پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

استفاده از کاشی های پرسلانی در فضاهای خارجی

استفاده از کاشی های پرسلانی در فضاهای خارجی

استفاده از کاشی های پرسلانی در فضاهای خارجی

استفاده از کاشی های پرسلانی در فضاهای خارجی | پرسلان ها در بسیاری از شرایط انتخابی خارق العاده برای حیاط ها،اایوان ها، بالکن ها و پیاده روها و حتی جاده های فرعی است.

چند دلیل برای پرسلان ها برای استفاده در فضاهای خارجی وجود دارد؛ اجازه دهید نگاه بهتری از پرسلان ها داشته باشیم:

  1. کاشی های پرسلانی از یخ زدگی هستند

کاشی های نصب شده در فضاهای خارجی گاهی به درجه حرارت زیر صفر نیز ،به خصوص در مناطق سردسیر ایران، می رسند. برخلاف کاشی های سرامیکی، کاشی های پرسلانی به گونه ای ساخته شده اند تا به خوبی در برابر این سرمازدگی مقاوم باشند. به عبارت ساده تر، سطح آن ها هیچ گونه آبی و رطوبتی را جذب نمی کند.

اگر آب درون کاشی یا سنگ ها طبیعی نفوذ کند و درجه حرارت هوا به زیر صفر برسد، آب درون بافتی منجمد و منبسط می شود و منجر به شکستن کاشی یا سنگ مورد استفاده در آن مکان می گردد. در نتیجه طول عمر موادمورد استفاده شما کوتاه تر خواهد شد و محیط ظاهر نازیبایی پیدا می کند.

کاشی های پرسلان میزان جذب آب کمتر از ۰.۵٪ دارند، بدین معنی که طبقه بندی شده توسط ارگان ها و گواهینامه های بین المللی ضد سرمازدگی هستند. بنابراین اگر حیاط یا بالکن شما دارای سیستم گرمایش زیر کف نباشد، می توانید مطمئن باشید که کاشی های پرسلانی آزمایش خود را پس دادند و در سخت ترین زمستان ها نیز مقاومند.

البته باید توجه داشت در هنگام خرید کاشی های پرسلانی به کیفیت و قیمت آن توجه داشته باشید، چراکه بعضی از کاشی های پرسلانی تنها اسم آن را یدک می کشند و میزان جذب آب نیز در بعضی موارد از کاشی های سرامیکی هم بیشتر می شود.

 

  1. کاشی های پرسلان احتیاج به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند

بر خلاف چوب و سنگ طبیعی، کاشی های پرسلانی غیر قابل نفوذ و غیر متخلخل هستند. این بدان معنی است که هیچ حفره ای روی سطح کاشی های پرسلان برای جمع شدن خاک و آلودگی های سطحی وجود ندارد. می توان گفت آنها ضد لک هستند و بنابراین کمتر به نگهداری و تمیزکاری های مداوم نیاز دارند. در صورت استفاده در خارج از خانه، جاروکاری یا تمیز کردن با آب گرم و صابون کافیست تا کاشی ها به زیبا و تمیز به نظر برسند.

  1. برخی از کاشی های پرسلن مقاوم در برابر لغزش هستند

کاشی های پرسلانی با ظاهر مات، نیمه مات، براق و یا بافت دار تولید می شود. در هنگام انتخاب کاشی برای فضاهای خارجی ما همیشه توصیه می کنیم که ظاهر مات را انتخاب کنید. در واقع ظاهر مات کاشی خود سطح دارای یک لایه طبیعی مقاوم در برابر لغزش می باشد.

همینطور سطح بافت دارکاشی های پرسلانی نیز در برابر لغزش ها مقاومت بیشتری دارد. در کل بسته به نحوه ساخت سطح، کاشی های پرسلانی دارای درجه های مختلف مقاومت در برابر لغزش می باشند. بدیهی است هرچه این سطح مات تر باشد ، مقاومت در برابر لغزش نیز بیشتر خواهد بود.

۴- کاشی های پرسلانی مستحکم و مقاوم در برابر خراش هستند

کاشی های پرسلان فوق العاده متراکم هستند و در کوره های بالاتر از ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد پخته می شوند. این باعث می شود آنها به اندازه کافی مستحکم و در برابر خراش مقاومت زیادی داشته باشند. بنابراین کاشی های پرسلانی در برابر وزن زیاد، اجسام برنده و تیز و خراشیدگی های ناشی از عبور و مرور کاملا مقاوم اند. به همین دلیل در اکثبر نمایشگاه های اتومبیل از کفپوش پرسلانی استفاده شده است.

کاشی های پرسلانی برخلاف فرش و تخته های چوبی خطر تغییر رنگ بر اثر تابش اشعه ماوراء بنفش را به همراه ندارد.

  1. یکپارچه سازی فضای داخلی با خارجی

با توجه به مناسب بودن کاشی های پرسلانی در هر دو فضای خارجی و داخلی، به شما این امکان را می دهد تا فضای داخلی و خارجی را یکپارچه و هماهنگ سازید. این ایده به خصوص برای خانه های ویلایی بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] استفاده از کاشی های پرسلانی در فضاهای خارجی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع: سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments