پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

ایده‌هایی جالب برای اینکه فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد

ایده‌هایی جالب برای اینکه فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد

ایده‌هایی جالب برای اینکه فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد

راهکارهایی در طراحی دکوراسیون برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن خانه وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به این نکات کاری کنید که خانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

در این مقاله به بیان ایده‌هایی می‌پردازیم که خانه شما را بزرگ‌تر نشان خواهند داد.

چه‌کار کنیم که خانه ما بزرگ‌تر به نظر برسد؟

استفاده از آیینه در طراحی دکوراسیون خانه

یکی از کارهایی که اکثر طراحان برای بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک انجام می‌دهند استفاده از آیینه است!‌ به‌طوری‌که این افراد هنگام طراحی دکوراسیون، چند آیینه را در نقاط خاصی از خانه قرار می‌دهند.

یکی از این راهکارهای معمول، نصب یک آیینه بزرگ در وسط دیوار اتاق نشیمن است! بازتاب نور توسط آینه باعث می‌شود تا فضای اتاق روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

به همین دلیل می‌توانید یک منبع نور نظیر شمع یا لامپ آویز مقابل آیینه قرار دهید.

در صورت امکان بهتر است که آیینه را روبروی پنجره قرار دهید. بازتاب نور خوشید سبب می‌شود تا خانه شما زیباتر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

 استفاده از رنگ‌های خنثی برای اتاق نشیمن

یکی از ایده‌های جالب در طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک استفاده از رنگ‌های خنثی برای دیوارها، کف‌پوش، سقف، مبلمان و اثاثیه خانه است.

به‌عنوان نمونه اگر دیوارهای اتاق نشیمن را با رنگ سفید یا نخودی رنگ‌آمیزی کنید باعث می‌شود تا فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

همچنین رنگ‌های روشن به بازتاب نور در محیط کمک می‌کنند! به همین دلیل این رنگ‌ها سبب بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر آمدن خانه می‌شوند.

به‌طورکلی رنگ‌های خنثی و روشن خانه را بزرگ‌تر نشانه داده و محیط آرامی را به وجود می‌آورند.

 انتخاب مبلمان ظریف برای اتاق نشیمن

اگر می‌خواهید خانه کوچک شما کمی بزرگ‌تر به نظر برسد می‌بایست حتماً به اندازه مبلمان خود توجه داشته باشید!‌ درواقع برای فضاهای کوچک بهتر است به سراغ مبلمان جمع‌وجور بروید.

مبلمانی که دارای دسته‌های ظریف باشد انتخاب بهتری نسبت به مبلمانی است که دسته‌های بزرگ و چند کوسن دارند.

مثلاً برای یک اتاق نشیمن کوچک لازم نیست حتماً کاناپه سه‌نفره داشته باشید! شما می‌توانید در این فضا مبل دونفره یا چند مبل تک‌نفره قرار دهید.

همچنین بهتر است مبل‌های بدون دسته گزینه بهتری هستند و جای کمتری نیز می‌گیرند.

ایده‌هایی جالب برای اینکه فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد

ایده‌هایی جالب برای اینکه فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد

انتخاب لوازم و اثاثیه متناسب با فضای خانه

هنگامی‌که قصد خرید اسباب و اثاثیه منزل را دارید بهتر است به ویژگی‌هایی نظیر رنگ، اندازه و مدل طراحی آن‌ها دقت کنید.

همه این معیارها در تصویری که شما از آن وسیله دارید تأثیر می‌گذارد. ازاین‌رو می‌بایست به سراغ وسایلی بروید که در نگاه شما سبک‌تر و ظریف‌تر باشند.

مثلاً به‌جای رنگ تیره به دنبال لوازمی باشید که رنگ آن‌ها روشن است! همچنین توصیه می‌کنیم که برای فضاهای کوچک مبلمان و وسایلی را انتخاب کنید که دارای پایه باشند.

 ایجاد دکورهای عمودی بر روی دیوار اتاق نشیمن

اگر سقف اتاق نشیمن خانه شما بلند است می‌توانید از فضای اضافه برای ایجاد دکورهایی چشمگیر بر روی دیوار استفاده کنید. آویزان کردن پرده‌های بلندی که از سقف تا کف‌پوش را پوشش دهند هم گزینه مناسبی برای بزرگ‌تر به نظر آمدن خانه است.

یکی دیگر از راه‌ها برای استفاده مفید از فضاهای عمودی اتاق نشیمن، نصب آثار هنری بر روی دیوار است. این کار سبب توجه چشم‌ها به بعد عمودی خانه می‌شود که برخلاف بعد افقی محدود به نظر نمی‌رسد! به همین دلیل خانه برای بیننده بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید.

ایده‌هایی جالب برای اینکه فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد

کلام آخر

در این مقاله پنج راهکار برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای خانه بیان کردیم.

نور بیشتر و البته مناسب می‌تواند عاملی باشد تا یک فضای کوچک بزرگ‌تر به نظر برسد. به همین منظور می‌بایست کاری کنید تا نور بیشتری به داخل خانه بیاید؛ مثلاً از پرده‌های سبک استفاده کنید.

همچنین نورپردازی مناسب و نصب آیینه هم ایده‌های خوبی برای این کار هستند.

در فضای کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید! هم برای لوازم و هم کف‌پوش، دیوار و سقف به دنبال رنگ‌های ملایم باشید. علاوه بر این توصیه می‌کنیم که رنگ پرده‌ها را با دیوار خانه ست کنید.

توجه به کلیه این نکات سبب خواهد شد که خانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد! امیدواریم که مطالب ارائه‌شده موردتوجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments