پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کابین دوش چیست؟ معرفی ۱۲ مدل کابین دوش حمام + عکس

کابین دوش مدل های مختلف

کابین دوش چیست؟ معرفی ۱۲ مدل کابین دوش حمام + عکس

فهرست مطالب

حمام یکی از فضاهای مهم در هر خانه‌ای است و کارکرد صحیح آن، به اندازه آشپزخانه یا اتاق خواب مهم است. امروزه به علت وجود ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها با واحد‌هایی که متراژ پایین دارند حمام‌ها نیز کوچک شده‌اند و آن‌طور که باید نمی‌توانند پاسخگوی کاربران خود باشند و به لحاظ بصری زیبایی خاصی ندارند. نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کرد رطوبت موجود در حمام است که موجب خرابی مصالح، لکه‌دار و کثیف شدن آن‌ها و جمع شدن قارچ‌ و جرم در فضا می‌شود.
لذا متخصصان با بررسی نیازهای موجود در بازار و کمبودها و ضعف‌های حمام‌ها و مصالح مورد استفاده در آن، سعی در طراحی و ساخت نوعی از حمام کردند که پاسخگوی تمامی این نیازها باشد. کابین دوش یا همان دیوایدر (divider) شیشه‌ای محصولی است که متخصصان برای این نیازها ارائه دادند. آن‌ها با ایجاد زیبایی و نظم بصری، فضای سرویس بهداشتی را از حمام جدا کرده و مانع خیس شدن سرویس بهداشتی در حین استحمام می‌شوند.

کابین دوش

آیا کابین دوش برای حمام مناسب است؟

شاید از خود بپرسید که آیا کابین دوش برای حمام خانه من مناسب است یا نه؟ باید بدانید که کابین دوش، برای حمام‌های مختلف، با سبک‌ها و اندازه‌های متفاوت مناسب است. شما با در نظر گرفتن سبک حمام، اندازه حمام و سایر لوازم مربوط به حمام، می‌توانید محصول مطابق با حمام خود را خریداری کنید. برای مثال درحمام‌های کوچک، کابین دوش با درب ریلی و پشتی شیشه‌ای و درحمام با فضای زیاد نوع مستطیل شکل با پشت شیشه‌ای می‌تواند به حمام شما نظم و زیبایی ببخشد.

انواع مدل کابین دوش

امروزه کابین دوش‌ها در مدل‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند؛ می‌توان آن‌ها را بر اساس نوع فریم، نحوه باز و بسته شدن درب و نحوه طراحی تقسیم‌بندی کرد. برای آشنایی بیش‌تر شما عزیزان به بررسی هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

انواع کابین دوش بر اساس فریم

فریم دار

یکی از سبک‌هایی از کابین دوش که از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته نوع فریم دار است. این محصول اقتصادی بوده و فضای کمی را اشغال می‌کند. دور شیشه‌ آن، فریم‌هایی از جنس کروم، آلومینیوم، برنج، برنز و آلومینیوم به‌کار گرفته شده و بهترین این فریم‌ها آلومینیوم است.

کابین دوش فریم دار

بدون فریم

نوع دیگر طراحی کابین دوش، پانل‌های بدون فریم و قاب است که امروزه از آن استقبال بیش‌تری می‌شود. در این سبک از دیوایدر‌های شیشه‌ای نگاه مینیمالیستی طراحان باعث حذف هر چیز اضافی روی محصول شده و در آن‌ها تنها اتصالات و یراق آلات استفاده شده است. در محصولات بدون فریم ایجاد فضای باز‌تر و باز و بسته شدن آسان درب‌ها بیشتر خود نمایی می‌کند.

کابین دوش بدون فریم

 

انواع مدل کابین دوش بر اساس نوع طراحی

طراحی‌های مختلف برای کابین دوش شیشه‌ای وجود دارد که توانایی این محصول برای پاسخ به نیاز مشتریان را افزایش داده است. ربع دایره، نیم دایره، سه گوش، مربعی شکل، صاف، زاویه دار و… نمونه طراحی‌های مختلف این محصول هستند. در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

کابین دوش مربع و مستطیل شکل

اگر طول و عرض حمامتان زیاد است و فضای کافی در اختیار دارید، می‌توانید با استفاده از کابین دوش مربع و مستطیل شکل، فضایی مدرن و شیک به حمامتان بدهید. انتخاب این سبک از کابین دوش‌ها به شما آزادی بیش‌تری در انتخاب فریم مطابق با سلیقه‌تان می‌دهد.

کابین دوش مربعی و مستطیلی

 

کابین دوش ربع دایره

اگر فضای حمام شما کوچک است؛ استفاده از کابین دوش ربع دایره برای شما انتخابی مناسب است؛ چراکه قرار گیری در گوشه حمام و شیشه منحنی و خمیده باعث اشغال فضای کم‌تر این کابین دوش می‌شود. همچنین درب کشویی، باعث می‌شود فضایی برای باز و بسته شدن در نیاز نداشته و به‌راحتی آن را سفارشی سازی کنید. این مزایا باعث استفاده متداول از این محصول در فضای کوچک و محبوبیت بین مشتریان شده است. شما با استفاده از این کابین، می‌توانید شیرآلات، سرویس بهداشتی ، روشویی، شیر توالت و شیرآلات حمام را بدون هیچ محدودیتی درجای مناسب خود قرار دهید.

انواع کابین دوش- ربع دایره

 

کابین دوش شیشه‌ای با محفظه وان

خیلی از افراد از وان و جکوزی در منزل استفاده می‌کنند. اما در منازل کوچک ممکن است با محدودیت‌هایی روبه رو باشند. یکی از جدید‌ترین سبک‌های طراحی کابین دوش‌ها، تلفیق کابین دوش با وان حمام است و نیاز این افراد را بر طرف می‌کند. به این صورت که شیشه‌های سکوریت از خارج شدن آب جلوگیری کرده و شما امکان دسترسی به وسایل مورد نیازتان را خواهد داشت. این طراحی علاوه بر ایجاد محیطی مدرن و شیک در حمام شما، امکان استفاده بهینه را نیز به شما می‌دهد.

کابین دوش با محفظه وان

 

کابین دوش شیشه‌ای با ورودی دوگانه

اگر حمامی با ابعاد بزرگ دارید یا حمام شما حالت باریک و بلند دارد، کابین دوش شیشه‌ای با ورودی دوگانه برای شما مناسب است. این محصول بسیار شیک و انعطاف پذیربوده و توانسته است رضایت تعداد زیادی از مشتریان را جلب کند.

انواعکابین دوش - کابین دوش با ورود دو گانه

 

کابین دوش شیشه‌ای با بلوک شیشه‌ای

در این نوع دیوایدر شیشه‌ای، شما این امکان را دارید که درب را به طور کلی حذف کرده و بلوک شیشه‌ای را جایگزین آن کنید. در این نوع کابین، به جای درب شیشه‌ای، تنها یک بلوک شیشه‌ای قرار دارد که نیمی از در را پوشانده و نیمی دیگر را باز گذاشته است و شما این امکان را خواهید داشت که بلوک‌ها را بر اساس سبک، طرح، رنگ و ضخامت دلخواه خریداری و نصب کنید.

کابین دوش با بلوک شیشه ای

 

کابین دوش بافت دار

تاکنون درباره کابین دوش با شیشه‌های ساده صحبت کردیم اما نوع دیگری از آن‌ها وجود دارد که در آن از شیشه بافت‌دار استفاده شده است. این محصول جایگزینی مناسب، برای افرادی است که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهند. پانل‌های بافت دار همچنین باعث بزرگ‌تر به نظر آمدن فضا می‌شود.
کابین دوش بافت دار

انواع کابین دوش بر اساس باز و بسته شدن درب

کابین دوش درب ریلی

اگر فضای محدودی در اختیار دارید، استفاده از درب ریلی می‌تواند به شما کمک زیادی کند. شیوه تولید این درب، مشابه درب لولایی است اما از نظر نصب و باز و بسته شدن تفاوت‌هایی دارد. درب‌های ریلی زیبا و سبک هستند و یکی از بهترین درب‌های کابین دوش به شمار می‌روند.

کابین دوش با درب ریلی

 

کابین دوش لولایی

درب‌ لولایی در این محصول دقیقا مشابه سایر درب‌های لولایی است که تاکنون دیده‌اید. استفاده از این درب، ظاهری شیک و زیبا به حمام داده و معمولا در حمام‌هایی با فضای زیاد مورد استفاده قرارمی‌گیرد؛ زیرا برای باز و بسته شدن به فضا احتیاج دارد. برای باز شدن باید درب را به سمت بیرون و برای بسته شدن باید آن را به سمت داخل هل دهید. شیشه‌های این مدل کابین، اغلب اشیشه سکوریت بوده که ۱۱ برابر مقاوم‌تر از شیشه‌های معمولی است.

کابین دوش درب لولایی

کابین دوش شیشه‌ای پارتیشنی

استفاده از کابین دوش شیشه‌ای پارتیشنی برای حمام‌های بزرگ، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. گاهی برای جدا کردن سرویس بهداشتی حمام و اجزای آن‌ها از اتاق خواب نیز از شیشه استفاده می‌شود. اندازه‌ این پارتیشن‌ها بر اساس نیاز شما و فضایی که در اختیار دارید می‌تواند متفاوت باشد. توانایی استفاده از شیشه‌های هوشمند، امکان طراحی سکو، زیر دوشی و نشیمنگاه در این نوع کابین امکان پذیر است.

کابین دوش پارتیشنی

مزایای کابین دوش حمام

استفاده از کابین دوش شیشه‌ای برای جدا کردن حمام و سرویس بهداشتی می‌تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. این مزایا شامل موارد زیر هستند؛

  • جریان نور و بزرگ‌تر نشان دادن فضا

حمام نیز مانند هر قسمت دیگر خانه باید از نورپردازی خوبی برخوردار باشد. شفافیت شیشه، به حمام امکان دریافت نور بیش‌تر را می‌دهد. از طرفی زمانی که حمام از نور کافی برخوردار باشد و شیشه‌ها امکان دید وسیع‌تری را به شما بدهند؛ از نظر بصری احساس می‌کنید فضای بیش‌تری در اختیار دارید.

  • کاربردی بودن

اولین و مهم‌ترین فایده این محصول به علت استفاده از آن بر می‌گردد؛ زیرا با استفاده از آن، از فضای حمام به صورت بهینه استفاده خواهید کرد، فضای کافی برای قرار دادن سایر تجهیزات را خواهید داشت و از خیس شدن سایر قسمت‌های حمام پیشگیری می‌شود.

  • قابل اجرا برای همه حمام‌ها

شما همچنین امکان اجرای کابین دوش در هر نوع حمام را خواهید داشت. با در اختیار داشتن فضای حمام کوچک، امکان استفاده از دیوایدر شیشه‌ای با ابعاد کوچک و در صورت در اختیار داشتن فضای زیاد در حمام می‌توانید از انواع آن با ابعاد بزرگ‌تر استفاده کنید. حتی در حمام‌هایی که از نظر فضا محدود یا با شکل غیر معمول هستند نیز امکان اجرا وجود دارد.

  • نظافت آسان

از مزایای دیگر استفاده از کابین دوش، نظافت و تمیز کردن آسان آن است؛ چرا که این محصولات با داشتن دیواره صاف، ارتباط کم‌تری با آلودگی دارند و تمیز کردن آن آسان‌تر خواهد بود.

  • طراحی زیبا

کابین‌های دور دوشی با طراحی زیبا، باعث ایجاد فضایی مدرن در حمام‌ می‌شوند. همچنین با ایجاد نوعی نظم بصری می‌توانید از به ‌هم ریختگی‌ها جلوگیری کنید.

  • قابلیت دسترسی آسان

این محصولات جزو محصولات پرفروش بازار هستند و برخلاف وان‌ها و دوش‌های قدیمی در دسترس‌تر هستند. از طرفی با سطح صاف و بدون شیب، امکان افتادن در آن کاهش می‌یابد.

مزایای استفده از کابین دوش

معایب کابین دوش حمام

  • هزینه بالا

هزینه بالا یکی از معایب کابین دوش است. با وجود مزایای زیاد این محصول، به دلیل قیمت بالا ممکن است بعضی از افراد به استفاده از آن رغبتی نشان ندهند.

  • عدم وجود حریم خصوصی

تا این‌جا متوجه شدیم که برای ایجاد یک پل دور دوشی، از شیشه‌های طرح‌دار یا ساده استفاده می‌شود. استفاده از این متریال برای دیواره آن باعث می‌شود که داخل آن قابل رویت باشد و حریم خصوصی کافی را ایجاد نکند. در فضاهایی که حمام مشترک است استفاده از این سبک طراحی، ایده‌آل نخواهد بود.

  • شکستن دیواره‌ها (پانل دوش)

با وجود این‌که شکستن پانل‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد اما وارد شدن فشار بیش ‌از حد به آن‌ها می‌تواند باعث شکستگی و خسارت شود.

  • سرما

اگر از کابین‌های بدون درب استفاده کرده باشید، هوا در آن به‌راحتی جریان پیدا می‌کند و احساس سرما خواهید کرد؛ به همین علت ممکن است در فضاهای سردسیر استفاده از این محصول منطقی نباشد.

معایب استفاده از کابین دوش

ساختار کابین‌های دوش

به طورکلی ساختار کابین دوش‌ها از چهارجز اصلی ساخته ‌شده و لوازم و دیگر مانند شیرآلات حمام ، زیر دوشی و … داخل آن قرار می‌گیرند.
این چهار جز شامل موارد زیر هستند؛
پانل‌ها
منظور از پانل یا همان دور کابین‌ها، شیشه‌هایی است که برای جدا کردن فضای حمام از اتاق یا سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما همچنین با این روش می‌توانید کابین دوش و سونا را از یک دیگر جدا کنید. این پانل‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی موجود است و می‌تواند به صورت فریم‌دار یا فریم لس(بدون فریم) باشد. امروزه نوع فریم لس به دلیل زیبایی ظاهری، محبوبیت بیش‌تری دارد. اغلب افراد پانل‌های شیشه‌ای را انتخاب می‌کنند؛ این شیشه‌ها می‌تواند به صورت شفاف یا مات مورد استفاده قرار بگیرند که البته با انتخاب شیشه‌های شفاف نورپردازی بهتری صورت می‌گیرد و با استفاده از شیشه‌های مات می‌توانید حریم خصوصی را افزایش دهید.
زیر دوشی حمام
فرقی نمی‌کند که بخواهید از کابین دوش باز استفاده کنید یا کابین دوش بسته. در هر صورت اگر نیاز داشته باشید می‌توانید از زیردوشی نیز استفاده کنید. شما حتی می‌توانید بسته به شکل کابین دوش حمام‌تان از مدل‌های مربع، نیم دایره، ریع دایره، مستطیل و غیره استفاده کنید. این بخش از کابین که از لغزیدن و سرخوردن شما جلوگیری می‌کند؛ می‌تواند از جنس سرامیک، سنگ یک تکه، یا آکرلیک باشد و به صورت توکار یا روکار نصب شود.
درب کابین
درب‌های مختلفی برای کابین شما وجود دارد که می‌توانید برحسب نیازتان، درب مورد نظر را از بین آن‌ها انتخاب کنید. از درب‌های لولایی معمولا برای حمام ‌های بزرگ با فضای آزاد استفاده می‌شود که درب به‌راحتی بتواند باز و بسته شود. درب‌های تاشو نیز از این دسته محصولات هستند برای عملکرد درست بهتر است در حمام با فضای بزرگ مورد استفاده قرار گیرند اما برخلاف این دو، درب‌های ریلی در حمام با ابعاد کم مورد استفاده قرار می‌گیرند.
فریم
اگر بخواهید مقاومت و امنیت پانل‌ها را در برابر صدمات احتمالی بالا ببرید؛ می‌توانید از فریم یا قاب استفاده کنید. معمولا جنس فریم‌ها از آلومینیوم است که علاوه‌بر افزایش مقاومت پانل، به زیبایی آن نیز اضافه می‌کند.

برای ساخت کابین دوش با ساده ترین روش مقاله زیر را مطالعه کنید.

۴ قدم تا ساخت زیباترین کابین دوش خانگی!

ساخت کابین دوش در خانه

تجهیزات کابین دوش حمام

شاید برایتان سوال باشد که چه تجهیزاتی همراه با کابین دوش به من ارائه می‌شود و چه تجیهزاتی را باید خودم تهیه و نصب کنم. معمولا تولیدکنندگان این محصول، دور دوشی را به‌همراه یک زیر دوشی به شما ارائه می‌دهند. شما امکان نصب نگهدارنده‌های لوازم شوینده، شیرآلات حمام، دوش و… را دارید اما باید جداگانه آن‌ها را تهیه و نصب کنید.
شما هنگام خرید زیردوشی امکان انتخاب مدل، طرح و رنگ آن را دارید و به همین دلیل بهتر است مواردی مثل قیمت، رنگ و توکار یا روکاربودن آن را بر حسب سلیقه انتخاب کنید؛ اما اگر کابین دوش شیشه‌ای مجهز انتخاب کنید، تجهیزاتی مانند سیستم ماساژور، جکوزی فشار آب گرم، شیرآلات وان و محل نگهداری تجهیرات بهداشتی همراه آن ارائه می‌شود.

ابعاد کابین دوش حمام

شاید بپرسید کابین دوش‌ها در چه ابعادی قابل اجرا هستند؛ جالب است بدانید آن‌ها با توجه به نیاز شما می‌توانند در ابعاد مختلفی اجرا شوند اما اگر فضای حمام شما ۱۰۰*۱۰۰، ۹۰*۹۰یا با عمق ۹۰ سانتی متر است بهتر است از کابین دوش استفاده نکنید؛ زیرا آزادی عمل برای دوش گرفتن را نخواهید داشت. ارتفاع همه آن‌ها نیز به طور معمول ۲۰۰ سانتی متر در نظر گرفته می‌شود و سایر ابعاد آن به طور کلی به‌صورت زیر است؛
• ۸۰*۸۰ (مربعی)
• ۹۰*۹۰(مربعی)
• ۱۰۰*۱۰۰ (مربعی)
• ۹۰*۹۰ (گرد)
• ۱۰۰*۱۰۰ (گرد)
• ۸۰*۱۰۰ (مستطیل)
• ۸۰*۱۲۰ (مستطیل)
• ۹۰*۱۲۰ (مستطیل)

ابعاد کابین دوش شیشه

ویژگی‌های کابین دوش حمام

همه کابین دوش‌های موجود در بازار، یک‌سری ویژگی‌های مشترک دارند. برای مثال تمیز کردن همه آن‌ها آسان است و با استفاده از آن‌ها شاهد تجمع آلودگی کم‌تری خواهید بود. آن‌ها با داشتن تنوع در مدل و اندازه به شما امکان استفاده در هر نوع حمامی را می‌دهند. با در دسترس بودن این محصول، دیگر نیازی به گشتن برای خرید نیست. می‌توانید با استفاده از آن‌ها در فضا صرفه جویی کرده و از فضای باقی مانده برای نصب ست شیرآلات، اکسسوری سرویس بهداشتی و … استفاده کنید. از طرفی در کابین دوش‌ها با پانل شیشه‌ای شفاف، حریم خصوصی به خوبی رعایت نشده است و برای مکان‌هایی با حمام مشترک، مناسب نیست.

کلام آخر
کابین دوش‌ها قسمت‌هایی هستند که برای جدا کردن حمام از سرویس بهداشتی یا اتاق، جهت جلوگیری از پاشش آب در قسمت سرویس بهداشتی و خیس شدن آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند در هر حمام و با هر ابعادی استفاده شوند اما نصب و اجرای آن برای حمام‌های ۹۰*۹۰ و ۱۰۰*۱۰۰ و یا با عمق ۹۰ متر توضیه نمی‌شود. آن‌ها در مدل‌ها و شکل های مختلفی به بازار ارائه می‌شوند و شما مصرف‌کنندگان با توجه به سلیقه و ابعاد حمام می‌توانید میان آن‌ها محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید. در بازار سرام پخش نیز انواع کابین دوش حمام وجود دارد و می‌توانید با شرایطی ویژه و اقساطی آن‌ها را خریداری کنید. درصورت داشتن هرگونه سوالی نیز می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی سرام پخش در ارتباط باشید.

سوالات متداول…

معمولا این کابین در مکانی نصب می‌شود که دوش قرار گرفته است.

ضخامت شیشه کابین دو.ش بین ۵ تا ۶ میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود اما هر چقدر ضخامت بیش‌تر باشد امنیت آن افزایش پیدا می‌کند.

کابین دوش‌ها می‌توانند به دو صورت معمولی و پیشرفته عرضه شوند. نوع معمولی تنها از زیر دوشی برخوردار است. اما در نوع پیشرفته، تجهیزاتی مثل جت ماساژ، سونا، سیستم جکوزی و … نیز به مشتری ارائه می‌شود.

ابعاد کابین دوش‌ها، بر اساس نیاز و اندازه حمام شما قابل تغییر است اما ابعاد استانداردی که در بازار ارائه می‌شود شامل ۹۰*۱۲۰، ۸۰*۱۲۰، ۸۰*۱۰۰، ۱۰۰*۱۰۰، ۹۰*۹۰، ۸۰*۸۰ است.

باتوجه به استفاده طولانی‌مدت و دائمی از کابین دوش نحوه تعویض قطعات، سوالی است که امکان دارد ذهن شما را درگیر کند. تعویض قطعات مانند دوش، دستگیره‌ها و غیره به‌راحتی انجام می‌شود و هیچ نگرانی‌ بابت این موضوع وجود ندارد.

قیمت کابین دوش‌ها بر اساس عوامل متعددی تعیین می‌شود. این عوامل شامل رنگ، اجزای تشکیل دهنده، مدل، ابعاد، نصب، جنس پانل کابین دوش  و …. از جمله این عوامل هستند.

کابین دوش

خرید انواع کابین دوش از بازار آنلاین سرام پخش

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments