پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

برق انداختن کاشی های حمام و سرویس بهداشتی

برق انداختن کاشی های حمام و سرویس بهداشتی

برق انداختن کاشی های حمام و سرویس بهداشتی

برق انداختن کاشی های حمام و سرویس بهداشتی | اگر منزلتان نو و جدید است سعی کنید هر سه چهار روز حمام و دستشویی را بشویید که جرم نگیرد و نیاز به تمیزکننده های شیمیایی نباشد به این صورت که داخل لگنی آب داغ بریزید و مقداری پودر لباسشویی بریزید و آن را کمی حل کنید و از آن روی سرامیک های کف بریزید و اجازه بدهید نیم ساعت بماند سپس با جارو یا برس روی آن بزنید و بعد با آب بشویید این کار را حداقل هفته ای یکبار انجام بدهید هیچ زمان احتیاجی به مواد شوینده ی سفید کننده ندارید.

تمیز کردن سرامیک; دستشویی

برق انداختن سرامیک و شیارهای بین آن ها شما می توانید از سفید کننده ها و مقداری پنبه یا موارد مشابه کمک بگیرید. این پنبه ها را به صورت گلوله های بزرگ درآورده و در سفید کننده بزنید و سپس بر روی آن ها بکشید. همچنین شما از خمیر دندان ها هم می توانید برای از بین بردن لکه های آب و جرم ها از روی سرامیک و شیار های بین آن ها کمک بگیرید.

کاشی های حمام و سرویس بهداشتی را چگونه تمیز کنیم؟

مواد سفیدکننده برای تمیز کردن و برق انداختن سطوح کاشی های حمام و درزها یا دوغاب اطراف آن ها عالی است. از بهترین شوینده سرویس بهداشتی استفاده کنید تا اطمینان یابید سطوح کاشی ها و درزهای آن سبب نمی شوند حمام شما کثیف تر از چیزی که هست به نظر برسد. به یاد داشته باشید دستورالعمل های روی برچسب محصولات را دنبال کنید و همیشه محصولات نظافتی را ابتدا قبل از نظافت روی بخش کوچکی امتحان کنید.

کاشی ها چیزی بیش از یک کفپوش ساده یا تزیینات دیوار هستند – آن‌ها واقعاً می‌توانند بخش اصلی حمام یا آشپزخانه‌ شما تلقی شوند. پاک کردن درزها یا دوغاب کاشی نیز بخش مهمی از نظافت است که سبب می شود کاشی های شما تمیز به نظر برسند.

دوغاب سفید و خاکستری به راحتی لک می شود و ممکن است سبب شود یک فضا حتی با وجود تمیز بودن کثیف به نظر برسد. خود کاشی ها نیز هر چند وقت یک بار نیاز به کمی توجه دارند، بنابراین یک تمیزکننده‌ی کاشی خوب باید بخشی ضروری از محصولات موجود در منزل برای نظافت باشد.

با این حال نیازی نیست ساعت ها صرف ساییدن کاشی ها کنید. اگر نمی دانید که چگونه کاشی ها و دوغاب آشپزخانه‌ و حمام خود را نظافت کنید، چندین روش عالی وجود دارد تا به راحتی و سریعاً با آلودگی ها مقابله کنید. در نتیجه زمان کافی برای انجام کارهای لذت بخش تر برای شما باقی می ماند.

تمیز کردن کاشی و سرامیک,برق انداختن دیوارها
از یک فرچه یا برس مویی زبر برای تمیز کردن و ساییدن درزهای کاشی استفاده کنید

• اگر مرتب حمام و دستشویی را تمیز نکنیم، بین درزها و سوراخ های سطح کاشی و سرامیک های داخل حمام قارچ ها و کپک هایی به وجود می آید که بهتر است برای از بین بردن این قارچ ها روی بخش های مدنظر مقداری سرکه سفید بمالید و سپس حمام و دستشویی را تمیز کنید.

• استفاده از جوش شیرین یکی از راه های از بین بردن لکه آب و جرم از کاشی ها است. این روش مانع از چسبیدن انگل به کاشی های چرب می شود. می توانید یک بار در هفته این سطوح را با نصف لیمو تمیز کنید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اجازه دهید روی کاشی ها بماند، بعد با آب بشویید و آن ها را خشک کنید.

برای برق انداختن دیوارها و سقف حمام و دستشویی یک اسفنج را به سرکه سفید آغشته کنید و روی دیوار یا سقف بکشید سپس ۱۵ دقیقه صبر کنید. دوباره این کار را تکرار کنید و اجازه بدهید تا سرکه یک شب روی سطوح باقی بماند تا اثرش را روی آن بگذارد. بعد از گذشت این مدت اسفنج آغشته به پروکسید هیدروژن را روی قسمت های مد نظر بمالید تا کاملا تمیز و براق شود.

برای از بین بردن جرم دستشویی می توانید از وایتکس یا همان محلول سفیدکننده استفاده کنید. البته از قرص های ژاول هم می توان استفاده کرد. راه آب را ببندید و یک قرص را در سینک بیندازید و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

برای برق انداختن کاشی های حمام و دستشویی بهتر است همزمان با مایع سفیدکننده از جوش شیرین نیز استفاده کنید.

برق انداختن سرامیک,بهترین شوینده سرویس بهداشتی
راهنمای تمیز کردن سرویس بهداشتی

تمیز کننده خانگی کاشی و سرامیک:

برای تمیز کردن سرامیک میزان مساوی سرکه و آب را مخلوط کنید و درون سطل بریزید. این محلول را می توانید برای هر نوع کاشی ای استفاده کنید.

نکاتی ضروری برای تمیز کردن دوغاب یا درزهای کاشی

در پاک کردن درزها تنها نوع پاک‌ کننده ای که استفاده می کنید مطرح نیست، بلکه روشی که برای پاک کردن لکه ها به کار می گیرید نیز اهمیت دارد. بهترین روش برای از بین بردن بیش‌ترین مقدار آلودگی و جرم به کار بردن یک پاک کننده و دادن زمان کافی به آن برای خیس خوردن و عمل کردن، قبل از ساییدن سطح است. اینجا راهنمای مرحله به مرحله تمیزکردن سرامیک آورده شده است:

• قبل از آغاز کار نظافت درزها، از یک جارو یا تی خشک برای پاک کردن کاشی های کف یا یک پارچه‌ی خشک برای پاک کردن کاشی های دیوار استفاده کنید. این کار هر گونه گرد و غبار جمع شده را از بین می برد و برای شما دسترسی راحتتری به درزها را فراهم می کند.

• ماده‌ی تمیزکننده‌ی انتخابی خود را روی درزها بریزید و مطمئن شوید همه نواحی را کاملاً پوشانده است. شاید در حین زمانی که درزها خیس می خورد نیاز باشد مرتباً ماده‌ی پاک کننده روی آن بریزید. شما قرار نیست زمین را اشباع کنید، اما می خواهید اطمینان یابید که همه‌ی درزها پوشانده شده اند.

• بگذارید ماده‌ی پاک کننده برای حدود ۳۰ دقیقه (زمان کافی برای نرم شدن لکه ها و راحت تر پاک شدن آن ها) باقی بماند.

• از یک فرچه یا برس مویی زبر برای تمیز کردن و ساییدن درزها استفاده کنید. فروشگاه ها برس هایی برای این کار دارند اما شاید متوجه شوید که یک مسواک قدیمی نیز مانند آن عمل می کند، فقط به خاطر داشته باشید پس از آن مسواک را در دهان خود استفاده نکنید.

• اکنون با آب تمیز زمین یا دیوار را بشویید و سپس خشک‌ کنید. برای لکه های مقاوم تری که پاک نشده اند شاید لازم باشد در وقفه های منظم مراحل را تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

حفظ تمیزی سطوح کاشی و درزهای آن

برای کاهش سرعت تغییر رنگ درزها اطمینان یابید که نظافت سطوح و درزهای کاشی بخشی از برنامه‌ی نظافتی منظم شماست. روزانه روی کاشی‌ یا سرامیک زمین را جارو بزنید و هفته ای یکبار روی آن را تی یا دستمال بکشید. همچنین استفاده از بخارشوی روی کاشی در فواصل معین برای کم کردن تجمع آلودگی مفید است. هر چیزی که بر روی زمین می ریزد را در اولین فرصت ممکن تمیز کنید تا از چسبیدن لکه ها به زمین خودداری نمایید.

کاشی و سرامیک تمیز ظاهر هر آشپزخانه و حمامی را بهبود می بخشد و سبب می شود فضا روشن تر، تمیزتر و بزرگتر به نظر برسد. این توصیه ها را به کار بگیرید تا شاهد نتایج مطلوب آنها باشید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]برق انداختن کاشی های حمام و سرویس بهداشتی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments