پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آیا نقاشی روی کاشی، راه جایگزین تعویض آن ها می باشد؟

آیا نقاشی روی کاشی، راه جایگزین تعویض آن ها می باشد؟

آیا نقاشی روی کاشی، راه جایگزین تعویض آن ها می باشد؟

نقاشی روی کاشی به عنوان یک معامله برد- برد می باشد، زیرا علاوه بر تمیز کردن کاشی های کهنه، یک جلوه خاص و جدیدی به سرویس های بهداشتی منزلتان می دهد که بیشتر دیوارهای آن از کاشی است.

اما همانطور که می دانید، کاشی ها هیچوقت به صورت دائم نمی توانند باشند و از طرفی دیگر، تعویض آن ها مشکل است. برای همین است که خیلی ها ترجیح می دهند، بعضی اوقات با کاشی های شکسته نیز بسازند تا آن ها را تعویض کنند اما نکته ای جالب که ممکن خیلی از افراد ندانند، در بازسازی ساختمان به جای تعویض می توان از نقاشی روی کاشی استفاده کرد.

البته باید بیان کنیم که کاشی ها نسبت به بقیه قسمت های منزل کمتر نیاز به نقاشی دارند، زیرا به راحتی و با آب و صابون می توان آن ها را تمیز کرد. برای رنگ روی کاشی باید از مواد مخصوص استفاده کرد زیرا اگر از رنگ های معمولی استفاده کنید، علاوه براینکه ممکن است رطوبت سرویس های بهداشتی به آن ها آسیب برساند، حتی با یک ناخن هم می توان سریعا رنگ را برطرف نمود. اما به هرحال می توان یکی از مراحل پروژه نقاشی ساختمان تعریف کرد.

مزیت های نقاشی روی کاشی :

  • باعث طولانی تر شدن عمر کاشی ها می شود.
  • باعث اجتناب از هزینه های سنگین تعمیر و تعویض می شود.
  • می توانید رنگی را که دوست دارید برروی کاشی خود قرار دهید.
  • باعث پوشش ترک های نازک روی کاشی ها می شود.

اما معایب نقاشی روی کاشی:

      • رنگ ها ممکن است در طول زمان شروع به پوسته پوسته شدن کنند.
      • نقاشی روی کاشی ها نیاز به ملات خاصی دارد که ممکن است در دسترس نباشد.
      • باید حتما سطح کاشی از هرگونه کثیفی و لکه پاک شود.
      • در هنگام فروش به خاطر رنگ روی کاشی ممکن است به مشکل برخورد کنید.
      • نقاشی روی کاشی یک کار موقت و برای مدت زمان محدود نه دائمی، البته محدودیت ممکن است چند سال باشد، مشکل شما را حل نماید.

شما همچنین باید از رنگ های مخصوص روی کاشی که در بازار وجود دارد استفاده کنید. برای همین این رنگ ها در سه دسته تقسیم بندی می شوند:

۱. نقاشی با اسپری

۲. نقاشی دو بخشه : در واقع شما دو بخش مختلف را با هم مخلوط می کنید و نتیجه تولیدی یک رنگی می شود که مناسب نقاشی روی کاشی می باشد.

۳. نقاشی دو مرحله که به عنوان یکی از بهترین تکنیک ها در نقاشی روی کاشی به کار می رود.

همانطور که بارها بیان شده است، قبل از شروع به کار نقاشی، باید سطح مورد نظر را کاملا آماده و تمیز کنید. اما این مساله در نقاشی روی کاشی از همه چیز مهمتر است و باید به آن دقت ویژه ای شود. اگر فراموش کنید که سطح روی کاشی را تمیز کنید، ممکن است بعد از چند وقت، رنگ روی کاشی ها شروع به پوسته پوسته شدن کند. نکته مهمی دیگر که باید آن را رعایت کنید، کیفیت رنگ است. همانگونه که در بالا بیان شد، محیط داخلی سرویس های بهداشتی دارای رطوبت بالایی است و از این رو باید از رنگ هایی استفاده کنید که در چنین رطوبتی دچار آسیب نشوند.

پس تعویض یا نقاشی روی کاشی به تصمیم شما بستگی دارد. اگر قصد فروش منزل را دارید، به هیچ وجه این کار نکنید. اگر کاشی های شما از نظر ظاهر خیلی خراب شده باشند، بهتر است که آن ها را تعویض کنید. اما توصیه کلی این است که در صورتی که مجبور به انجام آن هستید، اقدام کنید. زیرا نقاشی کردن روی کاشی ها مساله خیلی واجبی نیست و بیشتر برای زیباسازی فضای داخلی انجام می شود.


#کاشی #سرامیک #سرام پخش
منبع:نوین نقش مهندس
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments