پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

برش لیزری، دستاوردی مهم برای برش کاشی های بزرگ

برش لیزری، دستاوردی مهم برای برش کاشی های بزرگ

برش لیزری، دستاوردی مهم برای برش کاشی های بزرگ

امروزه سلیقه بازار و به طبع آن تولید سرامیک به سمت کاشی های سایز بزرگ معطوف شده است. تولید کاشی های بزرگ گرچه از جنبه هایی بسیار به صرفه و مناسب هستند اما برای مواردی همچون برش دقیق آنها نیاز به روش های تکنولوژیک و موثر حس میشود تا بتوان به راحتی کاشی های سایزهای کوچک تر را با روشی مقرون به صرفه و مطمئن تولید کرد.

روش های رایج امروزی نظیر برش چرخ الماس و واترجت دارای اشکالاتی هست از جمله:

۱. کیفیت ضعیف لبه ها پس از برش
۲. درصد بالای محصولات مردودی
۳.ضایعات و پس مانده ها
۴.کاهش سهولت تولید
۵.نیاز بالا به نیروی انسانی
مطالعه اخیر به منظور غلبه بر مشکلات فوق به بررسی به کارگیری توان بالای لیزر CO2 برای برش های غیر تماسی، دقیق و بدون عیب از مواد سرامیکی پخته شده می پردازد.

در سالهای گذشته بسیاری از تکنولوژی های لیزری مورد بررسی برای استفاده در رابطه با مواد سرامیکی قرار گرفته است، لیکن هیچ یک برای برش صنعتی کاشی های سرامیکی بهینه سازی نشده اند مشکل اصلی مربوط به کیفیت نهایی برش می باشد که عموما دارای کیفیت ضعیفی به خصوص در قسمت های سطحی می باشند. مساله دیگر مربوط به کند بودن زیاد فرایند تولید در نتیجه تمرکز توان لیزر بر افزایش دما تا نقطه ذوب در مواد سرامیکی می باشد. تکنولوژی اخیر مبتنی بر یک روش کاملا متفاوت است. منبع لیزر CO2 به عنوان ابزار گرمایش استفاده می شود و امکان کنترل شیب های دمایی در داخل ماده فراهم می آید. ترکیب گرمایشی و سرمایشی(که به وسیله دستگاه مناسب سرمایشی انجام می شود) در داخل ماده سرامیکی ایجاد یک توزیع تنش مکانیکی دقیق را می نماید. این توزیع تنش ایجاد گسیختگی در ماده میکند و فرایند را میتوان به طور کامل به منظور دریافت برش بدون نقص و مستقیم در کل طول کاشی کنترل نمود.


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:باکس

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments