پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

اطلاعات روی کارتن کاشی چیست

اطلاعات روی کارتن کاشی چیست

اطلاعات روی کارتن کاشی چیست

اطلاعات روی کارتن کاشی چیست | شاید برای شما پیش آمده باشد که وقتی برای خرید کاشی و سرامیک اقدام می‌کنید مهمترین چیزی که نظر شما را جلب می کند نقش و طرح کاشی ها باشد و به اطلاعات روی کارتن کاشی توجهی نکرده باشید.

این امر به نوبه خود باعث شده که ۸۰ درصد افرادی که به خرید کاشی و سرامیک اقدام می‌کنند اطلاعات لازم در مورد کاشی مورد نیاز خود را ندارد و صرفاً به ظاهر کاشی ها توجه کنند.

در این مقاله می خواهیم اطلاعات مهمی که روی جعبه هر کاشی نوشته می شود را برای شما توضیح دهیم.

 ۱-درجه کاشی

یکی از مهمترین فاکتورهای که در انتخاب کاشی و قیمت آن خودنمایی می‌کند درجه کاشی و سرامیک می باشد که جزء اطلاعات روی کارتن کاشی ثبت میباشد.

این امر به گونه ای است که کاشی و سرامیک هرچه درجه پایین تری داشته باشند قیمت پایین تری نیز به مراتب دارد.

باید همواره توجه داشته باشید که برای کف ساختمان اصولاً باید از کاشی های درجه یک و دو استفاده شود چون کاشی های با کیفیت پایین تر احتمال خرابی بیشتری دارد و در کف ساختمان بخاطر استفاده بیشتر خرابی بیشتر می شود.

۲-درجه سائیدگی PEI

درجه سایدگی نوع دیگری از تقسیم بندی کاشی ها می باشد که بیشتر مخصوص کاشی های براق است و این
اطلاعات روی کارتن کاشی چیست ثبت میشود.

در واقع در درجه ساییدگی عمر کاشی های کف در برابر ساییدگی اشاره می کند که این درجه را با   aa روی جعبه نشان می دهند.

 به طور نرمال درجه ساییدگیIII و IV برای کار های مسکونی و منازل معمولی مناسب می باشد و نیازی به استفاده از درجات بالاتر و کیفیت بالاتر برای استفاده در ساختمان مسکونی نیست.

۳-میزان لیزی کاشیCOF

میزان لیزی کاشی یکی دیگر از شاخص‌ ها برای طبقه بندی کاشی ها به حساب می آید . این درجه به میزان مقاومت کاشی به صورت طبیعی در برابر لیز خوردن اشاره دارد .

هر چه این میزان بالاتر باشد اصطکاک و لیز بودن کاشی کمتر بوده و هر چه این میزان پایین تر باشد نشان دهنده این است که کاشی لیزتر میباشد.  برای جاهای مختلف درجه های لیزی مختلفی به کار می رود به عنوان مثال برای داخل ساختمان و منازل مسکونی درجه لیزی بالاتر از ۵۰ مناسب می باشد.

اگر برای سرویس های بهداشتی و حمام ویا پروژه های تجاری میخواید استفاده کنید بهتر است درجه لیزی بالاتر  ۶۰ مناسب میباشد.

پس همواره در هنگام خرید کاشی بسیار توجه داشته باشید که هرچه این درجه بالاتر باشد لیز خوردگی شما نیز به مراتب کمتر می گردد.

۴-مقاومت در برابر سرما

این نوع طبقه بندی کاشی بیشتر برای کاشی و سرامیک هایی می شود که برای بیرون ساختمان استفاده می شود. اگر شما برای داخل ساختمان می‌خواهید از کاشی و سرامیک استفاده کنید نیازی نیست به این نوع طبقه بندی توجه کنید اما برای بیرون از ساختمان چون احتمال یخ زدگی وجود دارد باید به این مقیاس توجه شود.

۵-چند رنگی کاشی

اگر برای داخل ساختمان می‌خواهید که کاشی ها حالت سنگ طبیعی و دارای بازی رنگ باشند و کاملا به صورت یک شکل نباشد می‌توانید درجه چند رنگی بالاتری انتخاب کنید .با این کار شکل طبیعی بودن بیشتری به کار شما داده خواهد شد.

۶- جذب آب ‏WA

جذب آب کاشی بیشتر به این نکته اشاره می‌کند که آیا این نوع کاشی برای محیط های مرطوب مناسب است یا خیر و جزء اطلاعات روی کارتن کاشی ثبت می شود میباشد.

برای این نوع طبقه بندیکاشی ها  رابه به چهار دسته تقسیم می کنند.

 برخی از آنها با نام کاشی های غیر شیشه ای شناخته می شوند که جذب آب آنها بیش از ۷ درصد وزن است این نوع کاشی برای استفاده در حمام و سرویس های بهداشتی و مناطقی با رطوبت بالا اصلا مناسب نیست .

دسته دوم کاشی های نیمه شیشه ای هستند که جذب آب آن ها بین ۳ تا ۷ درصد از وزن خود میباشد و برای محیط های داخلی و فضاهای خشک قابلیت استفاده  دارد و مناسب میباشد.

دسته سوم کاشی های شیشه ای می نامند که جذب آنها بین نیم تا سه درصد از وزن کاشی می باشد و این نوع کاشی ها برای مناطقی با رطوبت بالاتر مناسب می باشد .

دسته چهارم کاشی های غیر قابل نفوذ می گویند که جذب برای آن کمتر از نیم درصد از وزن کاشی می باشد کاشی های فول بادی و پرسلانی  جزء این نوع کاشی ها می باشد . این نوع کاشی ها بسیار مناسب برای جاهای با رطوبت بسیار بالا و پر رفت و آمد است چون خرابی به شدت کمتری نسبت به سایر کاشی ها دارد . برای داخل ساختمان های مسکونی استفاده از کاشی های شیشه ای که همان  سرامیک ها هستند پیشنهاد می شود و برای محل های پر رفت و آمد استفاده ازکاشی هایی غیر قابل نفوذ توصیه می شود.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] اطلاعات روی کارتن کاشی چیست

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments