پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بهترین کفپوش ها برای آشپزخانه های تجاری

بهترین کفپوش ها برای آشپزخانه های تجاری

بهترین کفپوش ها برای آشپزخانه های تجاری

بهترین کفپوش ها برای آشپزخانه های تجاری

مناسب ترین کفپوش ها برای رستوران ها، نانوایی ها و سالن های غذاخوری

کفپوش های آشپزخانه همواره با در مواجه با خطرات زیادی هستند. اگر این آشپزخانه تجاری و یا عمومی باشد، با خطرات بیشتری نیز روبرو خواهند شد. به همین خاطر انتخاب کفپوش های آشپزخانه باید محکم و مقاوم در برابر لکه ها و آب باشد و همینطور پاکسازی آسانی داشته باشد.

در رستوران ها و یا سایر محل هایی که آشپزخانه در دید عموم قرار می گیرد، کفپوش باید مطابق با دکوراسیون و اجزای محیطی باشد. اما مهم تر از همه کفپوش های آشپزخانه های تجاری باید فوق العاده بهداشتی باشند و منطبق با تمام قوانین بهداشت محیطی باشد.

 

کاشی

کاشی یکی از رایج ترین انواع کفپوش آشپزخانه تجاری است. این کفپوش بسیار محکم و مقاوم در برابر لکه ها و رطوبت می باشد و همچنین به آسانی پاک می شوند. هزینه پرداخت شده برای کاشی ها در مقایسه با دیگر کفپوش ها، کمتر است. از میان انواع کاشی ها، کاشی های سرامیکی و پرسلانی مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند.

انواع رایج کاشی مورد استفاده در آشپزخانه های تجاری، کاشی های بدنه قرمز و بدون لعاب هستند. بافت مقاوم این کاشی ها در برابر لغزش، مهمترین دلیل برای استفاده از این نوع کاشی می باشد و بیشتر به شکل مربع های استاندارد در بازار یافت می شوند.

مسلما این نوع کاشی، زیباترین کفپوش نیست اما جزء ارزان ترین و بادوام ترین هاست و عملکردن فوق العاده ای در محیط های پر خطری مانند آشپزخانه دارد.

بهترین کفپوش ها برای آشپزخانه های تجاری

کاشی های سرامیکی و لعابی همان کاشی های مورد استفاده برای فضاهای خانگی هستند و در رنگ ها و سبک های جذاب و متنوعی موجودند. سطح لعابی این کاشی ها عملا نصب به آب و سایر لکه ها، غیر قابل نفوذ است.

با این حال، کاشی سرامیکی های لعابی که در آشپزخانه استفاده می شود باید به اندازه کافی مقاوم در برابر لغزش باشند تا استانداردهای مخصوص آشپزخانه های تجاری را برآورده سازند.

وینیل

وینیل یک سطح انعطاف پذیر و نازک است که بر روی کف قرار می گیرد. زمانی که زیرسازی سطح شما مناسب و محکم (مانند سطوح بتنی) باشد، این کفپوش ها بهداشتی هستند و پاکسازی آنها نیز راحت است. اما وینیل یا (PVC) در برابر ضربه ها از مقاومت کمتری برخوردارند و استحکام نسبی دارند. در بعضی از موارد می توان روی کاشی ها، وینیل نصب کرد. این کار اغلب برای راحتی کار و کاهش خستگی پا صورت می گیرد.

کفپوش های ونیلی (کاشی مانند یا ورقه ای) خیلی ساده و آسان نصب می شوند ولی احتمال وجود درز در وینیل زیاد می باشد و همچنین لبه های کاشی وینیل بسیار آسیب پذیر هستند.

در نهایت می توان گفت این کفپوش های نسبت به سایر مواد بیشتر آسیب و سایش بیشتری می بینند و عملکرد چندان بالایی در آشپزخانه ها، به خصوص آشپزخانه های تجاری، ندارند.

سنگ طبیعی

سنگ طبیعی بیشتر در آشپزخانه هایی استفاده می شود که ظاهر و دکوراسیون آشپزخانه در آن اولویت داد. کفپوش سنگی مانند کاشی سرامیک ها، با دوام و بسیار مستحکم هستند و طول عمر بالایی دارند اما هزینه خرید و راه اندازی آن ها بسیار گران است و برای جلوگیری از تغییر رنگ، مراقبت و سیلر شوند.

در انتخاب سنگ طبیعی مناسب برای  استفاده در آشپزخانه باید بسیار دقت شود. این سنگ باید نسبتاً صاف و هموار باشد و در کل تغییرات سطحی عمیق نداشته باشد تا از خطرات ناشی از افتادن جلوگیری شود. مهم تر آنکه سنگی که انتخاب می کنید باید نسبت به رطوبت مقاوم باشند.

باید توجه کنید که سنگ پولیشی در محیط آشپزخانه بسیار لغزنده است.

بتن

کفپوش های بتنی یک گزینه کلاسیک برای دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. بتن فوق العاده با دوام است و می توانند با انواع بافت های سطحی و جلوه های بصری، از جمله رنگ های تزئینی و پوشش های تزئینی، ترکیب شود. کفپوش های بتنی سخت، مسطح و بدون هیچگونه درزیست و در برابر گرما و آسیب بسیار مقاوم و محکم می باشند. این کفپوشِ شگفت آور همه کاره هست و می تواند برای طیف وسیعی از سبک های رستورانی عملکرد مناسبی داشته باشند.

با این حال سطح بتن متخلخل می باشد و باید به صورت دوره ای سیلر شوند تا در برابر لکه ها و سایر مواد روغنی و رنگی مقاوم باقی بمانند.

به همین دلیل که در بالا گفتیم، در اغلب موارد بیشتر افراد ترجیح می دهند برای عملکرد بالا، از کاشی یا کفپوش های وینیلی در آشپزخانه ها استفاده کنند.

اپوکسی

کفپوش اپوکسی، پوششی از جنس پلیمر است که روی بتن یا موزاییک در لایه های مختلف اجرا می شود. اپوکسی را نمی‌توان روی آسفالت اجرا کرد ولی سطوحی مانند سنگ، بتن یا موزاییک برای اجرای اپوکسی مناسب هستند.

از آنجا که این کفپوش مایعی ست که سفت می شود، کفپوش اپوکسی بدون درز و بسیار بهداشتی است. معمولا برای بازسازی کف آشپزخانه های قدیمی و برای ایجاد یک سطح جدید و کاملا سیلرشده، استفاده می شود. از اپوکسی حتی می توان برای دیواره های آشپزخانه (البته به صورت محدود) استفاده نمود.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments