پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت شیرآلات روکار و توکار+ مزایا و معایب و کاربرد شیرآلات روکار و توکار!

مقایسه شیر روکار و توکار

فهرست مطالب

با توجه به مسئله مهم کمبود زمین برای ساخت خانه و افزایش تقاضا برای آن، مهندسان ساختمان‌سازی در این عرصه به سوی آپارتمان‌سازی روی آورده‌اند. آپارتمان‌سازی با وجود همه مزایای آن، یک مشکل بزرگ دارد. این مشکل، عدم فضای کافی برای تمام بخش‌های خانه است. در نهایت به دلیل این کمبود فضا، طراح دکوراسیون داخلی باید حداکثر استفاده از این محیط را ببرد.

از این رو، طراحان دکوراسیون داخلی چاره جز استفاده از شیرآلاتی که کم‌ترین فضا را در آپارتمان‌ها اشغال کند، ندارند. البته در زمان انتخاب، علاوه بر در نظر گرفتن فضا محیط داخلی ساختمان باید عواملی چون قیمت، مزایا و معایب استفاده از نوع شیرآلات به کاررفته را نیز مورد توجه قرار داد.

تفاوت شیرآلات توکار و روکار

معرفی شیرآلات روکار

شیرآلاتی که تمام مراحل اتصال آن قابل دیدن باشد، به‌عنوان شیرآلات روکار شناخته خواهند شد. این نوع شیرآلات به طور معمول در خانه‌های قدیمی به‌ویژه در خانه مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها دیده می‌شوند. شیرآلات روکار معمولا به‌عنوان شیر ظرفشویی روی سینک یا کابینت آشپزخانه نصب خواهند شد.
اجرای شیر روشویی روی کاسه روشویی نیز در سازه‌های قدیمی، از نوع شیرآلات روکار هستند. طراحان داخلی ساختمان در گذشته، از این مدل شیرآلات بسیار استفاده می‌کردند. نحوه کار کردن با آن‌ها به این گونه بوده که به‌واسطه دو اهرمی که می‌چرخاندند، میزان خروج آب از شیر و دمای آن را تنظیم می‌کردند.

شیرآلات روکار چیست؟

معرفی شیرآلات توکار

امروزه در تمامی عرصه‌های ساختمان‌سازی به ویژه مصالح و متریال، پیشرفت‌های چشمگیری به وجود آمده است. یکی از این پیشرفت‌ها در بخش شیرآلات بوده و آن هم شکل‌گیری شیرآلات توکار است. درتعریف دقیق شیرآلات توکار باید گفت که تمام اجزای این نوع شیرآلات به غیر از علم و دسته سرد و گرم آن، در داخل دیوار پشت سر خود قرار گرفته است و تنها این دو بخش دسته شیر در کنار قاب روی مغزی قابل مشاهده هستند.

—————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله شیرآلات توکار چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

—————————————


امروزه شیرآلات حمام، شیر توالت و شیر روگازی از این نوع شیرآلات بوده که علاوه بر ایجاد زیبایی در محیط، مناسب فضا‌های کوچک نیز هستند. استفاده از شیرآلات توکار نزد معماران و طراحان داخلی ساختمان با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. بسیاری از افراد با توجه به اشغال حداقل فضای ممکن و کارایی عالی در کنار ایجاد جلوه مدرن، از شیرآلات توکار هنگام تغییر دکوراسیون منزل بهره خواهند برد.

شیرآلات توکار چیست؟

تفاوت شیرآلات روکار و توکار چیست؟

در شیرآلات روکار مانند انواع برخی مدل‌های شیر روشویی، تمام اتصالات آن در دسترس هستند اما در شیرآلات توکار فقط دو بخش علم و دسته سرد و گرم قابل مشاهده هستند. مهم‌ترین تفاوت در مدل شیر توکار و روکار، در نحوه و طرز نصب نمایان می‌شود.
هنگام نصب شیرآلات توکار، شخص نصاب با سختی و مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. برای انجام نصب راحت‌تر شیرآلات توکار، هنگام ساخت ساختمان باید این مسئله در نظر گرفته شود تا فضای لازم داخل دیوار طراحی شده و خالی گذاشته شود. اگر هنگام ساخت منزل به این امر توجه شود، نصب شیرآلات توکار راحت و بدون هرگونه سختی خواهد بود.
در زمان نصب شیرآلات روکار، نیازی به انجام هیچ کدام از این مراحل نیست. پس از اتمام تمام مراحل ساختمان‌سازی، نوبت به انجام مرحله آخر یعنی نصب شیرآلات روکار می‌رسد. نصب این نوع از شیرآلات راحت‌تر انجام می‌گیرد و نیازی به تصمیم‌گیری پیش از ساخت بنا نیست.

خرید آسان و اقساطی شیرآلات توکار از بازار آنلاین سرام پخش

مزایا و معایب شیرآلات روکار

استفاده از شیرآلات روکار، امروزه به دلیل طرح‌های جدید و مدرن آن از سوی طراحان داخلی ساختمان با استقبال بسیاری مواجه شده است. البته این نوع شیرآلات مزایا و معایبی با خود هنگام نصب و پس از آن به همراه خواهند داشت. از اصلی‌ترین مزایای آن، عبارتند از:
۱) عدم نیاز به متخصص هنگام نصب

۲) نصب آسان

۳) صرف وقت و هزینه کم هنگام نصب شیرآلات روکار

۴) قیمت مناسب این نوع شیرآلات

۵) قابل دسترس بودن شیرآلات روکار

از اصلی‌ترین معایب شیرآلات روکار در ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تنوع شیرآلات روکار نسبت به شیرآلات توکار کم‌تر است و ظاهر خیلی لوکسی نسبت به نوع توکار ندارند.

• به علت تماس هر دو دست به شیرآلات روکار، استفاده از این نوع شیرآلات در مکان‌های عمومی مثل سرویس بهداشتی عمومی توصیه نخواهد شد.

• به دلیل وجود اهرم و چرخاندن آن برای تنظیم دمای آب در کنار میزان فشار آن، مصرف آب بالایی دارند.

• امکان پوسیدگی در شیرآلات روکار بسیار است و همچنین نوع استیل شیرآلات روکار، امکان دارد دچار زنگ زدگی شود.

مزایا و معایب شیرالات روکار

مزایا و معایب شیرآلات توکار

نصب شیرآلات توکار در ساختمان مزایا و معایبی دارد. از اصلی‌ترین مزایای آن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) مصرف آب کم

۲) مناسب بودن برای سرویس‌های بهداشتی کوچک

۳) امکان تمیز کاری راحت

۴) دارای نمایی زیبا و لوکس

۵) طول عمر و ماندگاری بالا

در رابطه با معایب استفاده از شیرآلات توکار، موارد زیر مورد توجه قرار می‌گیرند:

• دیوار باید از یک مساحت و ضخامت کافی برخوردار باشد تا امکان نصب این نوع از شیرآلات شکل بگیرد.

• نصب شیرآلات توکار، ز‌مان‌بر بوده و هزینه اجرای آن نیز گران خواهد بود.

• در صورت استفاده از این نوع شیرآلات در حمام، هنگامی که آب به سردوش انتقال پیدا می‌کند؛ کم کم سبب جمع شدن رسوب شده و آب دچار افت فشار می‌شود.

• نصب شیرآلات توکار، نیاز‌مند نیرویی متخصص و خبره است. این فرد ابتدا باید مسیر لوله کشی آب در درون دیوار را درست تشخیص دهد تا هنگام تخریب دیوار، با مشکلی مواجه نشود.
‌ امکان تعمیر شیرآلات توکار هنگام نم دادن بسیار دشوار خواهد بود. در چنین زمانی مجبور به تخریب بخش‌هایی از دیوار خواهند شد تا محل مورد نظر را پیدا کنند. در نتیجه پیدا کردن محل خرابی و تعمیر آن، زمان‌بر و نیاز‌مند صرف هزینه بسیاری است.

مزایا و معایب شیرآلات توکار

موارد مصرف شیرآلات توکار و روکار

اگر چه متراژ محیط، قیمت این دو مدل شیرآلات و پیشنهاد‌های طراحان داخلی نیز در هنگام انتخاب نوع آن‌ها تاثیر‌گذار هستند، استفاده از شیرآلات توکار یا روکار در فضای داخلی ساختمان کاملا سلیقه‌ای است. معمولا از شیرآلات توکار در فضا‌هایی که کوچک هستند، بیش‌تر استفاده می‌شود. به طور مثال کوچک بودن سرویس بهداشتی به‌تنهایی آزار دهنده است. حال اگر از شیر آلات روکار استفاده شود، اوضاع از این نیز بدتر خواهد شد.
استفاده از شیرآلات توکار فقط منحصر به فضا‌های کوچک نیست و طراحان داخلی ساختمان به خاطر تنوع در ظاهر و ایجاد نمایی زیبا در محیط، در فضا‌های بزرگ نیز از این نوع شیر آلات استفاده می‌کنند. شیر آلات روکار نیز همچنان در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند اما با توجه به معایبی که دارند، میزان استفاده از آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

سخن پایانی
اگر دنبال خرید شیرآلات و نصب آن‌ها در محیط برای تغییر دکوراسیون هستید، حتما به مزایا و معایب شیرآلات توکار یا روکار بسیار دقت کنید. امروزه استفاده از شیرآلات روکار با استقبال کم‌تری مواجه شده است اما همچنان طرفداران خاص خود به‌ویژه به‌خاطر تعمیر آسان را دارد.
شیرآلات توکار زیبایی خیره‌کننده و مدرنی را نیز به محیط خواهند بخشید. همین دلیل، خود باعث استقبال بی‌نظیر از این نوع شیرآلات شده است. هنگام انتخاب شیرآلات، پس از بررسی مزایا و معایب دو مدل توکار و روکار، کاملا عاقلانه تصمیم‌گیری کنید تا بعد‌ها دچار پشیمانی نشوید. برای خرید انواع شیرآلات روکار و توکار مانند انواع شیرآلات حمام، روشویی وانواع فلاش تانک … می‌توانید به بازار آنلاین سرام پخش مراجعه کنید.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرتوالت از بازار آنلاین سرام پخش

راهنمای خرید شیر توالت

سوالات متداول…

شیرآلاتی که تمام اتصالات، لوله‌ها و کارتریج آن‌ها قابل مشاهده است تحت عنوان شیرآلات روکار شناخته شده‌اند.

هنگام خرید شیرآلات توکار باید کیفیت مغزی شیر یا اینفینیتی آن مورد بررسی و ارزیابی بسیار قرار بگیرد، زیرا عدم مغزی با کیفیت، سبب نم دادن شیرآلات در دیوار خواهند شد.

مصرف آب کم، عمر طولانی، امکان تمیزکاری راحت و ظاهری زیبا از مزایای خرید شیرآلات توکار محسوب می‌شود.

شیرآلات روکار قدیمی هستند، اما هزینه بسیار بالا در زمان نصب و قیمت بالایی که شیرآلات توکار دارند باعث شده در برخی از ساختمان‌های نوساز از شیرآلات روکار به عنوان شیر ظرفشویی یا شیر روشویی استفاده ‌شود.

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۳

اشتراک در
اطلاع از
guest
13 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments