پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بررسی انواع تجهیزات حمام

بررسی انواع تجهیزات حمام

بررسی انواع تجهیزات حمام

بررسی انواع تجهیزات حمام | در دنیای مدرن امروز پیشرفت علم و تکنولوژی، در تمام جنبه‌های زندگی ما تاثیرگذار بوده است. همانطور که ما نسبت به گوشی خود حساسیم که به آخرین فناوری روز دنیا مجهز باشد و امکانات تمام عیاری داشته باشد، قطعا نسبت به خانه خود نیز همین حساسیت‌ها را داریم. همه دوست داریم که خانه‌ای داشته باشیم با بهترین طراحی‌، بهترین امکانات و زیباترین تجهیزات. هر واحد خانه شامل چندین قسمت مختلف می‌شود که هرکدام نیاز به طراحی و امکانات خاص خود دارند.

برای مثال برای اتاق پذیرایی تجهیزاتی مانند لامپ‌های هالوژن، لوسترهای نقره، آسمان مجازی و… این روزها روی بورس هستند. آشپزخانه شامل شیرآلات نوین، کابینت‌های ام دی اف، میز ناهار خوری و… می‌شود.

اما بحث امروز ما حول محور حمام و تجهیزات آن است. شاید بتوان گفت که حمام از همه بخش‌های دیگر خانه نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتری است. شیرآلات، دوش، کابینت، نورپردازی، وان، سنگ‌ کاری، کاشی و سرامیک ‌کاری از جمله مهم‌ترین قسمت‌های حمام است.

اما هرکدام از این بخش‌ها به مشاوره و انتخاب‌های درستی نیاز دارند تا مبادا وسایلی را انتخاب کنیم که با دکور یا معماری حمام ما سازگاری نداشته باشند.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد هرکدام از این تجهیزات و امکانات حمام که بالاتر گفتیم، به طور مفصل توضیح دهیم.

شیر آلات

همانطور که می‌دانید حمام مرطوب‌ترین قسمت هر خانه است. بنابراین وسایل داخل حمام بیشتر از بقیه وسایل خانه در معرض آسیب دیدگی و پوسیدگی قرار دارند. به این ترتیب اگر کیفیت وسایلی که برای حمام خریداری می‌کنیم پایین باشد، مجبوریم تا طی مدت کوتاهی وسایل را دوباره تعویض کنیم که این اتفاق به معنای خرج‌های چند باره و در نتیجه صرف هزینه‌های گزاف برای وسایلی است که قطعا با انتخاب درست و منطقی می‌شود از این نوع هزینه‌ها جلوگیری کرد.

درباره شیرآلات بزرگترین خطری که آن‌ها را تهدید می‌کند رسوب گرفتگی است که به این سادگی قابل رفع نیست و در اکثر مواقع نهایتا منجر به تعویض شیرآلات می‌شود. بنابراین باید بهترین جنس ممکن را در حد توان خود برای حمام خانه تهیه کنید.

لوکس‌ترین نوع شیرآلات در بازار امروز دنیا، شیرآلات شیشه ای و شفاف است که گذر آب به راحتی قابل مشاهده است و برخی از این جنس شیرآلات چراغ‌های رنگی بسیار زیبایی هم در خود جای داده‌اند. اما این نوع شیرآلات بسیار گران بوده و البته با معماری اکثر خانه‌ها در ایران سازگاری خاصی ندارند.

اما فارغ از شیرآلات شیشه‌گون و در مورد جنس‌های معمول شیرآلات بازار باید گفت که بهترین نوع جنس برای شیرآلات در بازار امروز، برنج است. شیرآلات برنجی با رویه‌هایی با جنس‌های مختلف مانند مس، طلا، نیکل، کرم و یا با رویه از جنس خود برنج به بازار عرضه می­‌شوند.

اما از بین این گزینه‌ها شاید بهترین و محبوب‌ترین انتخاب ممکن رویه کُرُمی باشد. دلیلش هم این است که جنس کرمی عمر بالایی دارد و البته برای تمیز کردن آن هم کار سختی در پیش نخواهید داشت.

نکته دیگری که در مورد شیرآلات مهم است. زیبایی ظاهری آن‌هاست. امروزه تنوع ظاهری شیرآلات بسیار بالاست و با یک سرچ ساده انواع و اقسام شیرآلات در رنگ‌ها، سایزها و مدل‌های متنوع در معرض دید شما قرار خواهد گرفت.

اما این مدل‌های متنوع شامل مدل‌های معمولی، اهرمی و البته نوع لاکچری و گران‌تر یعنی نوع سنسور چشم است. شیرآلات معمولی و قدیمی امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و در اکثر خانه‌ها از شیرآلات اهرمی استفاده می‌شود. مدل سنسور دار نیز در خانه‌های لوکس و بسیار گران قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نظر داشته باشید که شیرآلات اهرمی هم شامل انواع بسیار متنوع با قیمت‌های بسیار متفاوت می‌شود که بنا به هزینه‌ای که می‌کنید و سهولت استفاده و راحتی مورد نظرتان می‌توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای مثال در برخی از انواع ارزان قیمت‌تر شیرآلات اهرمی، اهرم باز و بسته کردن جریان آب به لوله آب متصل است که این مدل بیشترین استفاده را در بازار امروز ایران دارد. اما نوع گران قیمت‌تر اهرمی کاملا جداگانه از لوله آب دارد که زیبایی دو چندانی نسبت به شیرآلات اهرمی نوع قبل دارد.

همچنین برای انتخاب شیرآلات با ظاهر متناسب حتما باید به سبک طراحی و اندازه حمام خود توجه داشته باشید. شیرآلات بزرگ ظاهر جالبی به حمام‌های کوچک نمی‌بخشند و بالعکس.

دوش

بررسی انواع تجهیزات حمام

دوش‌ها نوع دیگری از شیرآلات هستند که به دلیل تنوع بی‌نظیر گوناگونی مدل‌ها، آن‌ها را از دسته بندی دیگر شیرآلات جدا نموده‌ایم.

دوش‌ها نسبت به دیگر شیرآلات تاثیر بیشتری از پیشرفت تکنولوژی گرفته‌اند. تا جایی که انواع هوشمند، چراغ‌دار، یک منظوره، چند منظوره، تک جریان، چند جریان و بسیاری مدل‌های دیگر در صنعت دوش تولید شده‌اند و دائما در حال پیشرفت هستند. در ادامه شما را با محبوب‌ترین انواع دوش آشنا می‌کنیم.

دوش‌های قدیمی دوش‌های کوچکی بودند که تنها یک شیر باز و بسته سرد و گرم داشتند و یک جریان آب که آب سرد یا گرم را خارج می­ کرد. هرچه زمان پیش رفت نمونه‌های جالب‌تری نمایان شدند. ابتدا شیر دوش‌ها به صورت اهرمی طراحی شد. سپس دوش­ ها چند جریانی شدند و کاربران توانستند جریان آب را به صورت کم فشار و پر فشار کنترل کنند.

اما پس از این مدل‌ها تنوع بالا و بالاتر رفت. دوش‌های چراغ‌دار توانستند زیبایی دو چندان و خاصی به محیط حمام ببخشند. کارکرد این نوع دوش‌ها به این صورت است که با به کار افتادن دوش، از محفظه سوراخ‌های خروج آب، نوری تک رنگ یا چند رنگ خارج می‌شود که وقتی از پایین به دوش نگاه می‌کنیم، تصور می‌‌شود که آب خروجی از دوش رنگی است.

دوش‌های سنسور دار نیز نوعی دیگر از پیشرفت‌های خاص و چشمگیر دوش‌ها بودند. عملکرد دوش‌های سنسور دار این گونه بود که زمانی که زیر دوش می‌رفتید، جریان آب خود به خود باز می‌شود و آب از دوش خارج می‌شد و زمانی که از زیر دوش کنار می‌رفتید. جریان آب قطع می‌شد. این نوع دوش خدمت بزرگی به صرفه جویی در مصرف آب کرد.

ولی قطعا بزرگترین پیشرفت ممکن در صنعت دوش ­سازی، دوش‌های هوشمند بودند. دوش‌هایی با قابلیت کنترل از طریق دستیار صوتی یا نرم افزار مخصوص گوشی‌های هوشمند، قابلیت پخش موسیقی ملایم و حتی قابلیت اسپری کردن معطر کننده بدن یا روغن روی بدن پس از دوش. این امکانات تجربه بی‌نظیری از استحمام را برای شما به ارمغان می­‌آورند. اما قطعا این نوع دوش‌ها قیمت بسیار بالایی دارند و وسع مالی همه به خرید این دوش‌ها نمی‌رسد.

بنابراین توصیه ما به شما، خرید دوش‌های برنجی اهرمی است که تنوع نسبتا بالایی در ظاهر و عملکرد دارند.

برای مثال دوش‌های برنجی دو جریانه یا دوش‌های دو کاره که یک دوش سقفی و یک دوش تلفنی دارند نمونه‌های بسیار ایده‌آلی از دوش‌ها محسوب می‌شوند.

به صورت کلی می‌توانید با سرچ در اینترنت یا جستجو و تحقیق در بازار بهترین و سازگارترین نوع دوش با سایز حمام خانه و قدرت خرید خود را انتخاب کنید.

کابینت

بررسی انواع تجهیزات حمام

امروزه در اکثر ساختمان‌های نوساز و مدرن در حمام کابینت تعبیه می‌شود. این کابینت‌ها قبلا فقط به کمد جعبه مانند کمک‌های اولیه محدود می‌شد اما در حال حاضر کابینت‌ها با طراحی‌های مختلف و شیک در حمام جای می‌گیرند. اما این کابینت‌ها جنس‌های مختلف، مدل‌های مختلف و سایزهای مختلفی دارند.

یکی از مهم ترین نکاتی که کابینتی که در حمام نصب می­‌کنید باید داشته باشد، نورپردازی داخل آن است. کابینت بدون چراغ در حمام بسیاری از کارایی‌های خود را از دست می‌دهد. بنابراین می‌توانید از یک عدد پریز استفاده کنید یا اگر خانه شما طراحی مدرن دارد، سنسور روشنایی هم می­‌تواند انتخاب فوق العاده‌ای برای کابینت حمام باشد. البته از چراغ‌های هوشمند و کاربردی بودن آن‌ها نیز نباید غافل شد.

علاوه بر نور‌پردازی، طراحی محیط داخلی کابینت‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که کابینتی بدون طراحی داخلی مناسب کاربرد چندانی نخواهد داشت. یکی از نکاتی که باید در طراحی داخلی کابینت در نظر بگیرید این است که کابینت شما حتما باید یک قسمتی برای رختکن داشته باشد. رختکن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر حمام است. علاوه بر این باید قسمت‌های جداگانه‌ای برای وسایل برقی و البته لوازم بهداشتی در محیط داخلی کابینت تعبیه شود.

پیشنهاد دیگری که در طراحی کابینت داریم این است که سطح داخلی یا خارجی یکی از درهای کابینت حمام را تبدیل به آینه کنید. با این کار، بدون اشغال کردن فضای اضافی، از محیط کابینت خود بهترین استفاده را داشته‌اید.

بخش مهم دیگری که در طراحی کابینت‌ها اهمیت دارد، طراحی درهای کابیت‌های حمام است. لولاهای در بسیار مختلفی در بازار یافت می‌شوند. برخی از بالا، برخی از پایین و برخی هم به صورت معمول از چپ یا راست در باز می‌شوند. هر نوع لولایی انتخاب می‌کنید حتما این موضوع را در اولویت قرا دهید که در به سمتی که مقابل راه شما قرار گیرد، باز نشود. همچنین از تعبیه آرام بند روی تک تک درها نیز غافل نشوید.

اما به صورت کلی در حیطه طراحی کابینت می‌توان گفت که با توجه به هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید می‌توانید انواع مختلفی از کابینت‌ها را در حمام طراحی کنید. بهترین نوع انتخابی می‌تواند کمد دیواری داخل حمام باشد که کمترین فضا را اشغال می‌کند اما هزینه بالاتری نسبت به انواع کابینت‌ها برمی‌دارد. کابینت‌های ام دی اف معمولی با طراحی‌های نوین و با شلف بندی‌های بیشتر و با دقت‌تر هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

در طراحی کابینت همه چیز به قدرت خرید و سلیقه شما بستگی دارد.

نورپردازی

بررسی انواع تجهیزات حمام

همانطور که می‌دانید سرویس بهداشتی هر خانه خصوصی‌ترین بخش آن محسوب می‌شود و طبعا نورپردازی در آن اهمیت بسیاری دارد. اما اهمیت نورپردازی هم وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم حمام قسمتی از خانه است که اکثر مردم از محیط آن برای ریلکس کردن و کسب آرامش استفاده می­ کنند. در این شرایط مشخص است که با نور نامناسب یا ناسازگار با محیط ممکن است خود را از بخش عظیمی از این آرامش و لذت محروم سازیم.

اما نور پردازی به معنای استفاده از حداکثر میزان نور در محیط حمام نیست. اولا باید گفت که نورپردازی امری کاملا سلیقه ایست. برخی با نور زیاد رابطه بهتری دارند و برخی نور کم‌تر در محیط حمام را ترجیح می‌دهند.

در اکثر حمام‌های قدیمی از یک لامپ در گوشه سقف حمام استفاده می‌شد اما در طراحی نوین حمام‌ها از انواع مختلف و متفاوتی از لامپ‌ها استفاده می‌شود. لامپ­ های ال ای دی کم نور در چهار طرف حمام می‌تواند نور ملایم و آرام بخشی در فضای محیط به ارمغان بیاورد.

همچنین استفاده از لامپ‌های هالوژن نیز امروزه بسیار مرسوم است. رنگ نورها نیز بسیار سلیقه‌ای است. طیف رنگ‌های سرد مانند آبی، سبزآبی، سوسنی و… نسبتا پرطرفدارتر است اما برخی هم استفاده از طیف رنگ‌های گرم مانند زرد پررنگ و قرمز را ترجیح می‌دهند.

اما برخی دیگر از افراد هستند که اقدام به طراحی جا شمعی‌ در حمام می‌‌کنند تا فضای حمام نور بسیار ملایم و رمانتیک گونه‌ای داشته باشد. این مسئله در طراحی امروز حمام­‌ها با استقبال بسیاری روبرو شده‌ است.

اما راه دیگری هم برای استفاده از نور محیط و حتی نور طبیعی وجود دارد آن هم استفاده از شیشه‌های رفلکس برای در و حتی برخی دیواره‌های اطراف حمام است. این نوع شیشه‌ها نور محیط بیرون از حمام را به راحتی به محیط داخل حمام انتقال می‌دهد و در عین حال افراد بیرون حمام نمی‌توانند داخل حمام را ببینند.

به هر حال قطعا با داشتن ایده‌های بیشتر و صرف خلاقیت بهتر می‌توانید نور پردازی محیط حمام خود را جان تازه‌ای بخشید.

وان

بررسی انواع تجهیزات حمام

در گذشته استفاده از تشت‌های بسیار بزرگ از جنس‌های پلاستیک یا فلز بسیار مرسوم بود. با پیشرفت زمان و تکنولوژی این تشت‌ها جای خود را به وان دادند. وان‌ها به مرور زمان پیشرفت کردند و در اندازه‌های مختلف و با امکانات مختلف به انبوه سازی رسیدند.

قبل از خرید وان، باید توجه کنید که مهم‌ترین مسئله ممکن سایز و اندازه وان است. وان نباید بیشتر محیط حمام شما را اشغال کند و به وسیله‌ای بسیار جاگیر در حمام تبدیل شود و یا جلوی راه رفت و آمد شما در حمام را بگیرد. وان باید قسمت معقولی از حمام را اشغال کند تا باعث سلب آسایش شما در حمام نشود.

لوکس‌ترین نوع وان‌ها نوع مسقف آن‌هاست. این نوع وان‌ها بسیار هزینه‌بر بوده و علاوه بر آن مختص خانه‌های بسیار لوکس و گران قیمت با حمام‌های بسیار بزرگ است. نوع دیگری از وان‌های گران قیمت، وان‌های استخری هستند که در کف حمام و به صورت استخری و فرو رفته جای می‌گیرند. همچنین وان‌ها در دو نوع چسبیده به کف حمام و قابل حمل طراحی می‌شوند. اینکه کدام نوع وان را خریداری کنید بستگی به نیاز شما و هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید، دارد اما به طور کلی معقول‌ترین قیمت وان‌ها به وان‌های قابل حمل اختصاص دارد و البته محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع وان‌ها نیز همین نوع است.

سنگ

بررسی انواع تجهیزات حمام

در سرویس‌های بهداشتی، به خصوص حمام خانه‌ها و آپارتمان‌ها از انواع متفاوت و مختلفی از سنگ‌ها استفاده می‌شود. اما اکثر این سنگ‌های مورد استفاده از دسته سنگ‌های طبیعی محسوب می‌شوند. دلیل این امر نیز مقاومت و زیبایی اکثر سنگ‌های طبیعی است. همانطور که می‌دانید، حمام مرطوب‌ترین قسمت خانه‌ بوده و البته هم به زیبایی و هم به رسیدگی بسیاری نیاز دارد. این رسیدگی نیز شامل شستشو و عایق بندی دقیق و کامل می‌شود.

اما گذشته از این مسئله، از بین سنگ‌های طبیعی سه نوع سنگ از فروش و محبوبیت بالاتری نسبت به باقی رقبا برخوردارند. این سه نوع شامل سنگ مرمریت، سنگ چینی و سنگ گرانیت می‌شوند.

سنگ مرمریت استفاده نسبتا زیادی در حمام‌ها دارد اما یک نقص اساسی در این نوع سنگ‌ها وجود دارد که آن هم مقاومت بسیار پایینشان در برابر شستشو و عایق بندی است و برخی مواد شوینده به راحتی این نوع سنگ‌ را دچار تخریت می‌کنند.

سنگ گرانیت بر خلاف سنگ مرمریت مقاومت بسیار خوب و قابل قبولی در برابر مواد شوینده و شیمیایی از خود نشان می‌دهد اما از ظاهر چندان زیبایی برخوردار نبوده و همین مسئله در فروش این نوع سنگ‌ها تاثیر بسیاری داشته‌است.

اما سنگ چینی بر خلاف دو نوع دیگر، هم از مقاومت بسیار بالایی برای شستشو و عایق بندی برخوردار است و هم زیبایی بسیار درخور توجهی از خود به نمایش می‌گذارد. سنگ‌های چینی همچنین در بین تمام سنگ‌های طبیعی، محبوب‌ترین نوع سنگ شناخته می‌شود.

اما در خرید سنگ باید به سه مسئله مهم دیگر توجه کرد:

مسئله اول نوع پوشش سنگ است. باید بدانید که چه نوع پوشش ظاهری برای دیوار حمام خود مد نظر دارید. پوشش‌های زبر بدترین انتخاب است زیرا نفوذ مواد به داخل آن‌ها بسیار آسان است. بهترین انتخاب نیز سنگ‌های ساب خورده و صیقل داده شده است، به این دلیل که هیچ نوع جرم و موادی به داخل سنگ راه نفوذ پیدا نمی‌کند.

مسئله دوم اندازه سنگ است. حتما توجه داشته باشید که ابعاد سنگ با ابعاد حمام شما همخوانی داشته باشد تا مبادا نمای حمام شما حالت مضحکی پیدا کند.

مسئله آخر نیز رنگ سنگ است. این مسئله بسیار سلیقه‌ای است و اصلا نمی‌شود پیشنهاد خاصی را با معرفی برتری‌اش نسبت به سایر رنگ‌ها ارائه داد. اما با توجه به بازار امروز ایران. رنگ‌های متمایل به طیف رنگ گرم، به مراتب طرفدار بیشتری دارد و بیشتر مورد توجه مشتریان واقع می‌شود.

در هر حال، انتخاب یک سنگ مناسب برای حمام نیازمند صرف وقت بسیاری است و مانند دیگر فاکتورها، مقدار هزینه مد نظر شما تاثیر بسیاری در خرید شما خواهد داشت.

کاشی و سرامیک حمام

بررسی انواع تجهیزات حمام

دنیای کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی به خصوص حمام، دنیای بسیار بزرگ و گسترده ای است. تنوع محصولات در بین کاشی و سرامیک تقریبا بی‌نهایت بوده و با یک جستجو ساده به راحتی می‌توان دریافت که انتخاب کاشی و سرامیک برای حمام اصلا کار ساده‌ای نیست زیرا هرچه پیش می‌رویم با انتخاب‌های بیشتری روبرو می‌شویم.

اما فارغ از این تنوع و گوناگونی، فاکتورها و راه‌کارهای بسیار قابل قبولی برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع کاشی و سرامیک حمام برای شما سراغ داریم.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه کاشی‌ها پرطرفدارتر از سرامیک‌ها هستند و به خصوص در حمام‌ها بیشتر شاهد استفاده از کاشی­ های متنوع و گوناگون هستیم بنابراین در ادامه مقاله بنای صحبت را بر استفاده از کاشی‌ها خواهیم گذاشت.

در ابتدا باید بدانید که اگر حمامتان در برخی قسمت‌ها دیزاین منحنی دارد، بهتر است برای قسمت‌های منحنی از کاشی‌های کوچتر استفاده نمایید، دلیل این امر نیز زیبایی و دقت بیشتر دیزاین سطوح منحنی حمام است.

به هیچ عنوان برای لبه‌های حمام از کاشی‌های نوک تیز استفاده نکنید، زیرا احتمال آسیب دیدگی شما در حمام را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

کف حمام را می‌توانید با کاشی‌های موزاییکی بپوشانید که هم مقاومت و سطح تماس مناسبی داشته و هم زیبایی بیشتری دارد. به این مسئله نیز توجه داشته باشید که انتخاب ایده آل برای کف حمام شما، کاشی‌های بزرگتر است.

می‌توانید از دو یا سه نوع کاشی با ترکیب رنگ­‌های متفاوت برای طراحی حمام خود استفاده کنید. برای مثال این روزها استفاده از کاشی‌های آبی و سفید طرفدار بسیاری پیدا کرده‌است.

برای سقف حمام، به خصوص در شرایطی که سقف کمی شیب داشته باشد، استفاده از کاشی‌های کوچکتر بهترین گزینه ممکن است زیرا زیبایی و دقت بیشتری به طراحی سقف حمام می‌بخشد.

هرگز از نظافت کاشی‌های حمام خود غافل نشوید، سعی کنید در صورت امکان هر هفته یک بار حمام خود را نظافت کنید زیرا ماندگاری آلودگی و کثیفی روی سطح کاشی‌های حمام شما، هم جنس کاشی‌ها را ضعیف می‌کند و هم باعث تغییر رنگ و ظاهر نامناسب آن‌ها می‌شود.

همچنین می­‌توانید از ترکیب کاشی­ های کوچک، بزرگ و متوسط و یا کوچک و بزرگ با طراحی و رنگ یکسان استفاده کنید. این ایده در عین سادگی، زیبایی بسیار خاص و جلوه بسیار دیدنی به حمام خانه شما می‌بخشد.

در نهایت این مسئله را فراموش نکنید که کاشی و سرامیک حمام در عین زیبایی دارای تنوع قیمت بسیار بالایی بوده و برخی انتخاب‌های شما حتی می‌تواند خارج از دایره قدرت خرید شما قرار گیرد که در این صورت باید به تحقیق و جستجوی بیشتری بپردازید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]بررسی انواع تجهیزات حمام


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments