پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه نصب کاشی در زیر زمین

نحوه نصب کاشی در زیر زمین

نصب کاشی روی زمین هایی با زیرلایه چوبی (تخته سه لا) چالش های بیشتری نسبت به زیرلایه بتونی دارد. تخته سه لا و یا OSB (flakeboard)می­توانند با سرعت بیش از حد گسترش یافته و منقبض شوند و پایه ای محکم برای کاشی کاری باشند. این موضوع ممکن است باعث شکسته شدن کاشی و یا ترک برداشتن آن شود که معمولا بلافاصله یا طی چند ماه پس از نصب رخ می­دهد. اگر نصب کاشی به درستی انجام شود باید سالها بدون ترک باقی بماند.

در این مطلب به نکات لازم برای به حداقل رساندن مشکلات مربوط به نصب کاشی بر روی زمین های ناپایدار اشاره خواهیم کرد.

  • آماده سازی برای نصب

حداکثر ضخامت عملی لازم که برای کاشی،زیرلایه و تنظیم مواد در پروژه شما امکان پذیر را تعیین نمایید. لازم است نکاتی مانند کف های مجاور و ارتفاع کابینت ها از کف و همچنین قالب بندی دیوارها به لحاظ زیبایی شناختی را در نظر بگیریم.

مثال: یک کف چوبی ممکن است دارای ضخامت ۵.۸ اینچ(۱۶ میلی متر) باشد. اگر شما از یک زیرلایه ۱.۲ اینچی و کاشی ۳.۸ اینچ به اضافه ۱.۸ اینچ مواد تنظیم کننده  استفاده کنید. کف کاشی شما ضخامت ۱اینچ(۲۶ میلی متر) خواهد بود.

این بدان  معنی است که کف مورد نظر ۳.۸ اینچ(۱۰ میلی متر) بالاتر از کف مجاور می­باشد. می­توانید برای جبران این اختلاف ارتفاع از تخته های سیمانی  با ضخامت ۱.۴ اینچ استفاده کنید و یا از نوارهای انتقال دهنده بهره بگیرید.

پایداری زیر کف را تعیین کنید. اگر هنگام راه رفتن روی کف ، انعطاف پذیری احساس می­کنید باید از تخته سیمانی با ضخامت بیشتر استفاده کنید. اگر انعطاف پذیری خیلی زیاد باشد بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. اگر کف نسبتا پایدار باشد میتوانید با خیال راحت از یک صفحه سیمانی ضخیم ۱.۴ اینچی استفاده کنید و اگر انعطاف پذیری کمی داشته باشد بهتر است از یک تخته بتنی ۱.۲ اینچ بهره گیرید.

  • نصب تخته سیمانی روی کف

پس از تعیین ضخامت زیرلایه، مراحل نصب یکسانی پیش رو دارید.

صفحات سیمانی را با کحلی که میخواهید کاشی کاری کنید تنظیم کنید. برای برش صفحات می­توانید از تیغه الماس استفاده کنید. همچنین پرسنل شاغل در فروشگاه های کاشی می­توانند چاقوهای مناسب برای برش را به شما نشان دهند. فاصله اتصالات بین ورقها و صفحات نباید از۸.۸ اینچ بیشتر باشد.همچنین توصیه می­شود ورق ها را عمود بر جهت زیرلایه(سطح زیرین)کنید. این کار باعث افزایش ثبات و قدرت کف می­شود.

ورق ها را فقط یک بار نصب کنید. چسب مخصوص سرامیک(thinset) را مطابق دستورالعمل روی بسته آن مخلوط کنید. یک ورق را بلند کنید (بگذارید بقیه ورق ها در جای خود بمانند) یک لایه چسب زیر آن بمالید تا زیر آن را کاملا پر کند(از ماله مخصوص دندانه دار ۱.۴*۱.۴ اینچ استفاده کنید). پس از پر کردن سطح با چسب مخصوص، ورق را روی آن قرار دهید سپس تخته سیمانی را با چند پیج و الگویی که از پیش تعیین کرده اید روی زمین ثابت کنید. برای بقیه تخته های سیمانی که روی زمین قرار دادید نیز همین کار را تکرار کنید.

یک لایه چسب روی تخته ها بمالید و شکاف های موجود را پر کنید. برای اینکار از ماله تخت استفاده کنید و یک لایه نازک چسب را روی سطح اعمال کنید.(به عنوان مثال عرض ۱۸-۶ اینچ در طول اتصالات). این امر باعث می­شود تا از ترک خوردگی احتمالی کاشی ها جلوگیری شود. در صورت تمایل می­توانید کل سطح را با یک لایه چسب بپوشانید. اجازه دهید ۲۴ ساعت بماند و خشک شود.

نصب کاشی را به اتمام برسانید.

مراحل نصب بر روی ورق های بتنی کاملا مشابه مراحل فوق است.
نکته: از اسفنج مرطوب برای تمیز کردن صفحات سیمانی قبل از استفاده از چسب  سرامیک(thinset) استفاده کنید. این کار باعث می­شود تا تخته سیمانی خشک شود و چسبندگی مناسب برای کاشی به عنوان زیرلایه فراهم کند.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments