پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهکارهای برش کاشی شیشه‌ای

برش-کاشی-شیشه-ای

راهکارهای برش کاشی شیشه‌ای

دستگاه سرامیک بر بلبرینگی محصولی کاملاً حرفه‌ای برای انواع محصولات کاشی و سرامیکی است. این محصول به تیغه الماسه بلبرینگی، خط کش آلومینیومی و نقاله استیلی مجهز است که به برش راحت‌تر و دقیق‌تر کاشی کمک خواهد کرد.

همچنین این دستگاه دارای بازوهای جانبی نگهدارنده قطعات سرامیک پس از برش است و از افتادن و شکستن احتمالی آن جلوگیری می‌کند.

سیستم لیزر و بلبرینگ این امکان را به کاربر می‌دهد که به جای استفاده از خودکار و کشیدن خط برش روی سرامیک، از نور لیزر به عنوان خط کش و مشخص نمودن زاویه و خط برش استفاده کند و دسته که به کمک بلبرینگ روی تسمه جا به جا می شود، بهترین و دقیق ترین برش را برای کاربر مهیا می سازد.



نحوه برش سیستم لیزر و بلبرینگ

  • خط برش را روی صورت کاشی با مداد علامت گذاری کنید
  • سپس کاشی را روی میز برش بگذارید. به صورتی که سطح کاشی در بالا قرار بگیرد و خط نشانه دقیقا زیر تیغه الماسه باشد. جهت حرکت کاشی با اره باید خلاف جهت یکدیگر باشند
  • با یک دست، اهرم برش را نگه دارید و دست دیگر را به کاشی تکیه گاه کنید. (بسیار مراقب باشید) برش را از یک لبه شروع کنید و برش را مطابق آنچه که قبلا علامت گذاری شده بود، ادامه دهید.

نکته: دقت کنید که فشار دست به اهرم برش نباید کم و یا خیلی زیاد باشد و این فشار را باید تا انتهای برش ثابت نگه دارید

  • بعد از برش، شما باید از وزنه کوچکی که در دستگاه نصب شده است، کمک بگیرید تا با ضربه زدن به کاشی، برش را تکمیل کند
  • در صورت تمایل می توانید لبه های برش داده شده را سمباده بکشید

توجه: برای برش ورقه های موزاییکی نیازی نیست تا هر کاشی را از مش جدا و بعد برش دهید. تنها برش را مانند سایر کاشی ها انجام دهید و سپس به‌صورت جداگانه به هر یک از کاشی ها ضربه وارد کنید. سپس صفحه مشی را با تیزبر یا چاقو برش دهید.

نحوه برش کاشی شیشه ای با انبردست های کاشی بر

سیستم مکانیکی اعمال نیروی این ابزار بسیار شبیه سرامیک برهای بلبرینگی است و این ابزار برای شکستن انواع کاشی و سرامیک به کار می رود.

انبر-دست-کاشی-بر

دسته‌ی بلند این ابزار نیرو را به‌خوبی به سر آن منتقل می‌کند و می‌توانید باقدرتی مناسب، شکستن کاشی و سرامیک را انجام می‌دهید اما به دلیل اینکه این یک ابزار دست ساز است، ممکن است برش های دقیقی ایجاد نکند. به همین دلیل تنها برای برش چند کاشی موثر است.

  • خط برش را روی سطح کاشی علامت گذاری کنید.
  • لبه کاشی را در بین دو لبه انبردست قرار دهید و سپس ضربه وارد کنید.

برخلاف روش قبلی شما نمی توانید کل ورقه کاشی موزاییکی را با انبردست برش دهید و بنابراین باید هر یک از کاشی ها به صورت جداگانه برش داده شود.

نحوه برش کاشی شیشه ای با انبر کاشی بر غلتک دار

انبر های غلتک دار وسیله ای مناسب برش سرامیک و شیشه های رنگی به منظور اجرای کاشی-معرق و همچنین ساخت آثار هنری با استفاده از شیشه های رنگی شکسته و برش خورده هستند.

برش کاشی شیشه ای با انبر کاشی بُر غلطک دار

این انبردست ها با دارا بودن دو تیغه الماسه چرخان امکان برش هر نوع طرح و الگو را بر روی متریال های سخت به هنرمند داده و ضمن افزایش سرعت اجرای اثر هنری، از آثار سوء ناشی از استفاده از ابزار نامناسب، بر روی دست و مچ هنرمند می کاهد.

طرحهای خلاقانه بسیار زیادی توسط این انبر قابل اجراست از قبیل، اجرای معرق کاشی بر روی دیوار در نمای داخلی ساختمان، نمای خارجی، آب نما، حمام، گلخانه، و …، اجرای کاشی معرق بر روی گلدان های سفالی، شیشه کاری بر روی لیوان و کریستال های تزیینی و …

در مقابل این انبردست ها تنها برای کاشی ها و شیشه های سایز کوچک کاربرد دارند و نمی توان برای انواع کاشی های بزرگ از آن ها استفاده نمود.

خرید قسطی در سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments