پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آیا کفپوش من نیازی به سیلر کردن دارد؟

آیا کفپوش من نیازی به سیلر کردن دارد؟

آیا کفپوش من نیازی به سیلر کردن دارد؟

آیا کفپوش من نیازی به سیلر کردن دارد؟ | گاهی کاشی و سرامیک و سنگ های طبیعی مانند سنگ تراورتن و سنگ مرمر متخلخل هستند. این مواد به صورت گسترده به عنوان کفپوش، کاشی های دیواری در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

سطح سیلر شده کاشی ها در برابر مواد اسیدی مانند آب برخی از مرکبات و مواد شوینده به صورت کامل جلوگیری نمی کند اما می تواند لکه ها و خراش های روی سطح کاشی را به میزان چشمگیری کاهش دهد. همین طور سنگ هایی مانند سنگ مرمر و تراورتن به صورت طبیعی در برابر مواد اسیدی مقاوم نیستند اما سیلر ممکن است میزان جذب اسید را کاهش دهد. دستور العمل زیر شامل روش هایست برای بررسی اینکه آیا کاشی و یا سنگ شما نیاز به سیلر ( آب بندی) دارد.

مرطوب کردنِ سطح

آزمایش اینکه آیا آب بندی برای یک سطح لازم است، یا خیر؛ اغلب نیاز به روش ها و داده های آزمایشگاهی دارد. البته باید بدانید که بیشتر کاشی ها و سنگ ها نیازی به سیلر ندارند. در واقع سیلر (آب بندی) برای ملات و فواصل بین کاشی ها استفاده می شود تا ملات را از خطر ترک خوردن و فرسایش و تغییر رنگ حفظ کند.

آسان ترین راه این است که سطح کاشی یا سنگ را به مرطوب کنید. چند قطره آب در مناطق مختلف سطح بریزید و حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس سطح را خشک کنید. اگر رنگ سطح در این زمان تیره تر شد، سیلر احتمالا یک ایده خوب برای محافظت سطح کاشی در برابر مایعاتی ست که می تواند لکه دائمی روی سطح ایجاد کند.

صبر کردن

آیا کفپوش من نیازی به سیلر کردن دارد؟

اگر از متخلخل بودن کاشی یا سنگ خود اطمینان دارید، حداقل دو هفته پس از نصب صبر کنید. اگر کفپوش به تازگی نصب شده باشد، حداقل دو یا سه هفته قبل از سیلر زدن صبر کنید. این باعث می شود هر رطوبت که ممکن است در کاشی یا سنگ در زمان انبارداری و یا هنگام ملات کردن جذب شده باشد، حذف شود. استفاده از سیلر ممکن است به همان اندازه موثر باشد، مخرب هم باشد؛ چراکه با سیلر کردن، رطوبت نیز در کفپوش باقی خواهد ماند.

حذف سیلر های قدیمی

آیا کفپوش من نیازی به سیلر کردن دارد؟

در صورت وجود سیلر های قدیمی، ابتدا آن ها را حذف کنید. می خواهید سطح را دوباره آب بندی کنید، باید ابتدا پوشش قدیمی (هر نوع واکس یا سیلر) را حذف کنید.

همچنین توجه داشته باشید که اگر سیلر و یا واکس کفپوش شما دچار تغییر رنگ، ترک خوردگی و یا فرسودگی نشده و هنوز ظاهر خود را حفظ کرده، شما می توانید از آب بندی کردن مجدد صرف نظر کنید.


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments