضروری در یک سازه، شیرآلات آن است. شیرآلات بهداشتی مانند شیر ظرفشویی، شیر حمام و شیر روشویی از جمله این لوازم ضروری ساختمانی هستند.
شیرآلات سفید رنگ یکی از انواع شیرآلات هستند که در چند سال گذشته به‌وفور در فروشگاه‌های لوازم ساختمانی دیده می‌‎شوند. استفاده از این شیرآلات نیز مانند وسایل دیگر از معایب و مزایای متعددی برخوردار خواهد بود.که در ادامه از مجله سرام پخش به بررسی مزایا، معایب، کاربری ها و کیفیت شیرآلات سفید می پردازیم.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات آشپزخانه از بازار آنلاین سرام پخش

شیرآلات آشپزخانه

مزایای استفاده از شیرآلات سفید

شیرآلات سفید هم مانند بقیه شیرآلات مزایایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

• ایجاد حس پاکیزگی و تمیز بودن

• القای حس آرامش

• کمک به روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان داده شدن فضا

• هماهنگی بالا با تمامی دکوراسیون‌ها

• تمیزی راحت این نوع شیرآلات

• مناسب برای سرویس بهداشتی

• استفاده در انواع چیدمان اعم از سنتی و مدرن

مزایای استفاده از شیرآلات سفید

معایب شیرآلات سفید

• شیرآلات سفید رنگ نسبت به سایر شیرآلات مانند شیرآلات استیل قیمت بالاتری دارند. علت این گرانی آن است که آبکاری شیرآلات سفید به‌مراتب دشوارتر است و این موضوع هزینه‌های تولید را افزایش خواهد داد

• جنس اکثر شیرآلات سفید ممکن است از چینی شکننده باشد که این جنس شیرآلات سفید دوام و طول عمر چندانی ندارند.

معایب استفاده از شیرآلات سفید

دلایل انتخاب شیرآلات سفید

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب شیرآلات سفید برای کاربران بدون شک ظاهر لوکس و دلنشین آن است. این شیرآلات نمایی منحصر‌به‌فرد به دکوراسیون ساختمان شما می‌بخشند. افراد کمتری در ساختمان‌های خود از شیرآلات سفید به‌خاطر رنگ خاص آن استفاده می‌کنند و شما در این مورد می‌توانید نسبت به بقیه متمایز شناخته شوید. همچنین دلیل انتخاب رنگ سفید شاید خاصیت آرامش بخش بودن آن برای شما باشد که این حس را با شیرآلات سفید به دکوراسیون خانه اضافه کنید.

—————————————-

 برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله شیرآلات چه رنگی خوبه؟ را مطالعه بفرمایید .

—————————————-

دلایل انتخاب شیرآلات سفید

کاربردهای شیرآلات سفید

شیرآلات سفید بر اساس کاربرد و کارایی آن‌ها طراحی و تولید خواهند شد. عموما شیری که در آشپزخانه و قسمت ظرفشویی نصب شده است با شیرآلات سرویس بهداشتی متفاوت خواهد بود. بنابراین این شیرآلات در مدل ها و با کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به برررسی انواع مدل های آن می پردازیم.

شیر روشویی

ازآنجایی‌که این شیر در قسمت بهداشتی سازه قرار خواهد گرفت، نوع سفید آن بهتر است. رنگ سفید حس تمیزی و پاکی به انسان القا می‌کند و همین امر باعث زیبا و پاکیزه‌تر جلوه دادن محیط سرویس بهداشتی خواهد شد.

شیر دستشویی

به‌ طورکلی شیرآلات سرویس بهداشتی برای ایجاد حس پاکی بهتر است به رنگ سفید باشند. رنگ سفید آلودگی را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد و به‌همین‌دلیل انسان وادار خواهد شد که سرویس بهداشتی را به‌طور‌مرتب نظافت کند.

شیر حمام

یکی از انواع شیرآلات سفید، شیردوش و شیرآلات حمام است و رنگ آن با کاشی و سرامیک حمام در هر طرح و رنگی همخوانی خواهد داشت. البته امروزه در دکوراسیون مدرن از شیرآلات سفید توکار برای افزایش فضای حمام استفاده خواهد شد.

شیر ظرفشویی

امروزه با وجود آشپزخانه متصل به اتاق پذیرایی، یکی از بیش‌ترین چیزهایی که به چشم خواهد آمد، شیرآلات استفاده ‌شده در ظرفشویی است. درصورتی‌که از شیر باکیفیت و سفید استفاده شود، سلیقه منحصر به ‌فرد و پاکیزگی صاحب‌ خانه را برای مهمان ایجاد خواهد کرد.

شیرآلات هوشمند

این نوع از شیرآلات در چند سال اخیر به دلیل زیبایی ظاهری و صرفه‌جویی در مصرف آب طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. طراحان شیرآلات هوشمند یا چشمی نیز این شیرها را با مدل و طرح شیرآلات سفید تولید کرده‌اند. شیرآلات هوشمند با انواع و کاربرد متفاوت در مکان‌های مختلف مانند حمام، روشویی و آشپزخانه استفاده خواهند شد.

شیر روگازی

شیر روگازی که به شیر قابلمه پر کن نیز معروف است، امروزه در دکور آشپزخانه‌های مدرن بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. در هنگام انتخاب شیر روگازی باید به جنس این نوع شیرآلات به دلیل قرارگرفتن آن در معرض حرارت توجه کرد. انتخاب رنگ سفید شیر روگازی می‌تواند علاوه‌بر دادن جلوه‌ای زیبا، لوکس و امروزی به خانه، لکه‌های روی آن در بلند مدت به‌اندازه سایر رنگ‌ها خودنمایی نمی‌کنند و عمر مفید قابل توجهی دارند.

شیرآلات توکار

یکی دیگر از انواع شیرآلات، نوع توکار آن است. تقریبا تمامی اتصالات شیرآلات توکار داخل دیوار جاگذاری شده‌اند و قابل دید نیستند. این شیرآلات از مزایای فراوانی همچون زیبایی ظاهری، ایجاد فضای بیش‌تر، انعطاف در چیدمان و استحکام بالا برخوردار هستند. شیرآلات توکار سفید رنگ، هویتی کاریزماتیک به محیط خانه شما می‌بخشند و ظاهری دلنشین به وجود می‌آورند.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

شیرآلات سفید خوبه؟

زمانی انتخاب شیرآلات سفید مناسب خواهد بود که به کیفیت و جنس آن توجه شده باشد. در بازار جنس‌های مختلفی از این نوع شیرآلات مانند برنج، سرب خشک، پلاستیک و چینی وجود دارد. طبق آمار به‌ دست ‌آمده از خرید این لوازم ضروری، جنس برنجی آن به دلیل کیفیت و استحکام بالاتر درصد بیش‎تری از خرید را به خود اختصاص داده است.
جنس سرب خشک به‌دلیل وجود سرب برای سلامتی انسان مضر است. همچنین بعد از مدتی استفاده ممکن است شیر خورده شده و سرب آن همراه آب وارد بدن شود. بنابراین بهتر است از این جنس خریداری نشود. جنس چینی شیرآلات سفید بسیار شکننده هستند و ممکن است با ضربه کوچک ترک بردارند و شکسته شوند. 
جنس پلاستیکی این شیرآلات نیز از مقاومت کمی در برابر حرارت و برودت برخوردار هستند. بعد از دقت در جنس باید به نوع آبکاری آن نیز توجه داشت. شیرآلات سفید از جنس کروم آبکاری بهتری دارند و رنگ آن‌ها دیرتر از بین خواهد رفت. همچنین از دوام و استحکام بیش‌تری در مقابل انواع ضربه، حرارت و یخ‌‌‌زدگی برخوردار هستند. درحقیقت شیرآلات در روند تولید ابتدا رنگ کروم یا استیل به خود می‌گیرند و سپس لعاب‌کاری خواهند شد.
نکته مهم دیگری که هنگام خرید شیرآلات سفید باید موردتوجه قرار گیرد، نوع چیدمان فضای قرارگیری شیرآلات است. برای داشتن دکوری زیبا مطمئنا به این هماهنگی نیاز دارید. عموما شیرآلات سفید با تمامی دکورها قابل همخوانی و ست شدن هستند. در گام بعدی انتخاب این نوع شیرآلات، باید توجه داشت که شیرآلات سفید لکه پذیری کم‌تری در مقابل شیرآلات دیگر دارند. همچنین در مدت‌زمان کوتاه و به‌راحتی تمیزی اولیه خود را به ‌دست خواهند آورد.

شیرآلات سفید خوبه

کیفیت شیرآلات سفید

برای انتخاب و نصب هر نوع شیرآلات باید به کیفیت و دوام آن توجه کرد. کیفیت شیرآلات سفید به آبکاری آن بستگی دارد. هر چه از فناوری پیشرفته‌تری در تولید و ساخت آن استفاده شود، بی‌شک کیفیت و استحکام بیش‌تری خواهد داشت. لکه پذیری و ظاهر شیرآلات نیز کیفیت این محصولات را بیان خواهد داشت.
شیرآلات سفید عموما لکه پذیری پایین‌تری نسبت به باقی شیرآلات دارند. البته هنگام خرید باید به ضمانت محصول نیز توجه کرد. گارانتی محصول را می‌توان تضمین کیفیت کالا دانست و با خیالی آسوده محصول را خرید.

سخن پایانی
شیرآلات یکی از لوازم ضروری در ساختمان‌ هستند و سازندگان بناهای مختلف از این شیرآلات با توجه به کاربرد و محل قرار گرفتن آن استفاده خواهند کرد. البته در هنگام انتخاب باید به نکات مختلفی مانند کاربرد، جنس، کیفیت و بودجه مالی، سلیقه و نوع چیدمان محل نیز توجه کرد. امروزه شیرآلات سفید از توجه ویژه‌ای در بین خریداران شیرآلات برخوردار شده است. استفاده از این نوع شیرآلات علاوه بر هماهنگی با دکور، موجب افزایش زیبایی و همچنین نظافت سریع و آسان آن خواهد شد.برای خرید آسان و اینترنتی شیرآلات سفید می توانید از طریق بازار آنلاین سرام پخش مراجعه کنید.

سوالات متداول…

برای اینکه عمر شیرآلات را افزایش دهید باید به نظافت و نگهداری درست آن توجه کنید. عموما در جعبه بسته‌بندی این محصولات نکات مهم نگهداری بیان‌شده است و بهتر است این مراحل را به ترتیب انجام داد.

به‌هیچ‌ وجه از شوینده‌های اسیدی و شیمیایی مانند انواع سفیدکننده و جوهر نمک استفاده نشود. استفاده از ترکیب سرکه و آب، آب و صابون یا جوش‌شیرین برای نظافت این شیرآلات توصیه می‌شود.

بهتر است هر شب و بعد از آخرین استفاده از شیرآلات، آن‌ها را با حوله نرم خشک کنید.

این شیرآلات سفید رنگ از جنس‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. آلیاژ برنجی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

شیرآلات هوشمند چشمی یا لمسی گزینه مناسبی برای کاهش مصرف انرژی آب هستند. امروزه این نوع شیرآلات در انواع و اجناس مختلف طراحی و تولید شده‌اند.

بله؛ شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط خرید اقساطی شیرآلات سفید به صفحه مربوطه در سایت سرام پخش مراجعه کنید.

مقالات پیشنهادی….

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments