پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نـوآوری در آماده سازی و کنتـرل لعاب بـرای چینـی بهداشـتی

نـوآوری در آماده سازی و کنتـرل لعاب بـرای چینـی بهداشـتی

نـوآوری در آماده سازی و کنتـرل لعاب بـرای چینـی بهداشـتی

آخرین راه حل های فنی ارایه شده توسط B&T White برای تمام مراحل تولید چینی بهداشتی، تضمین کننده بالاترین سطح کنترل و اتوماسیون کامل بخش هایی است که به طور سنتی توسط نیروی انسانی انجام می گردید و مستقیما تحت تأثیر نحوه عملکرد آن بود. یکی از این بخش ها آماده سازی لعاب است، یک مرحله حیاتی به منظور تولید با کیفیت محصول نهایی که شامل کارهای دستی زیاد و عوامل مؤثر بر خطای انسانی متعدد می باشد.

B&T White توانایی عرضه مجموعه کامل آماده سازی و تولید بدنه (دوغاب)و لعاب را دارد. این مجموعه تولیدی مبتنی بر طیف وسیعی از فناوری هایی است که تمام مراحل فرایند را پوشش می دهند و کارایی، دوام بالا و حداقل نیاز به تعمیرات و نگهداری را تضمین می کنند.

نـوآوری در آماده سازی و کنتـرل لعاب بـرای چینـی بهداشـتی

• نوآوری از طریق کنترل

سیستم پیشنهاد شده توسط B&T White مجهز به سیستم کنترل یکپارچه است که می تواند کل مجموعه عملیات دپارتمان را توسط یک رایانه مرکزی نظارت و کنترل نماید. این امر باعث می شود که جریان تولید دپارتمان در طول فرایند از طریق پانل دیاگرامی PC کنترل گردد.
بخش مواد اولیه با معرفی یک سیستم کنترل سطح بالا با استفاده از امکانات و خصوصیات خاص برای به حداکثر رساندن بهره وری در مراحل توزین، ساخت دوغاب و تصفیه آن تجهیز شده است.

• سیستم توزین و اختلاط و ساخت دوغاب

سیستم دوز یکی از ویژگی های کلیدی خط است. مواد اولیه عرضه شده به صورت پودر در سیلوهای اختصاصی ذخیره می شوند و با استفاده از سیستم های توزین گرانشی وارد مرحله بعدی می شوند. پس از کنترل وزن طی دو مرحله برای از بین بردن اشتباهات در اندازه گیری، یک سیستم پنوماتیک آنها را به بخش ساخت دوغاب انتقال می دهد. مواد پلاستیکی و مرطوب به صورت جداگانه با استفاده از فیدرهای حلزونی به بچ تولیدی اضافه می شوند.
این مواد با استفاده از همزن های پر سرعتی که با استفاده از مواد و تکنیک هایی با هدف حداکثر بهره وری برای استفاده با لعاب سرامیک ساخته شده اند با آب ترکیب و در آن حل می شوند.
این اولین مخلوط از لعاب فرآوری نشده است که به مرحله بعدی فرایند منتقل می شود. یکی از جنبه های مهم این دپارتمان امکان استفاده مجدد و بازیافت لعاب برگشتی از واحد لعابزنی می باشد. در این بخش پس از یک مرحله پردازش اولیه، لعاب بازیافتی برای استفاده به عنوان یک مایع فرایندی که در ساخت لعاب تازه استفاده می شود، به دست می آید.
این عملیات با استفاده از یک جریان سنج جرمی برای کنترل و تضمین حفظ حداکثر سازگاری ویژگی های لعاب نهایی کنترل می شود.
البته همه انتقال ها به صورت خودکار با استفاده از پمپها و دریچه های کنترل شده توسط سیستم انجام می شود.

• مرحله پالایش

فاز پالایش مهمترین گام در این فرایند مشتمل بر عملیات خردایش لعابی است که شامل ذرات درشت و زبر و آسیاب نشده می باشد. برای انجام این کار لعاب خام طی یک فرایند یک یا مرحله ای از یک آسیاب با گلوله های بسیار ریز از جنس اکسید زیرکونیوم عبور داده می شود. در این مرحله، کنترل دقیق سرعت عبور و اندازه گیری دمای مایع توسط سیستم کنترل مرکزی واحد تهیه لعاب انجام می شود که بسیار ضروری و حیاتی است.
پس از تصفیه و فیلتر کردن با استفاده از دستگاه های تصفیه و تخلیه با راندمان بالا، لعاب برای مرحله آماده سازی نهایی آماده می شود که در آن افزودنی ها، رنگ و چسب اضافه می شوند و پس از آن به خطوط لعاب زنی ارسال می شود.

نـوآوری در آماده سازی و کنتـرل لعاب بـرای چینـی بهداشـتی

• تأثیرات خواص رئولوژی در تولید

تأثیر این سیستم و تکنولوژی بر روی تولید، می تواند با اندازه گیری وزن زبره باقی مانده در محصول خروجی بررسی شود. همانطور که در دیاگرام های (۱) و (۲) به وضوح دیده می شود، توزیع سایز ذرات لعاب تولید شده با استفاده از تکنولوژی سنتی نشان دهنده کنترل بسیار ناقص در اندازه ذرات است، در حالی که توزیع اندازه ذرات لعابی که با استفاده از این تکنولوژی آماده شده است در حوالی استاندارد قراردارد.
با استفاده از تکنولوژی کنترل فرایند کامل میت وانید هر بچ تولیدی را ردیابی کنید و تسهیل تولید روزمره و آزمایشات و ساختن فرمولاسیون های مختلف برای خطوط تولید خاص را آسان کنید.
آمار تولید کامل بلافاصله پس از هر فرایند برای کنترل های یکپارچه اعم از سیستم های ERP و بهاء تمام شده متمرکز در دسترس است و به راحتی می تواند با سیستم های کنترل و مدیریت موجودی مواد اولیه و سایر منابع، برای اصلاح و بهبود بخشیدن یکپارچه شود.
اتوماسیون اجازه می دهد تا خطاهای نیروی انسانی به حداقل رسیده و در نتیجه تولید را تا حد ممکن به استانداردها نزدیک نمود. این امکانات باعث بهبود سریع در عملکرد و برنامه ریزی بخش های بعدی تولید اعم از سیستم لعاب زنی رباتیک تا سورت و بسته بندی خواهد شد.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments