پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

سرامیک مناسب لابی و ورودی ساختمان

سرامیک مناسب لابی و ورودی ساختمان

سرامیک مناسب لابی و ورودی ساختمان

آیا برای لابی و ورودی ساختمان که ترافیک بالایی دارد، سرامیک خاصی وجود دارد ؟

دوام و پایداری یکی از اصول انتخاب کاشی کف برای ورودی ساختمان می‌باشد. سرامیک اسلب یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای تزئین و پوشش است که در بخش‌های مختلف ساختمان و بر روی کف و دیوار استفاده می‌شود. روش ساخت منحصربه‌فرد، اندازه بزرگ و یکپارچه و همچنین استحکام بالای سرامیک اسلب باعث شده است که برای انتخاب در دکوراسیون در اولویت اول قرار داشته باشد. آنچه سرامیک اسلب را از سایر محصولات مشابه متمایز کرده است، تنوع طرح و رنگ بالا و طرح‌های متفاوت آن است. سرامیک اسلب به دلیل ساختار خاص خود، قابلیت استفاده در منزل و هتل را دارد، به همین منظور در این مطلب به استفاده آن در لابی و سالن ساختمان می‌پردازیم و جزئیات آن را شرح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

سرامیک اسلب و کلاً سرامیک‌هایی که بر پایه بتن ساخته می‌شوند، از استحکام بالایی برخوردارند و در برابر شرایط مختلف مقاوم هستند. از طرفی این مصالح نسبت به تغییرات دمایی و تغییر هوای محیط نیز مقاوم هستند و پوسته پوسته نمی‌شوند و ترک برنمی‌دارند. اما ویژگی دیگری که این سرامیک‌ها را برای استفاده از سایر قسمت‌های ساختمان مناسب می‌کند، جلای خوب آنهاست که مانع از عبور رطوبت یا نفوذ رطوبت به داخل سرامیک یا دیوار می‌شود. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود سرامیک اسلب در اتاق نشیمن استفاده شود و سهم مهمی از دکوراسیون آن را به خود اختصاص دهد، جنبه زیبایی‌شناختی آن است. زیبایی سرامیک اسلب را می‌توان به چند مورد ربط داد.

 

سرامیک مناسب لابی و ورودی ساختمان

 

مورد اول، لایه لعاب و براق این سرامیک است. لعاب به کاررفته در این سرامیک از جلایی درخشان برخوردار بوده و در دکوراسیون و نورپردازی انتخابی ایده‌آل به شمار می‌رود. مورد دوم، اندازه بزرگ و کم شدن تعداد شیار یا مرز بین سرامیک‌هاست. سرامیک‌های اسلب یا سایز بزرگ به دلیل اندازه بزرگ خود، با تعداد کمتری استفاده می‌شوند و این تعداد کم به یکپارچگی بهتر تصویر آنها کمک می‌کند. اگرچه با سرامیک‌های سایز کوچک نیز می‌توان طرح‌های خوبی اجرا کرد، اما کیفیت تصویر در سرامیک سایز بزرگ بسیار بهتر است. اما، مورد سوم، امکان چاپ نوشته و سفارشی‌سازی سطح سرامیک است. امروزه به کمک دستگاه‌های چاپ دیجیتالی، امکان چاپ انواع طرح‌های مختلف از سرامیک اسلب فراهم شده است و این بهترین فرصت را نصیب پیمانکاران و هتلداران برای ایجاد زیبایی بیشتر کرده است.

یکی از بهترین امتیازاتی که برای سرامیک اسلب قائل می‌شوند، نقش آن در نظافت آسان در محیط‌های مختلف است. نقطه قوت این سرامیک در زمینه نظافت و بهداشت محیطی در لابی به دو مورد از قابلیت‌های آن برمی‌گردد: اندازه بزرگ و لعاب یکپارچه و نفوذ ناپذیر.
برای انتخاب و خرید سرامیک اسلب باید دو فاکتور مهم را مد نظر قرار داد. فاکتور اول و مهم‌ترین آنها، زیبایی سرامیک مطابقت آن با دکوراسیون منزل یا هتل است. مورد دوم اندازه سرامیک است. انتخاب اندازه سرامیک با توجه به فضای لابی یا ورودی ساختمان صورت می‌گیرد و باید اندازه‌ای انتخاب شود که حداکثر تعداد سرامیک سالم در آن استفاده شود.

 

سرامیک مناسب لابی و ورودی ساختمان

نصب سرامیک اسلب معمولاً به کمک چسب انجام می‌گیرد و برخی نیز که به بتن و دوغاب سیمان دسترسی دارند از این گزینه استفاده می‌کنند. در هر صورت نصب مناسب این سرامیک به جلوه زیباتر فضا کمک می‌کند و یکپارچگی بهتری در آن احساس می‌شود. این یکپارچگی باعث جلوگیری از نفوذ آب به دیوار و کف می‌شود و مانع از پوشیدگی دیوار می‌شود.

توجه داشته باشید که هنگام نصب سرامیک اسلب، باید طرح و شکل سرامیک را در نظر داشته باشید و چیدن سرامیک را با توجه به الگوی روی آن انجام دهید. در ضمن پیروی از الگوی طراحی شده بر روی سرامیک می‌تواند راهنمای خوبی برای نصب سرامیک اسلب باشد.

 

 

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments