پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بازسازی کف حمام با استفاده از کاشی

بازسازی کف حمام با استفاده از کاشی

بازسازی کف حمام با استفاده از کاشی

بازسازی کف حمام

بازسازی کف حمام با استفاده از کاشی | کاشی از جمله مصالحی است که در بازسازی و ایجاد کفپوش و دیوارپوش قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع مصالح در طرح ها و اندازه های متفاوت ساخته می شود و برای نازک کاری بخش های مختلف خانه به کار می رود. یکی از بخش های منزل که برای پوشش کف و دیوار آن از کاشی استفاده می شود حمام و سرویس بهداشتی است. حمام از جمله مکان هایی است که مدام در معرض آب و رطوبت قرار می گیرد و احتمال تخریب آن وجود دارد. به همین دلیل چند سال یکبار باید کفپوش آن را تعویض و یا بازسازی نمود. در بازسازی کفپوش حمام سعی کنید از بهترین نوع کاشی استفاده کنید زیرا کاشی های باکیفیت، دام و طول عمر بالاتری دارند و سالیان سال بدون این که آسیبی به آنها وارد شود قابل نگهداری در حمام هستند. کاشی کاری حمام لزوماً نباید توسط افراد ماهر صورت گیرد بلکه با آگاهی از مراحل انجام آن هر کسی می تواند آن را اجرا نماید. تا با آگاهی از آنها و بدون نیاز به یک کاشی کار بتوانید کفپوش حمام خود را بازسازی نموده و کاشی های نو روی آن نصب کنید. با رعایت مراحل این کار به راحتی می توان کف حمام را کاشی کرد و سال ها از زیبایی و استحکام آن لذت برد. هر چند در بازار هزار نوع مدل کاشی وجود دارد و حمام مکانی برای به نمایش گذاشتن سلیقه شخصی و دکوراسیونی بی نظیر است اما در انتخاب کاشی حمام بهتر است از کاشی های تک رنگ طرح دار استفاده نمود.

در انتخاب کاشی برای کفپوش حمام سعی کنید از کاشی های صیقلی استفاده کنید زیرا این نوع کاشی ها تخلخل کمتری دارند و آلودگی کمتری به خود جذب می کنند. نگهداری و تمیز نمودن کاشی های براق کار آسانی است و به راحتی می توان با آب و کف سطح آنها را تمیز کرد. البته سعی کنید کاشی هایی را انتخاب کنید که سطح آنها باعث لیز خوردن افراد در حمام نشود. امروزه استفاده از کاشی های بزرگ به عنوان کفپوش حمام رواج یافته است اما به دلیل احتمال سرخوردگی بر روی کاشی های صیقلی بهتر است کاشی هایی را انتخاب کنید که ابعاد کوچکتری دارند. در این صورت با آرامش خیال و بدون ترس از سرخوردن می توانید دوش بگیرید.

کاشی کاری سطح حمام کاری است که افراد غیر حرفه ای با هر مقدار تجربه می توانند آن را در آخر هفته همزمان با بقیه کارها انجام دهند. در مورد بازسازی کف حمام و کاشی کاری آن نگران نباشید زیرا نیاز به متریال های خاص و روش های ویژه برای انجام آن نمی باشد، صرفاً دانستن یکسری موارد قبل از خرید کاشی روند پروژه شما را آسان تر و سریع تر پیش می برد. برای این که کارها به درستی انجام شوند، ما در اینجا لیستی از موارد مورد نیاز برای کاشی کاری کف حمام به شما معرفی خواهیم کرد.

به محض اینکه تصمیم به کاشی کردن کف حمام گرفتید باید بدانید که آیا می خواهید کفپوش قدیمی حمام را تخریب کنید یا روی همان سطح قبلی کاشی کاری را انجام دهید. اگر کف حمام قبلاً کاشی کاری شده، باید ابتدا آن را بردارید تا سطح تمیزی برای شروع کار داشته باشید. اگر قبلاً حمام شما با وینیل کفپوش شده این امکان برای شما فراهم می شود که بدون تخریب سطح قبلی کار خود را آغاز کنید. علاوه بر آن اگر زیر کفپوش وینیل حمام سیمان به کار رفته باشد، تا زمانی که وینیل فعلی شکل خود را حفظ کند شما می توانید روی آن کاشی کاری انجام دهید.

متخصصان توصیه می کنند اگر کف حمام از جنس چوب است قبل از کاشی کاری یک تخته حفاظت کننده بر روی آن نصب کنید تا از استقامت آن مطمئن شوید. افراد غیر حرفه ای با انجام این کار موافق نیستند، و بعضاً ترجیح می دهند به جای آن، مستقیماً روی سطح وینیل که زیر آن سیمان به کار رفته کار خود را انجام دهند. در صورتی که زیر بنای کف استقامت داشته و کاشی وینیل شکل بدی به خود نگرفته باشد ( مثلاً جایی از آن کنده نشده و سوراخی روی آن ایجاد نشده باشد)، تخته حفاظت کننده را می توان از کار حذف کرد. این که کدام روش را انتخاب کنید کاملا بستگی به خود شما دارد.

هر چیزی که در حمام و سرویس بهداشتی شماست، مخصوصاً سنگ توالت را، قبل از اینکه کاشی کاری شما به آن نقطه برسد از سر راه بردارید. با وجود اینکه برداشتن سنگ توالت کار سخت و پر زحمتی است اگر تنها یک سرویس بهداشتی دارید، کاشی کاری اطراف سنگ توالت به مراتب بیشتر از برداشتن آن می تواند زمان بر باشد. اگر زمان پروژه بیشتر از زمان مورد انتظار شما طول کشید، می توانید یک محافظ اضافی در ابتدای کار تهیه کنید و شب ها سنگ توالت را سرجای خود گذاشته و روز بعد دوباره آن را بردارید. با این وجود در بیش تر موارد، پروژه کاشی کاری نباید بیشتر از بیست و چهار ساعت شما را از استفاده از سرویس بهداشتی منع کند. اگر تصمیم به اضافه کردن میزهای کشودار یا جایگزین کردن آنها با سینک دستشویی پایه دار گرفته اید باید این را در نظر داشته باشید که برداشتن آن راحت است یا شما را با مشکل مواجهه می کند. اگر برداشتن یا جابه جا کردن آن کار سختی است، از این بابت مطمئن شوید که به اندازه کافی کاشی و دوغاب برای اتمام کاشی کاری آن قسمت در زمانی دیگر دارید. در نظر داشته باشید که این کار بعدا کاری زمان برخواهد بود. چرا که شما باید تمام سطح را برای یکدست کردن دوغاب بدهید. علاوه بر آن این نکته را در نظر بگیرید که اگر کاشی های شما تمام شود ممکن است دیگر مشابه آن پیدا نکنید.

بازسازی کف حمام با استفاده از کاشی

اگر می خواهید بعداً برای یک سری مسائل ناخواسته و دور از انتظار دچار سردرگمی نشوید، برنامه ریزی در مورد چگونگی قرار دادن کاشی ها و ظاهر آن ها مرحله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. این مرحله ” اتصالات خشک” نامیده میشود. برای اتصال خشک سطح حمام، کاشی ها را با هر الگویی که مد نظر دارید قرار دهید و بعد از آن به دنبال موانعی مانند لوله ها یا گوشه ها باشید. اینکه بتوانید اندازه کاشی ها و نوع قرار دهی آن ها را در طول فرایند اتصال خشک اندازه گیری کنید به شما در صرف جویی زمان در هنگام اجرای واقعی بسیار کمک می کند. وقتی تصمیم به کاشی کاری اطراف دوش حمام یا وان می کنید، از کاشی های کامل برای این قسمت استفاده کنید چرا که ظاهر زیباتری نسبت به کاشی نصفه دارند. استفاده از کاشی های کامل در سمتی که دوش قرار گرفته بدین معناست که می توان در سمت مخالف که زیاد در معرض دید نیست از کاشی های نصفه استفاده کرد.

اخیراً استفاده از کاشی در حمام بسیار رایج شده است.کاشی ها وقتی بر روی سطح دیوار یا کف حمام قرار می گیرند ظاهری زیبا و جذاب به خود می گیرند اما مهم تر از همه این است که نصب کاشی آسان بوده و کمتر از سایر دیوارپوش ها دچار ترک و شکستگی می شوند. قبلاً کاشی های موزائیکی به صورت قطعه هایی با اندازه مشخص بر روی ورقه یا پلاستیک های مشبک سوار می شدند که به راحتی می شد آنها را به سایز دلخواه برش زد. خود کاشی هایی هم که به این صورت هستند راحت تر از کاشی های بزرگ و تکی برش داده می شوند و معمولا ًبه یک قیچی کاشی برای برش زدن در سایز و شکل مناسب نیاز دارند.

اگر حمام بزرگی دارید، خرید یک تیغ چوب بری گزینه ای است که می تواند به افزایش سرعت کار کمک کند. در بیشتر موارد شما نیاز به دیسک برش ندارید. وقتی از موزائیک یا کاشی استفاده می کنید، یک یا دو عدد کاشی اضافه تر برای تمرین برش تهیه کنید. از این کاشی ها که برای تمرین تهیه شده اند می توان برای پرکردن محل هایی که نیاز است استفاده کرد.

کاشی های تکی نسبت به کاشی های موزائیکی برتری زیادی ندارند و تنها بسته به نوع استفاده می توانند کمی متفاوت باشند. برای مثال، سایز اکثر کاشی ها بسیار کوچک است و برای بعضی حمام ها کاشی های کوچک انتخاب مناسبی نیستند. با کاشی های تکی شما می توانید تکه های تزئینی برای تفکیک کردن رنگ هابه کار ببرید، یا می توانید به راحتی آنها را به صورت الگو های مختلف در کنار هم قرار دهید تا به فضا ظاهری بزرگتر، طویل تر یا جذاب تر بدهید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]بازسازی کف حمام با استفاده از کاشی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments