پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بهبود هر اتاق با این ۱۵ ایده آسان برای طرح کاشی کف سرامیکی

بهبود هر اتاق با این ۱۵ ایده آسان برای طرح کاشی کف سرامیکی

کاشی کف سرامیکی می تواند با استفاده از الگوی مناسب، به صورت بصری اتاق های باریک را گسترش دهد، اتاق های عریض را کشیده کند و نقص های اتاق را پنهان کند. کاشی کف سرامیکی همچنین به طور منحصر به فرد انعطاف پذیری بالایی را در نحوه نصب کف شما ارائه می دهد، انعطاف پذیری که در سایر گزینه های کفپوش امکان پذیر نیست. تصور کنید که چگونه هر یک از ۱۵ الگوی زیر می تواند پروژه شما را متحول کند و سرمایه گذاری شما را حفظ نماید.

 

۱. الگوی کاشی کف با چیدمان مستقیم

به دلیل سادگی، الگوی کاشی با چیدمان مستقیم به راحتی با سایر الگوهای طراحی اتاق شما ترکیب می شود و حداکثر انعطاف پذیری را برای ترکیب و مطابقت با هر نوع، رنگ یا بافت کاشی کف سرامیکی به شما می دهد. برای ظاهری تمیز و ساده، یک طرح تک رنگ انتخاب کنید یا از الگوی کاشی با چیدمان مستقیم برای برجسته کردن طرح کاشی تزئینی تر استفاده کنید. الگوی چیدمان مستقیم هر اندازه کاشی را از موزاییک های مینی مش تا پنل های بزرگ فرمت تکمیل می کند و برای کاشی سرامیکی که شبیه سنگ طبیعی است، کاملاً مناسب است.

 

۲. الگوی کاشی کف با چیدمان مورب

الگوی کاشی کف با چیدمان مورب، الگوی چیدمان مستقیم را ۴۵ درجه می چرخاند و با زوایای عریض کننده الگو، تمرکز هر اتاق کوچکی را تغییر می دهد. اگر به دنبال کمی جذابیت بصری بیشتر با همان سهولت نصب الگوی چیدمان مستقیم هستید، الگوی کاشی کف با چیدمان مورب این کار را انجام می دهد. از این چیدمان برای باز کردن یک حمام کوچک، گسترش یک آشپزخانه کوچکتر یا ایجاد حرکت روان مانند راهرو استفاده کنید.

 

۳. الگوی کاشی کف با چیدمان آجرچینی

با الگوی کاشی با چیدمان آجرچینی، چشم ها را از ایرادات جزئی در یک اتاق دور کنید. این پیکربندی نامنظم که نصب ساده و در عین حال خیره کننده ای دارد، اغلب برای کمک به پنهان کردن دیوارهای کج یا شکستن الگوی دکوراسیون موجود استفاده می شود. همچنین می توانید الگو را با زاویه ۴۵ درجه کج کنید تا به کفپوش خود جریان ترافیکی عمدی بدهید.

الگوهای کاشی کف با چیدمان آجرچینی از یک جابجایی ردیف ۳۳ تا ۵۰ درصد از کاشی به کاشی استفاده می کنند. (توجه: جابجایی ۵۰ درصد اغلب به عنوان “آجرچینی” نامیده می شود). با استفاده از کاشی کف سرامیکی با ظاهر چوب، این جابجایی های نامنظم ظاهری غیرقابل تشخیص از چوب سخت ایجاد می کند، اما با تمام مزایای ضد آب بودن، ضد لکه، ضد خش و ضد محو شدن کاشی کف سرامیکی. برای اطمینان از اینکه به ظاهر مورد نظر خود برسید، ایده های خود را با یک متخصص کفپوش WhyTile در میان بگذارید.

 

۴. الگوی کاشی کف با چیدمان شطرنجی

الگوی کاشی کف با چیدمان شطرنجی یک گزینه کلاسیک و همه کاره است که به طور مساوی می تواند با یک مزرعه مدرن، احیای کلاسیک، بازسازی مزرعه یا اتاق زیر شیروانی شهری مطابقت داشته باشد. نسخه سیاه و سفید این طرح کفپوش سرامیکی کلاسیک است. با نصب الگوی خود به صورت مورب، کمی جابجا کردن شبکه، اضافه کردن رنگ های جسورانه یا به سادگی شطرنجی کردن کاشی کف مشابه با دو روکش مختلف (مات و براق) آن را تغییر دهید. تنها چیزی که نیاز دارید دو کاشی کف متفاوت با اندازه یکسان است!

۵. الگوی کاشی کف با چیدمان راه راه (Chevron)

الگوی کاشی کف با چیدمان راه راه با ترکیب کاشی های کف مستطیلی با انتهای زاویه دار، یک طرح زیگزاگ ایجاد می کند. این یک انتخاب زیبا برای کشیده کردن یا عریض کردن زوایا در یک فضا است. مانند الگوی کاشی کف با چیدمان آجرچینی، الگوی راه راه می تواند خط دید شما را در امتداد یک مسیر مورد نظر یا به سمت یک نقطه کانونی هدایت کند.

با وجود ظاهر پیچیده، نصب الگوی کاشی کف با چیدمان راه راه کاملاً ساده است و تنها به یک اندازه و نوع کاشی نیاز دارد. برای ظاهری نمایشی تر، می توانید کاشی های کف با رنگ های مختلف را برای هر شکل V شکل جایگزین کنید تا یک زیگزاگ راه راه ایجاد کنید.

 

۶. الگوی کاشی کف با چیدمان شاه ماهی (Herringbone)

تفاوت بین الگوی کاشی کف با چیدمان راه راه و الگوی کاشی کف با چیدمان شاه ماهی در زیگزاگ است – الگوی کاشی کف با چیدمان راه راه دارای زیگزاگ بدون وقفه و زیگزاگ الگوی کاشی کف شاه ماهی به دلیل زاویه دار نبودن انتها، دارای لبه های جابجا است.

 

الگوی کاشی کف با چیدمان شاه ماهی با قرار دادن کاشی های مستطیلی در زوایای ۴۵ درجه متناوب، یک طرح V شکل ایجاد می کند. این الگوی کفپوش دارای زوایای عریض کننده ای است که در اتاق های کوچکتر به خوبی عمل می کند، اما خطوط دوغاب زیاد ممکن است در فضاهای بزرگتر طاقت فرسا به نظر برسد. مانند الگوی کاشی کف با چیدمان راه راه، این طرح کاشی می تواند شما را به عمد در یک فضا هدایت کند. از این قابلیت لذت ببرید که بتوانید با یک شکل و اندازه کاشی، طرح های کف با ظاهری نسبتاً پیچیده ایجاد کنید!

 

۷. الگوی کاشی کف با چیدمان هشت ضلعی و نقطه (الماس)

الگوی کاشی کف با چیدمان هشت ضلعی و نقطه (الماس) از دوران قبل از ویکتوریا به عنوان یک طرح کاشی موزاییک محبوب بوده است. امروزه، موزاییک های هشت ضلعی و نقطه به صورت ورقه ای برای سهولت در نصب موجود هستند و الگوهای کاشی کف هشت ضلعی و نقطه در مقیاس بزرگ را بیشتر در فضاهای بزرگتر خواهید دید.

 

مانند الگوی کاشی شطرنجی، ترکیب هشت ضلعی و نقطه سیاه و سفید کلاسیک ترین است. برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد، این تغییرات را امتحان کنید: رنگ غالب را معکوس کنید (هشت ضلعی های سیاه و نقاط سفید)، رنگ کاشی ها را به طور کلی تغییر دهید، از یک رنگ برای هر دو شکل کاشی استفاده کنید، یا از دوغاب با رنگ متضاد استفاده کنید.

 

۸. الگوی کاشی کف با چیدمان بافت سبد (Basketweave)

الگوی بافت سبد نام خود را از سبدهایی گرفته است که از الیاف با زاویه ۹۰ درجه بافته شده اند. کاشی های کف مستطیلی یا مربعی که این الگو را تشکیل می دهند، یک ویژگی و نقطه کانونی زیبا ایجاد می کنند. این الگو به خصوص روی دیوار یا کل سطح کف چشمگیر است و با کاشی های بزرگ یا کوچک قابل اجرا است (اگرچه کاشی های بزرگ، طراحی و مهارت الگو را بهتر به رخ می کشند). الگوی کاشی کف با چیدمان بافت سبد، پیچیده به نظر می رسد، اما فقط یک فریب بصری است و نصب آن نسبتاً ساده است.

 

۹. الگوی کاشی کف با چیدمان فرش الماسی (Diamond Rug)

الگوی فرش کاشی، توهم یک فرش را در کفپوش کاشی ایجاد می کند. الگوی کاشی کف با چیدمان فرش الماسی محبوب ترین است. این طراحی یک شبکه الماسی با حاشیه را در الگوی کاشی اطراف (معمولاً یک شبکه مستقیم ساده) قرار می دهد تا شبیه فرش شود.

 

الگوی فرش الماسی برای تمایز بخشیدن به فضاهای خاص در خانه شما یا ایجاد یک نقطه کانونی منحصر به فرد عالی است. این الگوی کاشی کف را برای ورودی ها در نظر بگیرید تا تغییر از فضای باز به فضای بسته را مشخص کند، همچنین برای راهروها، اتاق های نشیمن و حمام ها (ما این الگو را روی کاشی کف دوش یا دیوار دوست داریم).

 

۱۰. الگوی کاشی کف با چیدمان ضربدری (Crosshatch)

الگوی کاشی کف با چیدمان ضربدری، ظاهر شبکه شکسته پیچیده الگوی کاشی کف شاه ماهی را به اشتراک می گذارد، اما در فضاهای بزرگ کف بسیار کمتر شلوغ به نظر می رسد.

برای ایجاد این طرح، جفت هایی (یا چندین) از ردیف های متناوب کاشی را به صورت عمود بر هم بچینید. برای فضاهای بزرگ کف، تعداد کاشی های هر ردیف را افزایش دهید. این طراحی کفپوش همچنین جریان طبیعی هدایت ساکنین به اتاق های بعدی را ایجاد می کند. این یک فرآیند نصب ساده است که فقط به یک اندازه و شکل کاشی نیاز دارد.

 

۱۱. الگوی کاشی کف با چیدمان آسیاب بادی (Windmill)

الگوی کاشی کف با چیدمان آسیاب بادی با استفاده از چهار کاشی مستطیلی برای ایجاد یک قاب به دور یک کاشی مربع مرکزی شکل می گیرد. می توانید از این الگوی کاشی کف در اندازه های مختلف استفاده کنید. آسیاب های بادی موزاییکی جلب کننده توجه هستند و برای فضاهای کوچکتر مانند کاشی حمام، همراه با یک طرح دکوراسیون ساده مناسب تر هستند. بسیاری از تولیدکنندگان اکنون الگوهای آسیاب بادی موزاییکی را روی نوارها و ورق ها نصب می کنند که باعث سهولت بیشتر در نصب آنها می شود.

 

الگوهای آسیاب بادی در مقیاس بزرگ فرصت های عالی برای نمایش کاشی های منحصر به فرد، مانند کاشی چاپ شده با طرح تالاورای مکزیکی ارائه می دهند. از کاشی منحصر به فرد در موقعیت مرکزی و کاشی های مستطیلی تک رنگ برای قاب بندی آن استفاده کنید.

 

۱۲. الگوی کاشی کف با چیدمان بازی دوز (Hopscotch)

الگوی کاشی کف با چیدمان بازی دوز از ترکیب کاشی های کف مربعی بزرگ و کوچک تشکیل شده است که یک طرح بازیگوش و در هم تنیده ایجاد می کند. برای اینکه تمام توجه به خود الگو جلب شود، به یک طرح رنگ ثابت پایبند باشید، یا با استفاده از رنگ متضاد برای مربع های کوچک، طرح را در مرکز قرار دهید. همچنین می توانید برای یک الگوی کاشی بازی دوز اصلاح شده، مستطیل هایی را در این شبکه وارد کنید. برای مرجع، الگوی چیدمان کاشی ما را ببینید. این چیدمان کاشی کف به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. پیشنهاد می کنیم قبل از نصب، کل ناحیه را (بدون چسب به صورت خشک) بچینید تا ببینید الگو چگونه در فضای شما کار خواهد کرد.

 

۱۳. الگوی کاشی کف با چیدمان شبکه عمودی و افقی (Vertical and Horizontal Grid)

یک شبکه مستقیم با استفاده از مستطیل های عمودی یا افقی، سطحی مدرن و مینیمالیستی ایجاد می کند که هم در کاشی سرامیکی با فرمت بزرگ و هم در موزاییک به خوبی کار می کند. سادگی و ظرافت این الگوی کاشی، آن را برای کاشی های بافت دار ایده آل می کند. رنگ نقش مهمی در استفاده از این شبکه بازی می کند و بسته به انتخاب رنگ، به راحتی از آرام به نمایشی تغییر می کند. استفاده از خطوط عمودی یا افقی در یک نصب شبکه مستقیم، به یکی از ساده ترین الگوهای نصب، چاشنی بدون پیچیدگی می بخشد.

 

۱۴. الگوی کاشی کف با چیدمان راهرو (Corridor)

الگوی کاشی کف با چیدمان راهرو به دلیل “راهروهای” تکرار شونده ای که ایجاد می کند نامگذاری شده است. این اساساً یک الگوی کاشی کف است که توسط ستون هایی از کاشی های مستطیلی یا مربعی کوچکتر تقسیم می شود. برای نمونه خلاقانه ای که نشان داده ایم، می توانید هر “راهرو” را به اندازه های کاشی قابل تقسیم کنید. اگر به دنبال یک پس زمینه جالب برای یک طرح رنگ تک رنگ هستید، این طرح کاشی را دوست خواهید داشت.

 

۱۵. پارکت … تعجب نکنید! “الگوی” کاشی کف (Parquet … Surprise!)

این الگوی کف پیچیده در واقع با کاشی های سرامیکی مربعی با فرمت بزرگ ساخته شده است (در این نمونه کفپوش، آنها در یک الگوی شبکه الماسی چیده شده اند). این ظاهر کلاسیک و نفیس از طریق پیشرفت در ساخت به دست می آید که بافت و رنگ چوب را در کاشی سرامیکی ادغام می کند.

از مزایای متعدد کاشی کف سرامیکی، دوام آن برای تحمل سایش بدون آسیب یکی از بهترین آنهاست – هیچ فرورفتگی‌ای از کفش پاشنه بلند مانند آنچه در کفپوش های چوبی سنتی ممکن است ببینید وجود ندارد! کاشی کف سرامیکی در برابر خراش و ساییدگی بسیار مقاوم است و از نور خورشید رنگ پریده نمی شود (با اطمینان مبلمان خود را دوباره بچینید و دکور را تغییر دهید). علاوه بر این، می توانید از این ظاهر در هر اتاق از خانه خود، از جمله حمام و آشپزخانه، جایی که چوب مستعد آب جرات رفتن ندارد، استفاده کنید. (همچنین در این عکس به الگوی شبکه عمودی روی دیوار با پنل های چوبی با ظاهر کاشی کف توجه کنید).

 

کاشی سرامیکی، ظرافت و دوام را به راحتی به هر اتاق می بخشد. یکی از این الگوهای محبوب کاشی کف را انتخاب کنید یا طرح منحصر به فرد خود را داشته باشید – فقط کاشی سرامیکی به شما چنین گزینه های گسترده ای برای بیان شخصیت شما می دهد. برای الگوهای اضافی، به الگوی چیدمان کاشی ما مراجعه کنید و سپس با لمس شخصی خود، کفپوش زیبا و بادوامی را ایجاد کنید که سال ها زیر پای شما دوام خواهد آورد.

برای دریافت نکات بیشتر در مورد انتخاب کاشی کف و برنامه ریزی پروژه خود، راهنمای خرید کاشی ما را دانلود کنید.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments