پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه محاسبه قیمت کاشی کاری ساختمان

نحوه محاسبه قیمت کاشی کاری ساختمان

نحوه محاسبه قیمت کاشی کاری ساختمان

نحوه محاسبه قیمت کاشی کاری ساختمان | برآورد هزینه های یک عملیات و پروژه ساختمانی از دغدغه هایی است که هر کارفرمایی علاقه مند است قبل از شروع پروژه، تخمین درستی از آن داشته باشد. در مقاله زیر سعی می کنیم عوامل تعیین کننده هزینه نصب کاشی و سرامیک کاری ساختمان را مشخص کرده و روش جدید سایت فوری کار برای تعیین نرخ عرف بازار را بیان کنیم.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه کاشی و سرامیک کاری:

روش های نصب کاشی و سرامیک

در حال حاضر بیشتر کاشی و سرامیک کاری های شهرهای تهران و کرج به دو صورت چسبی و دوغابی انجام می شود و با توجه به اینکه کاشی کاری دوغابی نیازمند دقت و توجه بالاتری برای تراز کردن سطح کاشی کاری می باشد این روش کاشی کاری هزینه بالاتری نسبت به کاشی کاری چسبی دارد.

نحوه محاسبه قیمت کاشی کاری ساختمان

شهر و محل کاشی و سرامیک کاری

قیمت کاشی و سرامیک کاری در شهرهای تهران و کرج نسبت به شهرهای دیگر ایران به علت قیمت بالاتر مصالح، حمل و نقل و دستمزد استادکاران گران تر می باشد. همچنین در شهر تهران به علت وسعت و بزرگی شهر دستمزد استادکاران در جنوب و شمال شهر با هم متفاوت است.

حجم و وسعت(متراژ) پروژه کاشی و سرامیک کاری

هزینه نصب کاشی و سرامیک معمولا بر اساس متراژ کار محاسبه می شود اما در کارهای متراژ پایین مثل تعمیرات و بازسازی سرویس بهداشتی، حمام و یا آشپزخانه به علت کوچک، سختی و زمانبر بودن کار، استادکاران و نصابان کاشی و سرامیک معمولا کل هزینه تعمیرات و خرده کاری را به صورت چکی (توافقی) محاسبه می کنند.

نحوه محاسبه قیمت کاشی کاری ساختمان

ابعاد و قیمت مصالح به کار رفته

ابعاد و قیمت مصالح شامل کاشی، سرامیک، سنگ و موزائیک به کار رفته در پروژه، در تعیین هزینه کاشی کاری تاثیر گذار است به طوری که هر چقدر ابعاد کاشی و سرامیک کوچکتر و قیمت آنها گرانتر باشد؛ استادکار هزینه بیشتری برای نصب کاشی و سرامیک در خواست می کند.

مهارت و تجربه استادکار

مهارت و تخصص استادکاران نیز در برآورد هزینه نصب کاشی و سرامیک عاملی تعیین کننده در نحوه محاسبه قیمت کاشی کاری ساختمان است. مواردی چون سابقه کار، میزان رضایت کارفرمایان قبلی ، دقت، سرعت، دوری یا نزدیکی به محل پروژه، داشتن شاگرد همراه و… نرخ اجرت استادکاران را تعیین می کنند.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments