پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راه حل‌های فنی پیشرفته در گونیا کردن کاشی سایز بزرگ

خلق-طرح-کاشی

راه حل‌های فنی پیشرفته در گونیا کردن کاشی سایز بزرگ

راه حل‌های فنی پیشرفته در گونیا کردن کاشی سایز بزرگ | نیازهای شرکت های سرامیکی در سراسر جهان همگام با انتخاب فزاینده فناوری برای تولید اسلب های سرامیکی بزرگ در سایزهای تا ۱۸۰۰×۳۶۰۰ mm به سرعت در حال تغییر است.

این موج جدید نوآوری فناورانه ای، فرصتی را برای انتخاب راه حل هایی با درجه خودکار بودن بالاتر ارائه می کند که نیاز به نیروی انسانی متخصص را کاهش می دهد.

گروه Tecnema Breton با توسعه دادن دستگاه جدید گونیا کردن خشک خودکار Ghibli خود که راه حل خودکار و پیشرفته ای است، نیازهای فعلی و آینده صنعت سرامیک را برآورده می سازد.

نقاط قوت این فناوری جدید در سامانه های مکانیکی و الکترونیکی بی همتای آن است. هر کدام از مدول ها، کنترلِ PLC درایوها و موتورهای دستگاه هم راستا کننده (centring)و گونیاکننده را انجام می دهند.

راه-حل‌های-فنی-پیشرفته-در-گونیا-کردن-کاشی-سایز-بزرگ

اسپیندل ها

یکی از نوآورانه ترین جنبه های دستگاه، استفاده از اسپیندل های کالیبره کننده پَخ زن (chamfering) مجهز به اینورتر است که از فناوری برداشتن (کَندن) سریع SCT (ضخامت کم تراشه، Small Chip Thickness )) بهره می برد و باعث کاهش تولید گرما در ناحیه تماس ابزار – ماده می شود؛ به طوری که بدون نیاز به دستگاه های خنک کننده و در دماهای بسیار پایینC) ° ۳۰-۳۲) کار می کند.

این فناوری جدید، امکان مبادله گرمای عالی (حدود ۳۵ درصد کارآئی بالاتر از اسپیندل های متداول) و کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی را فراهم می آورد.

اسپیندل های Tecnema با یک ضمانت ۱۰۰ درصد برای دوره زمانی دو سال کارکرد مداوم در طول ۲ شیفت کاری ارائه می شوند.

کنترل کالیبر و تغییر سایز کاشی سایز بزرگ

دومین جنبه مهم نوآوری، جبران خودکار سایش چرخ ساینده و کنترل پیوسته کالیبر کاشی است که مستقیما از پانل اپراتور و بدون اجبار به متوقف کردن دستگاه انجام می شود.

این فناوری کاملا خودکار و ثبت شده اجازه می دهد تا همه چرخ های ساینده دستگاه با استفاده از لیزرهایی برای اندازه گیری موقعیت مطلق هر ابزار، با دقت بالا و تنها در ظرف چند دقیقه تنظیم شود.

این امر عملکرد یکنواخت و مداوم همه اسپیندل ها را تضمین می کند. یک جنبه مهم دیگر، سامانه تعویض سایز است که اجازه می دهد تغییر سایز در فقط چند دقیقه با تنظیم خودکار ابعاد کاشی مورد نظر و مکان سنجی ابزار، با توجه به میزان مورد نیاز از برداشتنِ (کندن) مواد انجام شود.

علاوه بر این، عملکرد کنترل موقعیتِ ابزار، امکان کار در حداکثر سرعت تولید در شرایط تعادل کامل و حداقل فشارِ دستگاه های موتوریِ فشار دهنده تسمه را فراهم می سازد و به موجب آن سایش تسمه های ناقل (کانوایر)را محدود می کند.

راه-حل‌های-فنی-پیشرفته-در-گونیا-کردن-کاشی-سایز-بزرگ

دو مورد از مهم ترین ویژگی های دستگاه Ghibli کاشی سایز بزرگ عبارتند از:

واحدهای هم راستاکننده جانبی و کنترل کالیبر، که اجازه می دهد ابعاد کاشی به طور مداوم در داخل محدوده رواداری از پیش تنظیم شده و بدون نیاز به دخالت اپراتور حفظ شود.

حسگرها در ورودی دستگاه برای کنترل سالم بودن کاشی با شناسایی محصولات آسیب دیده و در صورت خرابی، متوقف کردن ِ خودکارِ عملیات سایش نصب شده اند.

در نهایت، مکان سنجیِ خودکار ۹۰ درجه ای کالا در ورود به دومین مدول سایش، امکان کنترل خودکار و کاملا دقیق و اندازه گیری قطرها را به لطف فشارنده مستقلی که گروه Breton Tecnema ثبت اختراع کرده است، فراهم می آورد.

راه-حل‌های-فنی-پیشرفته-در-گونیا-کردن-کاشی-سایز-بزرگ

بر خلاف فرآیند های سنتی، فناوری ها و سامانه های کنترل خودکار که توسط Tecnema استفاده می شوند، کیفیت بسیار بالای محصولات درجه یک را تضمین می کنند و اجازه می دهند تا از ابزارها به طور کامل بهره برداری شود و باعث کاهش قابل توجه در هزینه های تولید می شود.

تیم Tecnema Breton به دنبال سال ها کار در توسعه و بهبود دستگاه های ساینده، هم اکنون به راستی در بخش انتهای خط سرامیک صاحب تجربه شده است و بسته کاملی را به تولیدکنندگان اسلب سرامیکی پیشنهاد می دهد که استانداردهای کیفی جدید را در بر دارد.

راهبرد توسعه ای آینده گروه این است که با راه حل هایی که بالاترین سطوح عملکرد را در فرایند تولید ارائه می دهند، در نوآوری دائما پیشقدم باقی بماند.

  • در صورتی که مقاله گونیا کردن کاشی سایز بزرگ برای شما مفید بود برای دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments