پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونگی نصب کاشی‌ زلیگه و بجمات

چگونگی نصب کاشی‌ زلیگه و بجمات

چگونگی نصب کاشی‌ زلیگه و بجمات | چون کاشی های زلیگه و بجمات تک به تک دست ساز هستند، هیچکدام شبیه یکدیگر نمی باشند.

این ویژگی همان قدر که باعث جذاب شدن این کاشی ها می گردد به همان اندازه باعث می شود چیدن و نصب شان سخت باشد. بنابراین توصیه می شود که از یک نصاب با تجربه کمک بگیرید تا از رسیدن به بهترین نتیجه اطمینان حاصل کنید.

با این وجود در اینجا به چندین دستورالعمل اشاره می کنیم که به شما کمک می کند خودتان کاشی ها را بچینید یا افرادی که با این نوع کاشی کار نکرده اند، بتوانند آن را انجام دهند.

چگونگی-نصب-کاشی‌-زلیگه-و-بجمات

 

نکاتی راجع به نصب کاشی های زلیگه و بجمات

١-کاشی ها را لبه به لبه قرار دهید.

این کاشی ها را باید تا حد امکان نزدیک به هم چیده حداکثر فاصله بین آنها نباید بیش از یک میلیمتر باشد. چون شکل این کاشی های دست ساز خیلی دقیق نیست، همیشه شکاف های کوچکی وجود دارد که باید بعدا با دوغاب پر کرد.

۲- کاشی هایی از دسته های مختلف به کار ببرید.

بنا به تنوع رنگ که زیبایی ذاتی این کاشی است، بهتر است کاشی هایی از جعبه ها و دسته‌های مختلف انتخاب کنید تا در کنار همه تنوع و زیبایی خود را نشان دهند، با این کار، جلوه کلی همگین تر به نظر می رسد.

٣- از دو لایه چسب استفاده کنید.

باید از چسب خمیری سفید منعطف (نرم و انعطاف پذیر) یا ملات منعطف با چسبندگی بالا استفاده کرد. استفاده از دو لایه چسب باعث می شود بهتر بتوانید کاشی ها را در جای مناسب خود قرار دهید.

ضخامت چسب یا ملات باید حدود سه میلیمتر باشد. این کار باعث می شود، سطح کار قشنگ تر شود و تمیزی لبه ها بیرون نزند چسب را می توان هم برای کاشی های سطح دیوار و هم کف استفاده کرد.

۴- از دوغاب مایع منعطف استفاده کنید.

چون فضای بین کاشی ها خیلی کم است، باید از دوغابی بسیار مایع و روان استفاده کرد. باید دوغاب را به شکل اریب در سطح کاشی ها پخش کرد و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به حال خود گذاشت و سپس دوغاب اضافه را به آرامی از سطح کاشی ها پاک کرد.

چگونگی نصب کاشی‌ زلیگه و بجمات

کاشی زلیگه بدون لعاب

کاشی های زلیگه وبجمات بدون لعاب یا طبیعی بسیار متخلخل هستند قبل از چیدن باید آن ها را به مدت یک دقیقه در آب خیس کرد. تا خوب خود را بگیرد.

همچنین بعد از نصب، همه دوغاب اضافی را بلافاصله از سطحش تمیز کنید تا هیچ لکه ای برجا نماند. کاشی های بدون لعاب زلیگه را بعد از چیدن و نصب درزگیری کنید.

پذیرش تفاوت کاشی زلیگه و بجمات

هیچ یک از کاشی زلیگه مثل دیگری نیست و این ویژگی باعث می شود بسیار خاص باشد. حتی ممکن است ضخامت بعضی با دیگری ۱/۵ میلیمتر فرق داشته باشد.

با اینکه این کاشی ها یکدستی کاشی های تولید انبوه را ندارد، اما همگی تحت آزمایش های کنترل کیفیت استاندارد قرار می گیرند. این بدان معناست که می توانید آن ها را بدون استرس و نگرانی بچینید و نصب کنید و آگاه باشید که تفاوت های جزئی در چشم انداز نهایی تأثیر خوبی هم دارد.

کاشی زلیگه و بجمات را کجا می توان استفاده کرد؟

کاشی زلیگه برای نصب روی دیوارها ایده آل است. برای سطوح کف کم رفت و آمد، زلیگه کف یا همان بجمات گزینه بهتری محسوب می شود.

چگونگی-نصب-کاشی‌های-زلیگه-و-بجمات

به این دلیل که ضخیم تر و مقاوم تر هستند، بهتر می توانند وزن عابران را تحمل کنند. با این وجود، لایه لعاب روی سطح بجمات نازک تر است و بیشتر مستعد فرسایش می باشد.

 

• در صورتی که این مقاله برای شما مفید است برای دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments