پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آمار صادرات کاشی و سرامیک به چه صورت است؟

آمار صادرات کاشی و سرامیک به چه صورت است؟

آمار صادرات کاشی و سرامیک به چه صورت است؟

آمار صادرات کاشی و سرامیک به چه صورت است؟ | صادرات کاشی و سرامیک در ایران در سال‌های گذشته رشد بسیار بالایی را تجربه کرده است، زیرا علاوه بر اشتغال افزایی، تحرک در تولید و رشد اقتصادی، سهم بزرگی از صادرات غیر‌نفتی کشور را به خود اختصاص داده است. طبق آمارهای موجود، صنعت کاشی و سرامیک، اشتغال بیش از ۳۸۰ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم ساخته است.

کشور‌های پاکستان، روسیه، ارمنستان، ترکیه، افغانستان، گرجستان، سوریه، ترکمنستان و بعضی کشورهای آفریقایی و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله عراق، امارات متحده عربی، کویت و قطر از جمله مقاصد اصلی صادرات کاشی و سرامیک هستند.

آمار صادرات کاشی و سرامیک در سه ماهه نخست سال و کل سال ۹۵
آمار صادرات کاشی و سرامیک کل کشور در سال ۱۳۹۵ حدود ۳۴۵،۸۴۳،۱۹۲ دلار بوده است. هم‌اکنون ایران دارای رتبه هفتم صادرات کاشی جهان است. اما با این وجود، عدم بازاریابی مناسب، عدم وجود دانش فنی و وجود مشکلات سیاسی باعث پایین آمدن این آمار می شود. حدود ۷۰ درصد کاشی صادراتی ایران به عراق، ۲۰ درصد به کشور افغانستان و تنها ۱۰ درصد به دیگر کشورها صادر می‌شود. در سه ماهه نخست امسال صادرات کاشی به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۸۳ دلار رسیده و در مدت مشابه پارسال ۱۲ هزار و ۷۸۸ دلار کاشی و سرامیک صادر شده است. انتظار می رود در سال های آینده ارزش صادرات محصولات کاشی و سرامیک افزایش پیدا کند.

میزان-صادرات-کاشی-در-ده-سال-اخیر

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] آمار صادرات کاشی و سرامیک به چه صورت است؟


منبع: ایران سرام

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments