پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بالاخره وعده‌ها به ثمر نشست/کاشی جم پس از ۲ سال تعطیلی دوباره جان می‌گیرد

کاشی جم پس از 2 سال تعطیلی دوباره جان می‌گیرد

بالاخره وعده‌ها به ثمر نشست/کاشی جم پس از ۲ سال تعطیلی دوباره جان می‌گیرد

کارخانه کاشی جم بروجرد پس از ۲ سال تعطیلی و بیکار شدن ۲۲۰ کارگر، مجدد راه‌اندازی و به چرخه تولید باز می ‌گردد.

به گزارش سفیر افلاک، حدود ۴۰ درصد صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد قرار دارد و در روزگاری نه ‌چندان دور در این شهر واحدهای تولیدی زیادی فعال بودند و در این واحدها صدها کارگر هم روزی حلال خانواده را تأمین می‌کردند.

طی چند سال اخیر در بروجرد واحدهای تولیدی با مشکلات عدیده ‌ای روبه‌رو شدند و دومینوی تعطیلی به جان این واحدهای تولیدی افتاد تا جایی که یکی پس از دیگری نیمه فعال و سپس تعطیل شدند و در این میان صدها کارگر هم از کار بیکار ‌شدند.

ازجمله واحدهایی که در سال‌های اخیر تعطیل شد صنعت کاشی بروجرد بود، سامان کاشی و کاشی جم به‌ عنوان دو واحد تولیدی کاشی کف و دیوار که برند بودند پس از اخراج کارگران تعطیل شدند.

دو سال پیش کاشی جم تعطیل شد و ۲۲۰ کارگر این واحد تولیدی از کار اخراج شدند اما این روزها خبری مبنی بر راه ‌اندازی مجدد این کارخانه شنیده می ‌شود، کارخانه‌ای که قرار است دوباره فعال شود و به چرخه تولید بازگردد و با این اقدام و بازگشت به کار کارگران اخراج شده، چرخ زندگی آن‌ها هم بچرخد.

عبدالعلی گیوه کی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد اظهار داشت: کارخانه کاشی جم بروجرد دو سال گذشته به دلیل بالا بودن هزینه های تولید تعطیل شد و حدود ۲۰۰ کارگر این واحد تولیدی هم از کار بیکار شدند.

وی افزود: اما پس از دو سال از تعطیلی این واحد تولیدی و با توجه به شعار سال، این واحد تولیدی وارد مدار تولید و بازگشت به چرخه تولیدشده و در فاز اول قرار است ۱۰۰ نفر از کارگران اخراجی دوباره بازگشت به کار شوند و طی یک سال آینده هم مجدداً همه کارگران دوباره به کار برگردند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد بیان کرد: کاشی جم یکی از واحدهای تولیدی و برند در راستای تولید کاشی “کف” است که بازار فروش خوبی دارد و در حال حاضر کارخانه و کوره‌ها در حال آماده شدن برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه است؛ این واحد تولیدی از ابتدای تیرماه امسال فعال خواهد شد و  فاز اول این کارخانه وارد چرخه تولید می‌شود.


منبع: خبرگزاری سفیر افلاک

گردآوری شده توسط پایگاه اطلاع رسانی سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments