پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مفهوم جدیـد گرم کردن دوغاب بـرای صنعت چینی بهـداشتی

مفهوم جدیـد گرم کردن دوغاب بـرای صنعت چینی بهـداشتی

مفهوم جدیـد گرم کردن دوغاب بـرای صنعت چینی بهـداشتی

مارکِلوتزو سرامیکز (Marcheluzzo Ceramics) که یک شرکت باسابقه مستقر در ویچِنزا و متخصص در خودکارسازیِ صنعتی و عملیات حرارتی برای خشک کردن و کنترل محیط زیست در صنایع چینی بهداشتی سرامیکی، عایق، دیرگدازها و آجر است، سامانه جدید Slip Heating Concept (مفهوم گرمایش دوغاب) را که سامانه ای انحصاری برای گرمایش دوغاب در مخازن اختالط برای صنعت چینی بهداشتی می باشد، طراحی و روانه بازار کرده است.

مقدمه

این واقعیتی شناخته شده است که برای تضمین ثبات بهینه در فرایندهای ریخته گری مرسوم و فشار بالا برای تولید چینی بهداشتی، مهم است تا دمای دوغاب را بین۳۵°C و ۳۸°C حفظ کرد. به هر حال در طول یک دوره زمانی کاملا مشخص در حین و پس از پر کردنِ مخازن منفرد (به طور عادی ۲۴h اما گاهی اوقات(۱۲h باید به این دما رسید و در کل مدت دوره انبارش و پیش از انتقال دوغاب به سالن ریخته گری در این مقادیر نگه داشت. این تنظیمات باید مستقل از دمای دوغاب ورودی که از اتاق تهیه بدنه می رسد، دمای محیطی که مخازن قرار دارند و شرایط محیط خارجی در تابستان و مخصوصا زمستان، انجام شوند.
معیارهای دیگری که اهمیت یکسانی دارند، شامل انجام عملیاتی بر روی مخازن موجود با حداقل حالت تهاجمی ممکن است؛ برای مثال با استفاده از آب داغی که در کارخانه وجود دارد.

اجرای ایده گرم کردن دوغاب

سامانه Slip Heating (گرمایش دوغاب) که توسط کارکنان مهندسی Marcheluzzo Ceramics طراحی شده است، مبتنی بر یک سازوکار انتقال انرژی است که در بر گیرنده یک مدار آب داغ و مخازن فولادی دوغاب است.
انتقال به وسیله یک فرایند هدایت نیمه پایدار شامل انتقال حرارت همزمان، هدایت حرارتی و تابش رخ می دهد. مجموعه ای از سیم پیچ های با ضریب هدایت بالای لوله PE-XA اطراف مخزن فولادی پیچیده شده اند. آب داغ در درون لوله گردش می کند و به وسیله یک دریچه بازخوردی و یک پروب دمائی که داخل مخزن کار گذاشته شده است، تنظیم می شود.
پیچیده ترین جنبه این راه حل، تعیین تعداد سیم پیچ های مورد نیاز و مشخصات آن ها بر اساس جرم دوغابی که لازم است تا گرم شود و شیب دمائی ِ مورد نیاز ِتولید کننده خاص می باشد. انتقال انرژی از آب به دوغاب توسط عوامل زیر رخ می دهد:
• آب داغ گردش کننده در لوله؛
• حرارت گذرنده از میان ضخامت لوله؛
• هوای ساکن اطراف لوله که با لایه عایق پوشانده شده است؛
• دیواره فولادی مخزن محتوی دوغاب که لازم است گرم شود که با همزن های مکانیکی در حرکت ثابت نگه داشته می شود.
طول عمر لوله ها بر اساس دمای آبی که در داخل آنها گردش می کند، متغیر است: از ۵۰ سال در مورد آب ۷۰°C تا ۱۵ سال با آب ۹۰°C .
پس از این که سیم پیچ کار گذاشته شد، مخازن با ورقه آلومینیومی عایق بندی و محافظت می شوند. دمای آب ورودی با یک سامانه نمونه گیری با شیر کنترل می شود تا اطمینان حاصل شود که دمای آب اطراف لوله ها مستقل از دمای مدار اصلی کارخانه باقی بماند.
انعطافپذیری، راندمان و امکان کنترل چند مخزن به طور همزمان، این سامانه را جایگزین معتبری برای مبدل های حرارتی مختلف آب-دوغاب می سازد که توسط پمپ هایی دوغاب را به طور مداوم می رانند و مشخصات رئولوژیکی آن را تغییر می دهند.
این سامانه در اتصال با Visco S.M.A.R.T. نیز در دسترس است، وسیله ای ثبت شده توسط Ceramics Marcheluzzo که به منظور تصحیح خودکار دما بر اساس ویسکوزیته و تیکسوتروپی دوغاب مورد استفاده قرار میگیرد.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments